انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ترکيب ايران در جام‌جهاني از نگاه رويترز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رويترز ترکيب احتمالي تيم ملي ايران براي رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل را تشريح کرد.
خبرگزاري رويترز در گزارشي ترکيب 23 نفره احتمالي تيم ملي فوتبال ايران براي رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 برزيل را اعلام کرد:

دروازه‌بانان:

رحمان احمدي (سپاهان)، سن: 33؛ 10 بازي ملي. وي اولين انتخاب ايران براي حضور درون دروازه بود اما براي قرار گرفتن در اين پست تحت فشار قرار گرفته است. وي در تمام دوران حرفه‌اي‌اش در زادگاهش و در تيم سپاهان بازي کرد. حرکت فوق‌العاده وي در آخرين بازي ايران در مرحله گروه رقابت‌هاي مقدماتي مقابل کره‌جنوبي، صعود ايران به اين رقابت‌ها را قطعي کرد.

دنيل داوري (اينتراخت برانشوايگ)؛ سن: 26، 3 بازي ملي. وي يکي از بازيکنان کي‌روش است که در خارج از ايران متولد شده است. وي پسر پدري ايراني و مادري لهستاني است. داوري که در آلمان متولد شده در اولين بازي خود در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا و پيروزي ايران مقابل تايلند در ماه نوامبر دروازه‌اش را بسته نگه داشت. او فارسي صحبت نمي‌کند اما با احمدي براي قرار گرفتن درون دروازه ايران رقابت مي‌کند.

عليرضا حقيقي (اسپورتينگ کوويلا)، سن: 26، 6 بازي ملي. وي پس از مهار ضربه پنالتي علي دايي، اسطوره فوتبال ايران به دروازه‌بان ثابت پرسپوليس تبديل شد. حقيقي در سال 2012 به روبين کازان ملحق شد اما نتونست جاي ثابتي در ترکيب اين تيم به دست آورد و به صورت قرضي به باشگاه سابقش بازگشت و اکنون در اسپورتينگ کوويلا در ليگ دوم پرتغال بازي مي‌کند.

مدافعان:

پژمان منتظري (ام صلال)، سن: 30، 19 بازي ملي. مدافع راستي که در تيم کي‌روش در ترکيب اصلي قرار گرفت و در سه بازي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني که ايران بدون دريافت يک گل به پيروزي رسيد، از يازده نفر اصلي ايران درون زمين بود. برادر اين بازيکن در تيم ملي راگبي ايران بازي مي‌کند.

استيون «مهرداد» بيت‌آشور (ونکوور وايتکپس)، سن: 27، 4 بازي ملي. مدافع متولد کاليفرنيا براي بازي دوستانه مقابل مکزيک در سال 2012 به تيم ملي آمريکا دعوت شد اما بازي نکرد و در عوض يک سال بعد در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا مقابل تايلند براي ايران به ميدان رفت. وي که پدر و مادري ايراني دارد، در تيم ملي ايران پذيرفته شد و انتظار مي‌رود براي قرار گرفتن در ترکيب اصلي رقيب منتظري باشد.

جلال حسيني (پرسپوليس)، سن: 32، 84 بازي ملي. صخره‌اي در قلب خط دفاعي ايران که با عملکرد فوق‌العاده‌اش چهارمين حضور ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني را رقم زد. وي همچنين در ضربات ايستگاهي مي‌تواند تهديدي در خط حمله ايران باشد. حسيني گل اول ايران مقابل تايلند در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا را در اکتبر به ثمر رساند و بايد مهار شود.

خسرو حيدري (استقلال)، سن: 30، 46 بازي ملي. يک بازيکن دفاعي راست ديگر که در رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني نقش زيادي داشت. اين بازيکن باتجربه براي 6 باشگاه مختلف در ايران بازي کرده است.

