انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ویژگی ماشین های باحال دنیا +عکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.taknaz.ir/upload/58/0.267456001317797062_taknaz_ir.jpg
مقام سوم به خودروی ای رسیده است که صفر تا صد آن (مدت زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر) ۳٫۲ ثانیه است. کارشناسان خودرو معتقدند مک لارن اف۱ بهترین و پیشرفته ترین خودروی اسپرتی است که تا به حال ساخته شده است. گنجایش سه سرنشین را دارد و حداکثر سرعت آن ۳۸۶ کیلومتر در ساعت است و در مدت زمان ۳٫۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد. این خودرو همچنین با وجود سرعت خوب در مقایسه با سایر خودروهای پرقدرت جهان، از وزن کمی برخوردار است که به خاطر استفاده از عنصر منیزیم و طلا در بدنه آن است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://asrekhodro.com/Images/NewsGallery/2012-02-10_11.02.18_hennessey-hpe800-package-for-the-mclaren-mp4-12c_100380099_l.jpg
دوستداران اتومبیل مدل محبوب مک لارن اف-1را هنوز به خاطر دارند. این خودرو در زمان تولید در سال 1993 انقلابی در زمینه سوپر اتومبیل‏‏ها به وجود آورد و تا مدت‏ها در عرصه اتومبیل‏های سوپر اسپرت بی‏رقیب بود و در سال 1998 توانست رکورد سرعت خودروهای خیابانی را با سرعت 391 کیلومتر در ساعت به نام خود ثبت کند.

کمپانی مک‏لارن به تازگی با معرفی مدل جدید خود، مک لارن ام پی 4-120، باز بر سر زبان‏ها افتاده است.
مک‏لارن در آخرین مراحل تولید خودرویی با تکنولوژی و کیفیت کارایی بالا، مصرف سوخت مناسب، وزن کم، سریع، ایمن و راحت و زیباست. در 17 ژانویه 2011 اولین مدل مک لارن ام پی 4-12 سی ، وارد سالن خط تولید این کمپانی در انگلستان شد.
کمپانی مک‏لارن که تاکنون مک لارن اف-1(1993-98)، (یکی از) بهترین سوپراسپرت‏های دنیا، مرسدس بنز مک لارن اس. ال. آر ، پرفروش‏ترین سوپر اتومبیل لوکس دنیا، را تولید کرده است، به نظر می‏رسد که در حال تولید نسل جدید از اتومبیل‏های سوپراسپرت است.

شاسی مک لارن ام پی 4-12 سی، یک شاسی تمام فیبر کربن مونوسل است. این اولین باری است که خودرویی در این کلاس با چنین شاسی مستحکمی ساخته می‏شود. همچنین اولین اتومبیلی در دنیاست که از شاسی کاملاً یک تکه فیبر کربنی استفاده می‏کند.

این بیانگر این است که "ام پی 4-12 سی" استانداردها جدیدی را نه تنها در سواری، فرمان‏پذیری و کارایی بلکه در ایمنی، اقتصاد و در سطح بالاتر در کلاس سوپر اتومبیل‏های خیابانی ایجاد کرده است.


این خودرو موتور وسط دو نفره که با قیمتی بین 125 تا 175 هزار پوند انگلیس فروخته خواهد شد. مک لارن ام پی 4-12 سی از هیچ قطعه‏ای از خودروهای دیگراستفاده نمی‏کند و قطعات آن کاملاً برای این خودرو ساخته شده‏اند. قلب مک لارن ام پی 4-12 سی، یک شاسی تمام فیبر کربنی است. مک‏لارن درسال 1981 در خودروی فرمول یک خود به نام "ام. پی.4/1"برای اولین‏بار در جهان از شاسی فیبر کربنی استفاده و بعد از آن سایر تیم‏های مسابقات فرمول یک نیز از فیبر کربن در خودروها خود استفاده کردند. این کمپانی همچنین درسال 1993 در مدل اف1خود برای اولین‏بار از فیبر کربن در یک خودرو اسپرت خیابانی بهره‏جست و سپس از این تکنیک در خودروی مرسدس بنز مک‏لارن اس. ال. آر در سطح وسیع‏تری استفاده کرد.
تاکنون استفاده از تکنولوژی فیبر کربن درشاسی خودروها بسیار گران بوده و خودروهایی که از این تکنولوژی بهره می‏برند قیمت‏های بسیار بالایی دارند اما مک‏لارن با استفاده از طرح مهندسی انقلابی خود توانسته است با تولید شاسی فیبر کربنی یکپارچه هزینه تولید آنرا به شدت کاهش دهد.

