انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خودروی بازیافتی شرکت BMW + عکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پرشین سی، تولید خودروهای سازگار با محیط زیست در سالهای اخیر ذهن بسیاری از طراحان خودرو را به خود مشغول کرده است. عمدتا این گونه از خودروها برای استفاده های شهری مد نظر هستند و از توان پایین و طراحی های غیر ارگونومیک بهره می برند. در این میان شرکت خودرو سازی " BMW " آلمان طرحی متفاوت برای خودروهای مسابقه ارائه کرده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.persian30.com/image/posts/2012/06/30/13410684440_Persian30com.jpg

طرح " Salt Flat " دارای دو تفاوت عمده با خودروهای عادی است. اول اینکه در ساخت بدنه آن از مواد دوریخته شده مثل بشکه های نفت خام یا بدنه کباب پز استفاده شده است. در ساخت تایرهای این خودرو نیز از مواد ترکیبی پلاستیک ژله ای بهره گرفته شده است که از قابلیت انعطاف پذیری خارق العاده ای نیز برخودار است. در ضمن این لاستیک ها "تو پر" بوده و در داخل آنها هوا وجود ندارد. این مسئله باعث می شود تا احتمال پنچری این خودرو نیز از بین برود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.persian30.com/image/posts/2012/06/30/13410684441_Persian30com.jpg
نکته متفاوت دیگر در مورد این خودرو سیستم پیشران آن است. برخلاف بسیاری دیگر از خودروهای دوستدار محیط زیست که معمولا از پیشران های خورشیدی و یا الکترونیکی برای فعال کردن سیستم ها و تامین نیروی حرکت خودرو استفاده می کنند، اما این طرح " BMW " از سیستم پیشرانه هیدروژنی است. این نوع از سیستم پیشران رسیدن به سرعتهای بالاتر را برای این خودروی مسابقه ای فراهم می کند. در طراحی بدنه این خودرو نیز از بدن آبزیان برای شکافت بهتر هوا و حرکت موثرتر نیز الگو گرفته شده است.