مهرداد پولادي (پرسپوليس)، سن: 27، 17 بازي ملي. کي‌روش اولين بازي ملي را در پيروزي يک بر صفر ايران مقابل ماداگاسکار به وي تقديم کرد و او را در خط هافبک و دفاع چپ بازي داد. وي در سال 2012 پس از ضربه‌اي که به دليل عصبانيت از تعويض در نيمه اول يکي از بازي‌هاي ليگ ايران به در شيشه‌اي زد، روي انگشتش عمل جراحي انجام داد.

امير صادقي (استقلال)، سن: 32، 12 بازي ملي. يک مدافع قدرتمند ديگر که کي‌روش در سال 2013 پس از غيبتي 6 ساله به تيم ملي بازگرداند. وي در دو بازي مقدماتي آخر براي ايران به ميدان رفت و به نظر مي‌رسد در نظر دارد روي هماهنگي‌اش با جلال حسيني در برزيل کار کند. يک تهديد هجومي مفيد در ضربات ايستگاهي، وي اولين گل ايران در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا مقابل لبنان در نوامبر را به ثمر رساند.

هاشم بيک‌زاده (استقلال)، سن: 30، 16 بازي ملي. يک مدافع چپ قوي که او هم به اندازه کافي تحرک دارد که بتواند در مرکز خط دفاعي يا در خط مياني زماني که لازم باشد، به ميدان برود. تنها گل او براي ايران گل پيروزي بخش در فينال رقابت‌هاي غرب آسيا 2007 مقابل عراق بود.

احسان حاج‌صفي (سپاهان)، سن: 24، 56 بازي ملي. يک مدافع پرتحرک ديگر در تيم کي‌روش که در گذشته کاپيتان تيم ملي هم بوده. يک متخصص خطرناک در ضربات ايستگاهي با توانايي ارسال پاس‌هاي فوق‌العاده و ضربه با پاي چپ. وي همچنين مي‌تواند پاس‌هاي بلند به درون محوطه جريمه حريف ارسال کند.

هافبک‌ها:

جواد نکونام (الکويت)، سن: 33، 139 بازي ملي. کاپيتان و بازي ساز تيم ملي ايران که پس از رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 آلمان دومين حضورش را در اين مسابقات تجربه خواهد کرد. متخحصص ضربات ايستگاهي با حضور در اوساسونا پس از جام‌جهاني 2006 اولين ايراني نام گرفت که در لاليگاي اسپانيا به ميدان رفته است.

آندرانيک تيموريان (استقلال)، سن: 31، 76 بازي ملي. هافبک دفاعي قدرتمندي که مدت‌ها حضوري ثابت در ترکيب تيم ملي داشت و در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 و مسابقات آسيايي 2007 و 2011 به ميدان رفت. وي پيش از بازگشت به ايران در تيم‌هاي فولام، بارنزلي و بولتون واندررز انگليس بازي کرد. همکار نکونام در خط مياني.

اشکان دژاگه (فولام)، سن: 28، 11 بازي ملي. وي در تهران متولد شد اما در سنين کودکي به آلمان مهاجرت کرد. وي براي تيم‌هاي اروپايي در سطح نوجوانان بازي کرد. دژاگه از سوي کي‌روش براي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني مقابل قطر در فوريه 2012 به ميدان رفت و در اولين بازي خود دو گل به ثمر رساند. دژاگه هافبکي باهوش است که در آگوست 2012 به فولام پيوست.

مسعود شجاعي (لاس‌پالماس)، سن: 30، 49 بازي ملي. يک هافبک با استعداد و باتجربه ديگر. شجاعي معمولا در ترکيب اصلي بوده و از سمت چپ در سيستم 4-2-3-1 حمله مي‌کند. وي در جام‌جهاني 2006 براي ايران بازي کرد و سپس به اوساسونا پيوست تا به نکونام در اسپانيا ملحق شود اما دوران خوب وي پس از مصدوميت رو به پايان گذاشت.

