انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تحصیلات در رشته روانشناسی در آمریکا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روانشناسی بعد از رشته بازرگانی یکی از رشته های اصلی مورد علاقه درمقطع کارشناسی در ایالات متحده آمریکا است. اگر به این رشته علاقه دارید، تحصیلات دبیرستانی خود را به نحوی مناسب که شامل دوره هایی در زبان انگلیسی و سایر زبانها، ریاضیات، علوم و علوم اجتماعی باشد پیگیری نمایید. مهارتهای رایانه خود را بهتر کنید و اگر مدرسه شما دروسی را در ارتباط با آمار و یا روانشناسی ارائه میدهد، آنها را جهت تدارک از قبل انتخاب کنید. انجام کار داوطلبانه در جامعه نیز جهت کسب "مهارتهای انسانی" که برای موفقیت در آن حرفه مورد نیاز است، میتواند مفید باشد.
در سطح کارشناسی ، روانشناسی به عنوان یک برنامه هنرهای آزاد شامل فرصت برای کشف بسیاری از رشته ها است. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی همانند سایر رشته های اصلی است. با تکمیل دورههای چهار ساله میتوان درجه کارشناسی (B.A.) و یا (B.S.) را کسب نمود. دوره های دو ساله در مقطع کاردانی نیر در این رشته موجود میباشند.
مدارک کارشناسی در رشته روانشناسی به دانشجویان یک آگاهی مقدماتی پایه ای در ارتباط با اصول روانشناسی و فرصت جهت شرکت در کلاسهای پیشرفته در یک و یا چند رشته وابسته، و همچنین مقداری تجربه در انجام پژوهش را ارائه میدهد. آنهایی که در نظر دارند که تحصیلات روانشناسی خود را در مقطع تکمیلی ادامه دهند، میباید جهت قویتر کردن درخواست نامه شان، در پژوهش دانشگاهی، یک دوره مستقل مطالعه ، و یا در دوره پژوهش عملی شرکت نمایند.
تحصیلات تکمیلی
تقریباً 25 درصد افرادیکه تحصیلات در مقطع کارشناسی را به پایان میرسانند در تحصیلات تکمیلی ادامه میدهند. رشته اصلی دوره کارشناسی زمینه ای را برای ورود به مشاغلی در رشته هایی چون بازاریابی، پرسنل یا منابع انسانی، مدیریت، تبلیغات و فروش، سیاست، خدمات اجتماعی، و بسیاری دیگر فراهم می کند. گرچه برای روانشناس شدن، تحصیلات در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز واجب است.
متقاضیان دوره های روانشناسی در تحصیلات تکمیلی بطور معمول با رقابت سختی مواجه هستند، به خصوص در سطح دکترا، در رشته های بالینی، و بین دوره هایی که بصورت
حرفه ای از سوی انجمن روانشناسی آمریکا (APA) مورد تایید قرار گرفته اند. فقط 10 درصد از متقاضیان در دوره های دکترا در روانشناسی بالینی که مورد تایید APA قرار گرفته است پذیرفته میشوند.
APA در حدود 850 برنامه دکترا در روانشناسی مدرسه، مشاوره، و بالینی را ( به علاوه برنامه هایی که این رشته ها را در بر میگیرند) مابین تقریباً 1900 دوره روانشناسی در آمریکا مورد تایید قرار میدهد. این نوع تایید نشانگر کیفیت است و ممکن است که برای برخی از نواحی برای کسب پروانه لازم باشد، اما توجه داشته باشید که APA در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و یا برخی از رشته های تخصصی خارج از روانشناسی مدرسه، مشاوره و بالینی را تایید نمی کند.
برخی از درجات تحصیلی کارشناسی ارشد نهایی هستند و در ایجاد مهارتهای حرفه ای در زمینه هایی چون روانشناسی صنعتی/سازمانی متمرکز میباشند. سایرین برای هدایت مستقیم بسوی تحصیلات دکتری طرح ریزی شده اند. دانشجویان همچنین میتوانند ازمقطع کارشناسی مستقیماً به برخی از دوره های دکتری درخواست ارائه دهند.