در این خودرو مک‏لارن مانند مک‏لارن اف1از قانون «همه ‏چیز به دلیلی» استفاده شده است. طبق این قانون همه چیز در خودرو از خطوط و صفحات گرفته تا جزئیاتی نظیر پیچ‏ها به دلیل خاصی ساخته شده‏اند.

بازار خودروهای اسپرت با کارایی‏های بالا از آغاز قرن 21 ام رونق گرفته است. مک‏لارن بازار این خودروها را به چند بخش تقسیم کرده است که خودروهای "جی. تی." سبک تا خودروهای سوپراسپرت را در بر می‏گیرد. دسته اول که مک‏لارن هسته‏ی خودروهای اسپرت نامگذاری کرده شامل خودروهایی با قیمت بین 125 هزار تا 175 هزار پوند می‏باشد. این دسته خودروهایی مانند فراری 458، لامبورگینی گالاردو، پورشه 911 توربو، بنتلی کانتیننستان و استون مارتین "دی. بی. کیو." را در بر می‏گیرد.
دسته دوم شامل خودروهایی با قیمت بین 175 هزار تا 250 هزار پوند می‏باشد. خودروهای این دسته اکثراً جی‏تی‏های موتور جلو هستند مانند: فراری 612 و یک خودروی موتور وسط نیزشامل این دسته می‏شود. یعنی لامبورگینی مورسیه لگو. دسته سوم یا دسته نهایی، دسته‏ای است که در سال 1993 با معرفی مک‏لارن اف1آغاز شد و طی سال‏ها محبوبیت یافته و شامل سوپراتومبیل‏هایی شامل مرسدس بنز مک‏لارن SLRو بوگاتی ویرون پاگانی زوندا، کونیخ زگ "سی. سی. ایکس" ، پورشه کاررا جی‏تی و فراری انزو می‏شود.

مک‏لارن ادعا کرده است که در سال 2011 کارایی و تکنولوژی مختص گروه آخر را به گروه هسته منتقل می‏کند.

مک لارن اعلام کرده است که دراولین‏سال تولید بیش از هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. سالن تولید مک لارن ام پی 4-12 سی، با بودجه‏ ی چهل میلیون پوندی در حال راه‏اندازی است و تا میانه‏ی سال 2011 به پایان میرسد. پیش‏بینی شده است که سالانه بیش از 4 هزار خودرو مک لارن ام پی 4-12 سی از این خط تولید خارج شود.

خودروی فراری ۴۵۸ که از یک خودرو فراتر است+تصاویر

خودروی فراری مدل ۴۵۸ ایتالیا که از یک خودرو فراتر است+تصاویر

در طراحی این سوپر اتومبیل از ماشینهای فرمول ۱ بشکل ویژه ای الهام گرفته شده و در واقع تولید این شاهکار ، تجزیه و تحلیل دقیق نتایج رانندگی با یک اتومبیل فرمول ۱ هست که باعث شده ۴۵۸ ایتالیا در زمینه طراحی کنسول وسط و فرمان و همچنین چرخها تفاوتهای زیادی نسبت به سایر رقبا داشته باشد.

نحوه قرارگیری موتور اتومبیل مثل سایر همنوعان در قسمت وسط و مایل به عقب می باشد که اصطلاحا “mid-rear engined” گفته میشود . در طراحی و تولید این اتومبیل تمرکز سازنده بشکل ویژه ای برای کاهش اصطکاک بوده که نتیجه ای جز مصرف سوخت کمتر و افزایش بازدهی و سرعت نداشته و از این حیث از F430 یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار دارد.
خودروی فراری ۴۵۸ که از یک خودرو فراتر است+تصاویر

کلا در طراحی این سوپر اتومبیل از ماشینهای فرمول ۱ بشکل ویژه ای الهام گرفته شده و در واقع تولید این شاهکار ، تجزیه و تحلیل دقیق نتایج رانندگی با یک اتومبیل فرمول ۱ هست که باعث شده ۴۵۸ ایتالیا در زمینه طراحی کنسول وسط و فرمان و همچنین چرخها تفاوتهای زیادی نسبت به سایر رقبا داشته باشد. در این بین شاید گفتن این نکته هم خالی از لطف نباشد که مایکل شوماخر قهرمان پر افتخار مسابقات فرمول ۱ از ابتدای پروژه ۴۵۸ در کنار تکنسین مربوطه بوده و به نوعی جهت دهی خاصی در فرآیند تولید این سوپر ماشین از خودش به جای گذاشته.

