انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تجهیز موتور اسکای اکتیو مزدا به سوپرشارژر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه بین الملل: مزدا به زودی از یک سوپرشارژر در موتور اسکای اکتیو چهار سیلندر بنزینی خود استفاده خواهد کرد تا این موتور را در نسل بعدی CX-9تعبیه کند.
تجهیز موتور اسکای اکتیو مزدا به سوپرشارژر 1
به گزارش خبرخودرو، مدیر فروش جهانی مزدا، Masahiro Moro در نمایشگاه خودروی نیویورک اظهار داشت القای اجباری در دستور کار مزدا قرار دارد. این خودروساز در حال طراحی جایگزینی برای کراس اوور هفت سرنشینه خود است اما این مدل در نهایت به تغییر موتور V6 ساخت فورد به کار رفته در مدل کنونی نیاز دارد.
استفاده از موتور V6  در نسل کنونی مزدا 6 متوقف شده و انتظار می رود به جای آن موتور دیزلی چهار سیلندر توربو به کار رود. برخلاف این تصمیم، مزدا همچنان قصد دارد سدان متوسط دیزلی خود را عرض کند.
مزدا در سراسر دنیا خودروهای خود را با یک موتور دیزلی عرضه می کند اما این خودروساز در تلاش برای هماهنگی با استانداردهای آلایندگی و در عین حال حفظ عملکرد رضایت بخش برای موتور است.گمان می رود این نسخه جدید که بر پلتفرم اسکای اکتیو انعطاف پذیر مزدا قرار خواهد گرفت سال 2016 عرضه شود.
Moro اظهار داشت به عقیده وی استفاده از توربوشارژر راهی مقرون به صرفه برای عرضه موتور V6 خواهد بود اما هم چنین اعلام کرد Mitsuo Hitomi، بهترین مهندس نیرومحرکه این خودروساز معتقد است که این اقدام برای مزدا بسیار گران تر از معرفی موتوری بزرگ تر با سیلندرهای بیش تر خواهد بود.
وی اظهار داشت معرفی یک موتور شش سیلندر برای این برند اجتناب ناپذیر است چرا که این خودروساز قصد دارد به بخش های پرمیوم تر بازار وارد شود.