انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دستبند بافتنی با روش بافت..
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دستبند بافتنی با روش بافت.. 1
Winkاینهمینجوریه ربط ندارع.



وسایل لازم:

130 سانتیمتر نخ دلخواه
50 تا 70 عدد منجوق یا مهره دلخواه
یک دکمه دو سوراخه 10 تا 13 میلیمتری
قیچی

روش ساخت:

نخ را به دو اندازه 65 و 47 سانتی ببرید. نخ بلندتر را در دستتان از وسط تا کنید. یک سر نخ کوتاهتر را در راستای هر دو انتهای نخ بلندتر قرار دهید. اضافه آن را بالای قسمت تا شده تا کنید و دو حلقه کنار هم درست کنید.


در حدود 2.5 سانتی بالای آن حلقه ها یک گره بزنید. یکی از نخ ها را بچینید و 3 تای دیگر را بگذارید به همان اندازه بمانند.


حالا شروع به بافتن کنید. بعد از حدود سه سانت بافتن، مهره ها را بکار ببرید. یک مهره در نخ سمت چپی بگذارید و ببافید.


همینطور ادامه دهید تا به 2.5 سانت آخر برسید و این قسمت را خالی ببافید.

ک گره بزنید و آن را با گره دیگری محکم کنید.


اضافی آن را بچینید.


Smile موفق باشید.

دستبند بافتنی با روش بافت.. 1
ان طرح ۸ نخ لازم دارد و با ۶ رج هم بافته میشود؛اصل بافت این دستبند ها با نخ دمسه هست با نخ بافتنی کاموا یا قلاب بافی هم بافته میشه که در اینجا برای اینکه به وضوح گره ها مشخص باشه از کاموا استفاده کردیم،۸ نخ رو با رنگهایی که سلیقه ی خودتون هست جدا کنید و دوتا دوتا نخ هایی که کنار هم هستند رو جدا کنید و دوتا دوتا گره از سمت راست بزنید.
دستبند بافتنی با روش بافت.. 1
در تصویر مرحله یاول که دسته ای و به ترتیب گره از راست خوردند رو مشاهده میکنید و همینطور طرز قرار گرفتن نخها در مرحله ی بعدی ؛همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید نخ سر را رها میکنیم البته دقت کنید که به ترتیب نخها قرار نگرفته اند و گره از زیر داریم یعنی همه ی نخ ها را نخ زیر آنها رو گرفته و همه گی را گره از سمت چپ می زنیم.
دستبند بافتنی با روش بافت.. 1
*بیشتر:همانطور که در تصویر بالا میبینید نخ سر قرمز است که نخ رها شده ی ما نیست نخ رها شده نخ مجاور یا زیری نخ قرمز است یهنی نخ نارنجی را رها میکنیم همینطور نخ قرمز با نه مجاورش که آبی روشن است گره نخورده و با نخ زیریه آبی روشن گره خورده یعنی همام نخ آبی تیره و آبی روشن با نخ مجاورش که بنفش است گره نخورده و با نخ صورتی گره خورده است و آخرین دسته نخ بنفش با نخ مجاورش که نارنجی است گره نخورده و با سبز گره خورده است.
دستبند بافتنی با روش بافت.. 1
در تصویر میبینید که رج سوم گره زده شده و نحوه ی قرار گرفتن نخها در رج چهارم را میبینید،ابتدا دو نخ سر و ته روکنار میزارید و همه ی نخها به ترتیب و مجاور هم گره از سمت چپ میخورند.
دستبند بافتنی با روش بافت.. 1
در تصویر گره های رج چهارم را میبینید و همینطور قرار گرتن نخ ها در رج پنجم که دسته ای قرار گرفتند و هر نخ با نخ مجاورش گره از سمت چپ میخورد.

ه رج یا مرحله ی آخر می رسیم این مرحله نیز مانند مرحله ی دوم همه ی با نخ مجاور کاری ندارند و با نخ زیر یا رو مجاور کار دارند در اینجا همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید نخ روی سر و ته رو جدا میکنیم و بقیه ی نخ ها را همینطور گره از رو و از راست گره داریم.

*بیشتر:همانطور که در تصویر هم میبینید نخ سر صورتیست که آن را رها نکرده ایم و نخ روی آن که آبی تیره است را رها کرده ایم و بعد برای دسته اول میبینید که نخ صورتی را با نخ مجاورش که سبز است گره نزدیم و با نخ رویی سبز که نارنجی است گره از سمت راست زدیم،دسته ی بعدی سبز با نخ مجاورش که نارنجی است گره نخورده و با نخ رویی نارنجی که قرمز است گره از راست میخورد و دسته آخر نارنجی با نخ مجاورش که بنفش است گره نخورده و با نخ رویی آن که آبیست گره می خورد.
دستبند بافتنی با روش بافت.. 1
گره های رج ششم را نیز میتوانید مشاهده کنید،به همین صوزت دوباره این ۶ رج یا مرحله را تکرار کنید تا دستبند دوستی با طرح زیگراگتان را بسازید.

کسی نیست Huh
ممنون
SmileSmileSmile
اسپم جیزه.Sleepy