۴۵۸ با ۸ سیلندر و حجم ۴۵۰۰ سی سی برای تولید تنها ۴۵ دستگاه هدف گذاری شده که در اینصورت حتما قیمت رویایی رو هم باید انتظار داشت
خودروی فراری ۴۵۸ که از یک خودرو فراتر است+تصاویر

حداکثر گشتاور این فراری ۵۴۰ نیوتن متر می باشد در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و بیش از ۸۰% از آن در دور موتور ۳۲۵۰ در اختیار راننده قرار دارد (شاید زیاد به چشم نیاد اما سوپر اسپرتها با دور پایین میونه چندان خوبی ندارند که این امر باعث افزایش سوخت اتومبیل میشه که در مورد ۴۵۸ این نقیصه تا حدودی برطرف شده. این موضوع وقتی جالبه توجه که بدونید ۴۵۸ در سیکل ترکیبی مصرفی معادل ۱۳٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلوتر دارد . یعنی مصرفی معادل نیسان ماکسیما و حتی کمی کمتر).
خودروی فراری ۴۵۸ که از یک خودرو فراتر است+تصاویر

وزن اتومبیل ۱۳۸۰ کیلوگرم هست که ۵۸% از این وزن بر روی اکسل های عقب می باشد و این کاملا معقول و مناسب هست. ۰ تا ۱۰۰ این اتومبیل در ۳٫۴ ثانیه محقق شده و حداکثر سرعت ۴۵۸ ایتالیا ، برابر ۳۲۵ کیلومتر اعلام شده است. برای کنترل این اتومبیل هم ترمزهای قدرتمندی در نظر گرفته شده بطوری که اتومبیل رو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با طی مسافت ۳۲٫۵ متر به حالت سکوت می رساند و این یکی از بهترین عملکرد ها بین تمامی سیستم های ترمز در دنیاست.
خودروی فراری ۴۵۸ که از یک خودرو فراتر است+تصاویر

داخل اتومبیل سبک جدید از طراحی تریم رو به رانندگان نشان می دهد و این طراحی انقلابی و مهندسی کاملا رابط مناسبی هست برای برقراری ارتباط بین راننده و ماشین. فرمان کاملا بصورت صاف و به عبارتی موازی راننده قرار داره و عکس العمل های بسیار سریعی رو در قبال حرکات راننده از خودش نشون میده که این یکی از ویژگیهای اصلی خودرو های اسپرت هست ، پنل های تهویه هوا هم کاملا با زاویه مناسب در جای خودشون نصب شدن و برخلاف سایر اتومبیل ها با زاویه ی تقریبا عمود مقابل سرنشینان ، هوا رو به جریان می اندازد.
خودروی فراری ۴۵۸ که از یک خودرو فراتر است+تصاویر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://image.motortrend.com/f/38517279+w786+ar1/2010-Ferrari-458-Italia-side-profile.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://rumors.automobilemag.com/files/2011/02/novitec-rosso-ferrari-458-profile.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://up03.persianfun.info/img/91/3/cars-of-euro-2012-stars/foot_auto_03.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://simonscarspots.com/wp-content/uploads/2011/09/Ferrari-458-Italia-Spot-640x477.jpg

