انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سوره‌ای برای مردم آخرالزّمان...
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[b]سوره ای برای مردمان آخرالزمان
[/b]
از امام سجّاد(ع) دربارة توحید سؤال شد، حضرتش فرمود: «خداوند عزّوجلّ مي‌دانست در آخرالزّمان مردمانی ژرف‌اندیش خواهند آمد، پس سورة اخلاص و شش آیة اوّل سورة حدید را نازل فرمود، هر کس ورای آن را طلب کند، هلاک شود
ای اهالی آخر زمان!
ای مردم ژرف اندیش!
روزانه چندین بار توحید را می‌خوانیم.
چقدر از این سوره می‌دانیم؟

سوره‌ای برای مردم آخرالزّمان... 1سوره‌ای برای مردم آخرالزّمان... 1
سوره‌ای برای مردم آخرالزّمان... 1

در شأن نزول اين سوره از امام صادق(ع) چنين نقل شده: «يهود از رسول الله(ص) تقاضا كردند
 خداوند را براي آنها توصيف كند، پيغمبر(ص) سه روز سكوت كرد و پاسخي نگفت، تا اين سوره نازل شد و پاسخ آنها را بيان كرد.»

در حديثي از پيغمبر اكرم(ص) مي‏خوانيم كه فرمود: «آيا كسي از شما عاجز است از اينكه يك سوم قرآن را در يك شب بخواند؟!» يكي از حاضران عرض كرد: اي رسول خدا! چه كسي توانايي بر اين كار دارد؟! پيغمبر(ص) فرمود: «سورة قل هو الله را بخوانيد.»
در حديث ديگري از امام صادق(ع) مي‏خوانيم: «هنگامي كه رسول خدا(ص) بر جنازة سعد بن معاذ نماز گزارد، فرمود: «هفتاد هزار ملك كه در ميان آنها جبرئيل نيز بود بر جنازة او نماز گزاردند! من از جبرئيل پرسيدم او به خاطر كدام عمل، مستحقّ نماز گزاردن شما شد؟ گفت: به خاطر تلاوت قُلْ هُوَ الله أَحَدٌ در حال نشستن و ايستادن و سوار شدن و پياده‏روي و رفت و آمد.»
و در حديث ديگري از امام صادق(ع) مي‏خوانيم: «كسي كه يك روز و شب بر او بگذرد و نمازهاي پنجگانه را بخواند و در آن قُلْ هُوَ الله أَحَدٌ را نخواند به او گفته مي‏ شود: اي بندة خدا! تو از نمازگزاران نيستي!»
در حديث ديگري از پيغمبر اكرم(ص) آمده است كه فرمود: «كسي كه ايمان به خدا و روز قيامت دارد، خواندن سورة قُلْ هُوَ الله أَحَدٌ را بعد از هر نماز ترك نكند؛ زيرا هر كس آن را بخواند، خداوند خير دنيا و آخرت را براي او جمع مي‌‏كند و خودش و پدر و مادر و فرزندانش را مي‏ آمرزد.»

از روايت ديگري استفاده مي‏شود كه خواندن اين سوره به هنگام ورود به خانه، روزي را فراوان مي‏كند و فقر را دور مي‏ سازد.
سوره‌ای برای مردم آخرالزّمان... 1