انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خواص این تخمه خوشمزه، فوق العاده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این تخمه‌ حاوی اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ تک‌باندی نیز است که این اسیدهای چرب برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند.
تخمه آفتابگردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن و حاوی میزان قابل‌توجهی فولات (اسیدفولیک)، ویتامین5 Bو ویتامین‌های دیگر گروه B است که این ویتامین‌ها باعث می‌شوند بدن بتواند از کربوهیدرات‌ها (قندها) به خوبی استفاده کند و پرانرژی باشد.



یک مشت تخمه‌ آفتابگردان 55 درصد تیامین یا همان ویتامین 1 Bموردنیاز روزانه‌ افراد را تامین می‌کند. تخمه‌های آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب اشباع‌نشده چند باندی‌، به‌خصوص اسیدلینولئیک هستند که نوعی اسیدچرب امگا 6 محسوب می‌شود. علاوه بر این، این تخمه‌ حاوی اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ تک‌باندی نیز است که این اسیدهای چرب برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند.





یک مشت از این تخمه‌ها، 90 درصد نیاز روزانه به ویتامین E را تامین می‌کند. در 100 گرم تخمه آفتابگردان 580 کالری انرژی نهفته است. این تخمه حاوی 24 درصد مواد پروتئینی، 47 درصد روغن،‌ 20 درصد کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین A، B و E است.


تخمه آفتاب گردان منبع خوبی از منیزیم می‌باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می‌کند. منیزیم همچنین برای سلامت استخوانها و بدست آوردن انرژی ضروری است و تقریباً دو سوم منیزیم موجود در بدن در استخوانها یافت می‌شود.