نیسان gtr
در اوایل دهه ۷۰ میلادی، نیسان دست به تولید خودروی اسپرتی با قابلیت‌های بالا به نام اسکای لاین جی تی آر زد.شهرت و موفقیت‌های بدست آمده توسط این مدل، نیسان را بر آن داشت تا در دهه ۹۰ نسخه دیگری از آن را ارائه کند. اما کار مدل افسانه‌ای نیسان به همین جا ختم نشد.از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ تقریبا هر ساله نیسان یک مدل مفهومی از جی تی آر را در نمایشگاهخودرو توکیو به نمایش می‌گذاشت. اما باید گفت بازدید کنندگان با چیزی بیشتر در حد یک بدنه مواجه می‌شدند و از موتور و سایر مشخصات فنی آن خبری نبود. تا اینکه نیسان بالاخره اعلام کرد جی تی آرجدید را در سال ۲۰۰۷ به بازار ژاپن عرضه خواهد کرد.
طراحی جی تی آر به خوبی تداعی کننده جدش اسکای لاین می‌باشدو القا کننده حس برتری جویی فرهنگ ژاپنی است.
سقف آن به گونه‌ای غیر معمول اما جذاب به ستون عقب آن می‌پیوندد. چهار چراغ دایره شکل در عقب آن نیز نشان دهنده حفظ سنت‌های اسکای لاین می‌باشد. طراحان نیسان جهت دستیابی به بهترین دینامیک رانندگی، ابعاد اینفینیتی جی ۳۵ کوپه را برای آن برگزیدند.نیسان این بار گودزیلا را با قلبی نه چندان بزرگ اما پرتوان، به جنگ سوپر اسپرت‌های پر آوازه تر از خود فرستاده بود. موتور ۳٫۸ لیتری با آرایش وی ۶ و بیش از ۴۵۰ اسب بخار توان که از دو توربوشارژ بهره می‌برد. بدین ترتیب می‌توان این موتور را تکامل یافته موتور نیسان زد ۳۵۰ دانست. وقتی مشخصاتفنی جی تی آر ۲۰۰۸ را مرور می‌کنیم، عدد ۳٫۸ را به جز حجم موتور، جلوی شتاب صفر تا صد نیز می‌بینیم. حداکثر سرعت آن نیز ۲۹۰ کیلومتر در ساعت قید شده‌است. طراحان نیسان در کمتر از یکسال موفق شدند قدم بزرگی در ارتقای قابلیت‌های جی تی آر بردارند. آنها قدرت موتور ۳٫۸ لیتری آن را به ۴۸۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه. نتیجه، رسیدن به شتاب ۳٫۴ ثانیه بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.mobile724.com/imgs/Attach_L_4629.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://atremehr.com/images/docs/files/000002/nf00002320-1.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/4pw0hw7st7a1dhna896114275941.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.98ia.com/images/i34ydi12btxy8ivzogc.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.4myup.com/images/56698065447952478010.jpg

بنتلی کنتیننلال


ین ماشین انگلیسی دارای پیشرانه ای 12 سیلندر با ارایش W شکل است که در ان پوسته و سر سیلندر الو مینیومی بوده و به صورت DOHC و 4سوپاپ برای هر سیلندر در نظر گرفته شده است. پیشرانه دارای حجم 5998 سی سی بوده که با داشتن 2 توربو شارزر قادر است قدرتی معادل 552 اسب بخار در 6100 دور بر دقیقه تولید کند و گشتاور ان 479 پوند فیت (650 نیوتن متر)می باشد این پیشرانه بنتلی 2475 کیلوگرمی را در مدت زمان 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند و قادر است مرز سرعت 300 کیلومتر را فتح کند و به بالاترین سرعت 312 کیلومتر در ساعت دست یابد.



موتور و قدرت
نوع موتور 12
حجم موتور 6.0 (لیتر)
حداكثر قدرت 552 اسب بخار در 6100دور در دقیقه
حداكثر گشتاور 650 نیوتن متردر 1600 دوردردقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سيلندر x کورس پيستون 90.2×84.0 (میلی متر)
نسبت تراكم 9:1
گيربكس 6 دنده اتوماتيك
شتاب اوليه 4.8

سوخت
ظرفيت مخزن سوخت 90 (لیتر)
نوع سوخت بنزين
مصرف سوخت در شهر 26.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه 11.9 لیتر در هر 100 کیلومتر

وزن و ابعاد خارجي
وزن 2475 (کیلوگرم)
طول 4804 (میلی متر)
عرض 2101 (میلی متر)
ارتفاع 1398 (میلی متر)
فاصله دو محور 2745 (میلی متر)
فاصله چرخ هاي جلو 1623 (میلی متر)
فاصله چرخ هاي عقب 1607 (میلی متر)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.clivesutton.co.uk/images/Bentley/Supersports/bentely-supersports-lead-big1.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201108/bentley-continental-_1024x0w.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Bentley-Continental_GT_V8_2013_1024x768_wallpaper_1d.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.thesupercars.org/wp-content/uploads/2008/03/bentley_continental_gtz_3_revised.jpg

لامبورگینی رونتون


لامبورگینی رونتون در سنت آگاتا بولوگنز، سرزمین مادری تمام ابر خودروهایی که علامت گاو نر را بر پیشانی دارند به عرصه ی وجود پا نهاد. این خودرو در مرکز طراحی لامبورگینی و با همکاری نزدیک مرکز توسعه و تحقیقات این کمپانی طراحی شده، از این رو رونتون یکی از مدل های لامبورگینی با تن پوشی جدید نیست و با وجود پویایی و دینامیک تقویت شده که حتی از دیگر برادرانش خشن تر نشان می دهد این مزیت را هم به ارمغان آورده که برای استفاده های روزانه هم مناسب است.

