انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نکاتی در باب نحوه ی پذیرش در دانشگاه هاروارد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نکاتی در باب نحوه ی پذیرش در دانشگاه هاروارد 1


مرکز مطالعات راهبردی ایالات متحده (دیدبان آمریکا): چنان چه دانشگاه هاروارد را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کرده باشید، بی شک با سوال های بی شماری در زمینه نحوه ی پذیرش دانشجویان در این دانشگاه روبرو خواهید شد. ویلیام آر. فیتزسیمونز سالیان سال است که ریاست بخش پذیرش و کمک های مالی دانشگاه هاروارد را بر عهده دارد. در همین رابطه سوالاتی را که شما مطرح کرده بودید با وی در میان گذاشتیم. آن چه در ادامه می آید پاسخ آقای فیتزسیمونز به یکی از سوالات رایجی است که اغلب توسط متقاضیان پذیرش در این دانشگاه مطرح می شود..
سوال: بیائید فرض کنیم که 80تا 90 درصد دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد را داشته باشند، شایستگی و لیاقت ورود به این دانشگاه ار داشته باشند. در این صورت، دانشگاه چه معیارهایی را برای پذریش دانشجویان مالاک قرار می دهد؟ آیا این معیارها عینی اند؟ آیا این دانشجویان باید دارای شرایط و ملزومات خاصی باشند؟
ج: هدف ما در کمیته ی پذیرش جذب بهترین و برترین افراد است. از نظر خیلی ها "بهترین" به معنای کسی که دارای نمرات خوب و معدل بالایی باشد. البته چنین سازوکار و نگرشی برای گزینش دانشجویان، جذابیت زیادی دارد زیرا بر اساس معیارهای مشخص، ساده وعینی عمل ی کند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. در واقع هر چند ما معیارهای عینی (نمرات و معدل) را مد نظر قرار می دهیم اما قضیه به همین جا ختم نشده و ما در پذیرش دانشجویان گستره ی وسیع تری از توانایی ها و خصوصیات را لحاظ می کنیم. نمرات امتحانی در واقع شاخصی است از موفقیت آکادمیک دانشجو اما ما علاوه بر این در بررسی درخواست ها و صلاحیت متقاضیان مواردی چون کارهای فوق برنامه و خصوصیات فردی را نیز دخیل می کنیم.
تخیل فکری، قدرت شخصیت و توانایی قضاوت درست از جمله عواملی است که در فرایند پذیرش دانشجو تاثیرگذارند و این ویژگی ها نه توسط نمرات امتحانی دانشجو بلکه به واسطه ی فعالیت های او خارج از کلاس، نظر اساتید و مشاوران تحصیلی و از طریق مصاحبه مشخص می شوند. ما معتقدیم تنوع سلایق، پیش زمینه ها، علایق نظری در میان دانشجویانی که در کنار هم زندگی کرده و به فراگیری علم می پردازند، به اندازه ی خود دانشکده و منابع آموزشی بر کیفیت آموزش تاثیرگذار است.
ما کار خود را با نهایت دقت و امانت انجام می دهیم زیرا می دانیم که اطلاعات ما همیشه ناقص است و ما همه چیز را در مورد همه کس نمی دانیم و همین مساله نشان می دهد که تصمیم گیری در مورد پذیرش دانشجویان بیشتر از آن که یک علم باشد یک هنر است. مسئولین بخش پذیرش دانشگاه هاروارد تمامی فرم ها را یک به یک خوانده و اطلاعات را ثبت می کنند و در صورت ناقص بودن پرونده با متقاضی یا مدرسه وی تماس می گیرند و در مورد قدرت و ضعف درخواست متقاضی نظر می دهند. برخی درخواست ها تا چهار مرتبه نیز ممکن است مرود بررسی قرار گیرند.
شورای سیاست گذاری پذیرش و کمک های مالی که از 30 تن از اعضا هیئت علمی دانشگاه تشکیل یافته است، سیاست های پذیرش و کمک های مالی را تبیین کرده و به اجرا درمی آورند. در مواقع خاص، این شورا ممکن است در بررسی برخی درخواست ها نیز مشارکت کند. لازم به توضیحاست که کمیته ی پذیرش که بر اساس مصوبات و رهنمودهای شورای سیاست گذاری فعالیت می کند، وظیفه ی تصمیم گیری در مورد درخواست های افراد را بر عهده دارد.


منبع: نیویورک تایمز
من هاروارد نمیخوام برم
میخوام برم هاگوارت

میرم هاگوارت درس میخونمBig Grin
البته به شرطی که اقای اسنیپ تا اون موقع مرده باشهAngry
من در اینده ی خییییییییییلی نزدیک واسه گرفتن مدرک دکتری به هارواردمیرم SmileHeart