انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ترشحات پشت حلق عامل بروز بسیاری از بیماری‌ ها است !
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ترشحات پشت حلق عامل بروز بسیاری از بیماری‌ هاست

ترشحات پشت حلق عامل بروز بسیاری از بیماری‌ ها است ! 1

یوسف اصغری اظهار داشت :
" ترشحات بینی باید دفع شود و روایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و سفارش شده است که افراد قبل از وضو آب استنشاق کنند و وارد شدن آب به مجرای بینی خود از عوامل خنک کننده مغز است و برای تقویت مغز بسیار عالی است . "

به گفته وی اگر ترشحات بینی وارد مجاری گوارشی و ریه شود خود عامل بروز بیماری است البته علت بروز آن زیاد است و اکثراً به دلیل مشکلات گوارشی است و هر ماده‌ای که وارد مجاری ریه و گوارش شود،  مشکل ایجاد می‌کند و مشکل را باید رفع کرد .
کارشناس سطح عالی حوزه و پژوهشگر در زمینه طب اسلامی بیان داشت :
" ترشحات پشت حلق چیز عادی نیست الان خیلی از مردم خلط دارند می‌گویند چیز عادی است ولی در واقع نباید خلط ته حلق داشته باشند یا حداقل اگر باشد باید دفعش کنند نه اینکه بریزند در ریه یا دستگاه گوارش .. "

" ترشحات بینی در روایات به عنوان خبیثات معرفی شده که در آیات قرآن مذموم دانسته شده است که حکم به حرمت علما داده‌اند و خوردن خلط عمداً حرام است در نماز می‌ توانند دفعش کنند البته خوردن خبیثات حرام است خلط گلو اگر بتوانید دفع کنند باید دفع شود البته خضاب گذاشتن روی سرکه فرمودند یک درهم به مصرف خضاب رساندن بهتر است از بخشش هزار درهم در راه خداست . "

" در خطاب 14 خصلت است ، بادگوش را از بین می‌ برد ( خضاب فقط حنا نیست هر چیزی که به سر بمالند ) و خیلی اثرات مثبت دارد کسانی که گرم مزاجند بهتر است از خنک کننده استفاده کنند مانند لعاب گل ختمی و گل پنیرک که خنک هستند یا خود حنا که دارای طبع گرم و تر است و  سدر که دارای طبیعت سرد و خشک هستند است و برای ریشه مو بسیار مفید است . "

کارشناس سطح عالی حوزه و پژوهشگر در زمینه طب اسلامی خاطرنشان کرد :
" یکی از اثرات مهم این خضاب گذاشتن نرم کردن مخاط بینی هست که راحت دفع می شود که یکی از فضولات مغزی حساب می شود در طب سنتی که 14 خصلت را برای آن بیان کرده است . "