انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تولید ب ام و Z2
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ب ام و برنامه یزی کرده که یک خودروی رودستر کوچکتر از Z4 تولید کند و نام آن قرار است Z2 باشد.
حداقل دو سال است که زمزمه های ب ام و Z2 به گوش می رسد، یک خودروی سقف تاشوی دونفره جمع و جور. از زمان عرضه Z4 هم خیلی وقت است که می گذرد و دیگر مثل سابق نگاه ها را به خود خیره نمی کند. مهمترین تفاوت Z2 با Z4 در انتقال نیروی قوای محرکه است که در Z4 به چرخ های عقب بود و از حالا قرار است به چرخ های جلو منتقل شود.
همین که ب ام و تصمیم گرفته نیرو خودرو را به چرخ های جلو منتقل کند به قدر کافی عجب هست چه رسد به این که در یک خودروی رودستر این تصمیم را گرفته باشد.
شاید یکی از دلایل آن محدودیت های پلتفرم باشد چون قرار است Z2 روی پلتفرم مینی طراحی شود که با پلتفرم سری۲ اکتیو تورر ب ام و مشترک است و قرار نیست پلتفرم آن خودروی مسابقه ای ۲۲۸i یا M235i کوپه باشد.
نشریه کار اند درایور می گوید Z2 ب ام و انواعی از موتورهای ۳ یا ۴ سیلندر خواهد داشت که به توربوشارژر مجهز خواهند بود. توان این خودرو قرار است بین ۱۶۰ تا ۲۳۰ اسب بخار در نظر گرفته شود. البته ورژن M این رودستر قرار است بیش از ۳۰۰ اسب بخار توان داشته باشد که البته چون نیرو به چرخ های جلو وارد منتقل می شود این توان خیلی زیاد است.
اگر قرار باشد چشم مردم به جمال این خودرو روشن شود، حداقل سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ خواهد بود و قیمت آن هم ۳۰ هزار دلار و برای ورژن M این خودرو ۵۰ هزار دلار خواهد بود.
چه جالب...
HeartHeartHeartHeartHeart