نام رونتون (Reventón) مطابق سنت لامبورگینی انتخاب شده، یک گاو جنگی. این گاو که متعلق به خانواده ی Don Rodriguez بوده از مشهورترین گاوهای اسپانیاست و بخاطر کشتن گاو جنگی معروفی به نام فلیکس کوزمان در 1943 به شهرت رسید.

روح سریع ترین هواپیماها در آن دمیده شده!

امروزه لامبورگینی زبان طراحی خاص خود را دنبال می کند. ابعاد و شکل های مرتبط با این سبک طراحی با توان و پویایی بالا بخوبی در Murciélago و Gallardo نمایان است. لبه های تیز و خطوط برجسته در ترکیب با سطوح صاف و خلوت، عواملی که برای چنین نام هایی حیاتی به نظر می رسند. تمام اجزا به دقت و تنها براساس عملکردشان طراحی شده اند و تزیینات جانبی در این سبک طراحی جایی ندارد.

هوانوردی نوین توانسته دینامیک و استقامت بالای هواپیماها را در سرعت های خارق العاده ی امروزی تضمین کند و این فلسفه ایست که طراحان نوین لامبورگینی بر اساس آن چنین الماس خوش تراشی را بوجود آورده اند. این روش باعث ایجاد فرمی چشمگیر و در عین چابکی تمام و کمال شده، خطوط مقطع و سطوح مایل بازی با نور جذابی تقدیم بیننده می کنند و قدرت حرکت اعجاب آور آن جسارتی خاص به راننده القا می کند..

محصولی از فیبر کربن و البته دقت فوق العاده در ساخت

در عین حالی که اساس طراحی از Murciélago LP640 سرچشمه گرفته شده، اما طرح خارجی آن کاملاً جدید است. بدنه همچون مدل پایه از CFC ( کامپوزیت فیبر کربنی که با وجود سبکی استقامت قابل توجهی دارد) ساخته شده و دیگر اجزای خارجی متصل به بدنه همگی از CFC و استیل ساخته شده اند.

در بخش جلو خطوط اصلی دو سوی سپر و درپوش موتور به زاویه ای تیز به سمت جلو منتهی می شوند که می توان این زاویه در پیشانی خودرو را اولین از نوع خود درصنعت خودروسازی لقب داد، البته ورودی های هوای بزرگ در پایین و دو سمت این زاویه به چشم نوازی بیشتر آن بسیار کمک می کند. این دریچه های عظیم هوارسان فقط به تامین هوای مورد نیاز توربین پیشرانه ی پرقدرت 650 اسبی رونتون ( آنطور که در هواپیماها مرسوم است) نمی پردازند، زیرا نیاز فراوان دیسک های گداخته ی ترمز 6 کالیبره به خنک کننده را نباید نادیده گرفت.

درهای رونتون همچو اصناف خویش به سمت بالا باز می شوند( این حالت از زمان مدل افسانه ای Countach در کمپانی جاودانه شد). شکل نامتقارن ورودی های هوای دو سمت خودرو به علت همان کارکردی است که در ابتدا بدان اشاره شد؛ در سمت راننده بزرگتر بودنش برای کمک به جریان روغن به رادیاتور است. درسمت دیگر تخت است که دلیلش حصول اطمینان از جریان مناسب هوای سطح است. این سطح که از بعد آیرودینامیک ارتقای قابل توجهی یافته در بخش انتهایی به یک دیفیوزر بسیار موثر ختم شده که چسبندگی و پایداری خودرو را حتی در سرعت 340 کیلومتر بر ساعت تضمین می کند.

چراغ های جلو با بهره گیری از تکنولوژی Bi-Xenon نور درخشان و فراوانی را به این خودرو عرضه می دارد. در عقب هم دیودهای درخشان سرخ رنگ به خوبی وظیفه ی اعلام خطر به خودروهای پشت سر را انجام می دهند.