عليرضا جهانبخش (نايمخن)، سن: 20، 4 بازي ملي. هافبک راست که حضور در سطح ملي را مقابل تايلند در اکتبر آغاز کرد اما هواداران به اندازه کافي در چهار بازي از وي حمايت کردند تا انتظار داشته باشيم او در برزيل در ترکيب اصلي قرار بگيرد. جهانبخش همچنين مي‌تواند در ميانه ميدان بازي کند و رکورد گلزني قدرتامندي دارد. وي در ايران در 26 بازي هشت گل براي داماش به ثمر رساند و سپس به هلند سفر کرد.

بختيار رحماني (فولاد)، سن: 22، سه بازي ملي. يک هافبک جوان که از سطح نوجوانان رشد کرد تا به ترکيب تيم کي‌روش راه يافت. وي در سمت راست خط مياني بازي مي‌کند اما مي‌تواند از هر دو پايش استفاده کند. بازيکني براي آينده و پشتيباني براي تيم.

مجتبي جباري (الاهلي)، سن: 30، 29 بازي ملي. يک هافبک راست پا با قدرت پاسکاري زياد که کي‌روش در سال 2011 پس از غيبتي سه ساله او را درسطح ملي بازي داد. جباري يک متخصص ضربات ايستگاهي است که دچار مصدوميت‌هايي شد و اميد دارد که پس از از دست دادن رقابت‌هاي 2006 به دليل بيماري اين بار حضور در جام‌جهاني را تجربه کند.

قاسم حدادي‌فر (ذوب‌آهن)، سن: 30، 15 بازي ملي. هافبک مياني که پس از يک سال غيبت در ديداري دوستانه مقابل گينه در ماه مارس به ترکيب اصلي تيم ملي ايران بازگشت. وي در کنار برادرش عليرضا در تيم ذوب‌آهن ايران بازي مي‌کند.

يعقوب کريمي (سپاهان)، سن: 22، 6 بازي ملي. هافبک هجومي جوان که حضور در تيم ملي را از سال 2012 تجربه کرد. وي در بازي‌هاي غرب آسيا براي ايران به ميدان رفت و بيشترين استفاده را مقابل تيم‌هاي ضعيف برد تا چهار گل به ثمر برساند. احتمال زيادي براي حضور وي در ترکيب اصلي در رقابت‌هاي جام‌جهاني با وجود رقابت سخت در پست هافبک هجومي وجود ندارد.

مهاجمان:

رضا قوچان‌نژاد (چارلتون)، سن: 26، يازده بازي ملي. وي در ايران متولد شد اما در کودکي به هلند مهاجرت کرد. کي‌روش تصميم گرفت که پس از بازي وي براي تيم نوجوانان و جوانان هلند قوچان‌نژاد را به تيم ملي ايران دعوت کند. وي در شروع بازي‌هاي ملي‌اش عملکردي فوق‌العاده به نمايش گذاشت و 9 گل در يازده بازي اول خود به ثمر رساند از جمله گل حساس مقابل کره‌جنوبي.

محمدرضا خلعتبري (پرسپوليس)، سن: 30، 58 بازي ملي. يک مهاجم با تجربه و باهوش که اخيرا براي حضور در ترکيب اصلي زير نظر کي‌روش تقلاي زيادي کرد. ديگو مارادوناي آرژانتيني دو سال پيش در اولين فصل حضورش در باشگاه الوصل امارات، وي را به تيمش دعوت کرد.

کريم انصاري‌فرد (تراکتورسازي)، سن 24، 39 بازي ملي. وي در سن 19 سالگي اولين بازي ملي‌ خود را انجام داد و در ديدار دوستامه مقابل ايسلند گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند. وي که او را در ابتدا علي دايي بعدي ايران (رکورددار گل‌هاي زده ايران و کاپيتان سابق ايران) مي‌دانستند اما زير نظر کي‌روش به يک نيمکت‌نشين تبديل شد و نتوانست به بلوغ برسد.