انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پوستتان در تابستان با این اشعه شکار می‌شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اشعه ماوراء بنفش نوع ب مسئول ایجاد آفتاب سوختگی‌ها و عامل اصلی سرطان‌های پوست است ولی نمی‌تواند از پنجره‌های شیشه‌ای عبور کند.

دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و مو گفت: افرادی که به طور مداوم رانندگی می‌کنند سمت چپ بدنشان تیره‌تر و دارای چین و چروک و لکه‌های بیشتری است همچنین کارگران و کشاورزانی که در زیر نور مستقیم آفتاب کار می‌کنند چین و چروکهایی عمیق روی پوستشان دارند و پیرتر از سن واقعی‌شان به نظر می‌رسند.

وی ادامه داد: عامل اصلی همه این‌ها اشعه ماوراء بنفش نوع آ است. این اشعه علاوه بر چین و چروک به ایجاد سرطان‌های پوست هم کمک می‌کند.

در سالن‌هایی که پوست را برنزه می‌کنند(سولاریوم) از این نوع اشعه استفاده می‌شود و قدرت آن بسیار بیشتر از قدرت اشعه‌ای است که بطور طبیعی از خورشید تولید می‌شود. بنابراین برنزه کردن پوست چه به صورت طبیعی و چه به صورت مصنوعی می‌تواند باعث ابتلا به سرطان‌های پوست شود و قدرت نفوذ این اشعه بسیار زیاد است بطوریکه حتی از شیشه هم عبور می‌کند.

باریک بین تصریح کرد: اشعه ماوراء بنفش نوع ب مسئول ایجاد آفتاب سوختگی‌ها و عامل اصلی سرطان‌های پوست است ولی نمی تواند از پنجره‌های شیشه‌ای عبور کند.

وی افزود: اشعه ماوراء بنفش نوع ث بسیار بسیار خطرناک و سرطانزا است ولی خوشبختانه به زمین نمی‌رسد بهترین راه برای جلوگیری از ورود این اشعه‌های مضر به پوست،‌ استفاده از ضد آفتاب است. یک ضد آفتاب خوب باید بتواند مانع ورود هر 2 نوع اشعه آ و ب به پوست شود.
مرس‍______