رنگ جدید بدنه

چنین طراحی ظاهری خارق العاده که در رونتون بکار رفته قطعاً رنگی منحصر به فرد را طلب می کند. طراحان سنت آگاتا بولوگنز برای 20 دستگاه رونتون پوششی کاملاً جدید و نیمه مات، بدون انعکاس معمول و به رنگ سبز/خاکستری برای بدنه آن ساخته اند. به کمک گرده فلز حلال، این رنگ در روشنایی روز عمق عجیبی به خطوط غیر عادی آن داده است. برای رینگ ها هم رنگ مات براقی برگزیده شده که بطور اختصاصی برای رونتون ساخته شده است. شکل خاص پره های رینگ ها علاوه بر زیبایی چشم نوازشان به تامین هوای خنک مورد نیاز مجموعه ی ترمز کمک شایانی می کند.

کابین مدرن همچون هواپیماهای نسل جدید

همان توان و نیروی فکری که در طراحی مجموعه ی سطوح بیرونی به کار گرفته شده در طراحی داخلی هم اما این بار به گونه ای دیگر خودنمایی می کند. ساخت و بکارگیری مواد از جمله آلکانترا، کربن، آلومینیوم و چرم همگی در بهترین کیفیت ممکن هستند وبه نظر می رسد که شکل گیری داخلی خودرو ملهم از نسل جدید کاکپیت ها باشد. همانند هواپیماهای مدرن ابزارها بوسیله ی 3 نمایشگر کریستال مایع با جدیدترین روش های نمایش بکار گرفته می شوند.

نشاندهنده ی ضریب جی(G-Force) از گونه ای جدیدی بهره می برد که با دقت کامل شتاب جانبی و طولی را در سر پیچ ها، هنگام شتاب گیری و حین ترمزگیری بخوبی با یک نمایش 3 بعدی درجه بندی شده در اختیار سوار خویش قرار می دهد، درست مثل نسل نوینی که در هواپیماها و همچنین خودروهای فرمولا وان برای بررسی پویایی و دینامیک بکار می رود. این نشانگر دقیقاً در مرکز صفحه کیلومتر قرار گرفته و نشانگرهای دیگر از جمله دور موتور و کیلومتر شمار آنالوگ در حاشیه ی آن قرار دارند.

دیگر نوآوری تغییر سریع مجموعه ی نمایشگرها در صفحه کیلومتر است که به شما امکان انتخاب سریع بین دو حالت، یکی مدرن و امروزی و دیگری کلاسیک و بسیار چشم نواز و با رنگهای متفاوت است را می دهد. این تغییر تنها با فشار دکمه ای از سوی راننده صورت می گیرد. دو دستگیره ی کوچک و جمع و جور پشت هم همچو خودروهای فرمولا وان برای سبک و سنگین کردن دنده در پشت فرمان آرمیده اند!

رونتون و پیشرانه ای مدرن که آزمایش خود را پس داده

پیشرانه ی 12 سیلندر 6.5 لیتری مورد استفاده در Murciélago LP640 که بخوبی رضایت همگان را بر آورده در رونتون هم مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه توان تولید حداکثر 650 اسب بخار معادل 478 کیلووات در دور 8000 در دقیقه و گشتاور عظیم 660 نیوتن متر را داراست. توان این پیشرانه با حداقل فشار بر پدال گاز ارتباط نوینی بین چرخ و آسفالت را برای راننده تشریح می کند. البته تعویض الکترونیکی دنده ها و سیستم چهارچرخ متحرک ویسکاس ترکشن هم در این رابطه نقش حیاتی ایفا می کنند. شتاب 100-0 رونتون مثل مورسیه لگو تنها 3.4 ثانیه است و این سرعت گیری تا 340 کیلومتر بر ساعت ادامه می یابد.

لامبورگینی با تولید رونتون بر تلاش همیشگی خود در افسانه سازی صحه می گذارد، همچنان که در مدل های افسانه ای Miura و یا Countach بدان دست یافته است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.khodemooni.net/wp-content/uploads/81184_316-1.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://silverboy2.persiangig.com/image/Cars/lamborghini/Lamborghini_Reventon001.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://s1.picofile.com/file/5728514255/014.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.gentlemansgadgets.com/for%20men/images/2008/03/lamborghini-reventon.jpg