بطور معمول برای تکمیل دوره های کارشناسی ارشد در روانشناسی نیازبه دو سال زمان است. دانشجویان آگاهی خود را در این رشته عمیق تر کرده و میتوانند در رشته های وابسته به آن تخصص کسب نمایند. دوره هایی که بطور معمول مورد نیاز است به رشته، آمار و طراحی پژوهشی صنعتی/سازمانی مرتبط میباشد. کار در سطح کارشناسی ارشد بطور معمول شامل تحصیلات در علم اخلاق، ارزیابی، ارزیابی برنامه، و مباحث مربوط به شخصیت است. معمولاً برنامه ها مستلزم تجربه عملی در محیطی کاربردی و ارائه یک پایان نامه هستند.
در اکثر ایالات آمریکا کسب درجه کارشناسی ارشد به تنهایی برای اشتغال بکار به عنوان روانشناس صاحب پروانه کافی نیست. افرادی که در سطح کارشناسی ارشد آموزش دیده اند میتوانند به عنوان "مشاور" (که شغلی مشابه است) پروانه کسب کنند و تحت نظارت روانشناسی که صاحب پروانه است به حرفه روانشناسی بپردازند و یا وارد بسیاری از مشاغلی که وابسته به روانشناسی است مشغول به کار شوند. اما بسیاری از مشاغل دیگرمستلزم کسب درجه دکترا هستند.
در سطح دکترا، دانشجویان میتوانند برای تدریس در سطح کالج و یا دانشگاه آماده شده، پژوهشی مستقل انجام دهند و یا دفتر مشاوره خود را دایر نمایند. اکثر دانشجویان دکترا درجه دکترا یا Ph.D کسب میکنند که شامل دروس دوره، گذراندن امتحان جهت کسب صلاحیت، و ارائه یک پایان نامه بر مبنای پژوهش اصلی میباشند.
دانشجویانی که علاقمند به روانشناسی بالینی و یا مشاوره ای هستند میتوانند دکترا در روانشناسی . D.)یا (Psy.Dرا به جای Ph.D دنبال کنند. Psy.D یا D هر دو تاکید بیشتری بر اشتغال به کار دارند و در مقایسه با سایر برنامه های عادی Ph.D تاکید کمتری بر پژوهش دارند. روانشناسانی که صاحب این درجه هستند بطور معمول در سطح بالینی و یا شخصی بکار اشتغال دارند. برخی از برنامه ها که بر روانشناسی در زمینه آموزشی تمرکز دارند، (مشاوره دانشجویان، تهیه آزمایشات ارزیابی، و غیره) میتوانند Ed.D اعطا کنند.
در آمریکا برای ورود به دوره روانشناسی در مقطع تکمیلی ، برخی از دانشگاه ها نیاز به گذراندن رشته اصلی در روانشناسی دارند. برخی دیگر تنها نیاز به تکمیل دروس دوره در روانشناسی پایه ای به همراه تکمیل دوره هایی در علوم زیست شناسی، فیزیکی و اجتماعی ، و آمار و ریاضیات هستند.
مواردی که بطور معمول درارتباط با روند درخواست مورد بررسی قرار میگیرند شامل نمرات امتحانی عمومی GRE ، نمرات TOEFL (برای دانشجویان خارجی) ، پژوهش و تجربه کاری، فعالیتهای فوق برنامه ای / خدمات عمومی مربوطه، توصیه نامه ها، مصاحبه ها و یا خلاصه ای از اهداف است. برخی از برنامه ها ممکن است که شرایط اضافی/جایگزین داشته باشند، مانند امتحان GRE Subject Test در روانشناسی و یا امتحان Miller Analogies Test . به عقیده APA توصیه نامه ها، خلاصه ای از اهداف و تجربه پژوهشی از مهمترین معیارهای پذیرش در برنامه دکترا در آمریکا هستند.
صرفنظر از درجه تحصیلی کسب شده، دانشجویان روانشناسی بالینی و یا مشاوره ای قبل از اخذ صلاحیت به اشتغال در روانشناسی در ایالات متحده آمریکا ، بطور معمول میباید حد اقل یکسال دوره کارآموزی را به اتمام رسانده باشند. کارآموزی در مقطع فوق دکترا نیز توسط APA مورد تایید قرار میگیرد
دخترخالم عشقتحصیلات در رشته روانشناسی در آمریکا
هسته