انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: عوامل دیابت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیابت  یک بیماری است که در آن سطح قند خون  افزایش می یابد و بدن با کمبود انسولین مواجه می شود.  عمدتا سه نوع دیابت وجود دارد .

I. دیابت نوع 1 – این اتفاق  در کودکان به موجب  سلول های در متوقف  شدن سلولهای  بدن  در پاسخ به انسولین و در نتیجه افزایش سطح قند خون بوجود می آید .
دوم. دیابت نوع 2 – دیابت اغلب در افراد میانسال یا پیر دیده می شود . این  به علت ناتوانی بدن در تولید انسولین است .
III . دیابت حاملگی – این اتفاق  زمانی  میفتد که یک زن باردار است . لازم است که اگر یک زن  قبل از بارداری دیابتی نباشد نیست  و در طل دوران بارداری دیابتی شود او دچار دی ابت حاملگی شده است
بسیاری از نشانه های اولیه  دیابت وجود دارد . این نشانه ها در صورتی که در یک فرد دیده  شود ، باید بدون هر گونه تاخیر بررسی می شود.
1. خستگی

در دیابت، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انسولین  غیر فعال است ، بنابراین   گلوکز  به انرژی تبدیل نمی شود. بنابراین شخص احساس ضعف  تحریک و خستگی میکند
2. پوست خشک

پوست خشک و خارش پوست  به علت نوروپاتی  بودن بر  گردش خون و کارکرد غدد عرق تاثیر میگذارد
3. افزایش نامتناسب تشنگی و تکرر ادرار

این یکی از شایع ترین علایم دیابت است. در این وضعیت،   مقدار زیادی از مایعات دفع می شود و در نتیجه کم آبی بدن را به همراه دارد . بنابراین ، تشنگی غیر طبیعی را افزایش می دهد.
4 . بهبود آهسته زخم

با توجه به کارکرد نامناسب انسولین ، سیستم ایمنی بدن  تضعیف می شود.  یک زخم  زیاد وقت میبرد تا بهتر شود
5. کاهش وزن ناگهانی

اگر یک فرد وزن خود را به تغییر غیر طبیعی بدون هیچ تمرین بدنی  مشاهده  کنند، باید برای معاینه دیابتی نزد پزشک برود . از دست دادن وزن  به علت ناتوانی بدن   است . این بیشتر برای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیابت  نوع 1 اتفاق می افتد.

6-تاری دید
افزایش سطح گلوکز به  عروق خونی  آسیب می رساند.  تمام مایعات موجود در عدسی چشم را  تحت تاثیر قرار می دهد . دیابت اغلب باعث کوری می شود.
7. گزگز دست و پا

قند اضافی در خون بر سیستم عصبی و رگ های خونی آسیب می رساند .  احساس سوزش در بازوها، پاها، دست ها  احساس می شود. این بعلت از دست دادن فیبر عصبی است .
8. سردرد

سردرد به طور منظم یکی از نشانه های مرگبار دیابت هستند . این سردرد که  اغلب نادیده گرفته میشود میتواند کشنده باشد.سردرد منظم  نشانه ای از دیابت است که باید بررسی شود
9. عفونت های پوستی

همانطور که سیستم ایمنی بدن یک فرد رو به وخامت می رود ، شانس بیشتری از عفونت های پوستی هم وجود دارد . زخم ها نیاز به زمان طولانی برای التیام دارند و این ممکن است در نتیجه عفونت بوجود آمده باشد.
10. گرسنگی بیش از حد

از آنجا که بسیاری از مایعات مترشحه در بدن وجود دارد ، به احتمال زیاد  گرسنگی  افزایش میابد
دیابت همچنین ممکن است  به دلایل مختلفی مانند شیوه زندگی ناسالم ، وراثت، خواب بیش از حد ، غذاهای آشغال و عدم ورزش اتفاق بیفتد