انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چگونگی تحصیل و گرفتن بورس در دانشگاه پرینستون آمریکا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه پرینستون یکی از دانشگاه های خصوصی تراز اول ایالات متحده آمریکا و از اعضای آیوی لیگ است. این دانشگاه که در 1746 تأسیس شده است جزو 9 دانشگاه آمریکایی به شمار می رود که تاریخ تأسیس آنها به قبل از استقلال ایالات متحده آمریکا باز می گردد.

چگونگی تحصیل و گرفتن بورس در دانشگاه پرینستون آمریکا 1

دیدبان آمریکا: دانشگاه پرینستون یکی از دانشگاه های خصوصی تراز اول ایالات متحده آمریکا و از اعضای آیوی لیگ است. این دانشگاه که در 1746 تأسیس شده است جزو 9 دانشگاه آمریکایی به شمار می رود که تاریخ تأسیس آنها به قبل از استقلال ایالات متحده آمریکا باز می گردد. دانشگاه پرینستون که در شهر پرینستون از ایالت نیوجرسی واقع شده است، ارتباط بسیار نزدیکی با کلیسای پروتستان آمریکا دارد اما از نظر مذهبی، شرایط خاصی را برای پذیرش به دانشجویان خود تحمیل نمی کند.

در حال حاضر این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد و رشته های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی در این دانشگاه دایر است. دانشکده های پزشکی، حقوق، الهیات و بازرگانی در پرینستون وجود ندارند اما این دانشگاه با همکاری مؤسسه آموزشی «ودرو ویلسون»، دوره های آموزش تخصصی در رشته های معماری، مهندسی و علوم کاربردی را برای دانشجویان متقاضی برگزار می کند. دانش آموختگان و اساتید دانشگاه پرینستون تا به حال 35 جایزه نوبل و 20 مدال افتخار ملی را برای این دانشگاه به ارمغان آورده اند.

در 1969 دانشگاه پرینستون برای اولین بار از دانشجویان زن در مقطع کارشناسی ثبت نام به عمل آورد. پیش از آن در 1887، مدیران پرینستون شعبه ای از این دانشگاه را با عنوان «کالج زنانه اولین» (Evelyn College for Women) برای دانشجویان زن افتتاح نمودند. عمر این کالج کمتر از یک دهه بود و در 1969 با ادغام این کالج در پرینستون، دانشجویان زن برای اولین بار به این دانشگاه راه یافتند.

دانشگاه پرینستون در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مجموعه ی وسیعی از رشته های گوناگون را شامل می شود و دروس متنوعی را در هر رشته به دانشجویان ارائه می نماید. در مقطع دکتری نیز در رشته های معماری، مهندسی، مدیریت مالی و روابط عمومی، بورس های تحصیلی قابل ملاحظه ای به دانشجویان ارائه می گردد.

مقطع کارشناسی در رشته های علوم انسانی، بطور معمول به صورت سمینار یا کنفرانس در این دانشگاه برگزار می شود و در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید از پایان نامه ای مرتبط با رشته تحصیلی خود دفاع نمایند. در برخی از رشته ها همچون معماری و هنر نیز، پروژه ی پایانی دانشجویان باید به صورت عملی ارائه شود.

دانشجویان پرینستون موظفند در بدو ورود به پرینستون تعهد نامه ای را امضا نمایند که با عنوان «نظام نامه شرافت» شناخته می شود. بر اساس این نظامنامه که در سال 1893 تدوین شده است، کارمندان و اعضای هیئت علمی پرینستون نظارتی بر برگزاری امتحانات و دیگر امور دانشجویی ندارند و هر دانشجو موظف است سایر دانشجویان را تحت نظر قرار داده و در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف، مراتب را به مسئولین دانشگاه گزارش نماید. مدیریت دانشگاه پرینستون نسبت به تخلفات انضباطی دانشجویان بسیار حساس است و کوچکترین تخلفات می تواند باعث تعلیق و حتی اخراج دانشجویان شود.

پذیرش دانشجویان در دانشگاه پرینستون پروسه ای بسیار دشوار دارد و وابسته به گزینشی به شدت انتخابی و سخت گیرانه است. متقاضیان ورود به این دانشگاه می توانند فرم تقاضای خود را از نیمه ماه آگوست تا اول نوامبر به این دانشگاه ارسال نمایند (در برخی از انواع پذیرش، فرم تقاضا تا اول ژانویه نیز قابل ارسال است) و نتیجه نهایی پذیرش در انتهای ماه مه به متقاضیان اعلام می شود. متقاضیان ورود به پرینستون باید پیش از ارسال فرم تقاضا، دوره های درسی پیش نیاز این دانشگاه را پشت سر گذاشته باشند. این دوره ها عبارتند از: 4 سال زبان انگلیسی (با تسلط کامل بر نوشتار)، 4 سال ریاضیات، 4 سال زبان خارجه، حداقل 2 سال علوم آزمایشگاهی، حداقل 2 سال تاریخ (شامل مطالعه تاریخ کشور یا منطقه ای خارج از ایالات متحده آمریکا) و آشنایی با هنرهای تجسمی، موسیقی یا تئاتر. علاوه بر این متقاضیان تحصیل در رشته های مهندسی یا علوم مرتبط با فیزیک، باید دروس زیر را نیز گذرانده باشند: ریاضیات شامل حساب دیفرانسیل و انتگرال، علوم تجربی شامل یک سال فیزیک وابسته به ریاضیات و یک سال شیمی.



در سال 2001 پیرو اصلاحات بنیادین صورت گرفته در پرینستون، این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه امریکایی، اعطای هرگونه وام به دانشجویان را متوقف کرد. پس از تصویب این قانون، نیازهای اثبات شده دانشجویان پرینستون تنها از طریق اعطای کمک هزینه یا بورس تحصیلی و فراهم آوردن کارهای دانشجویی برای آنها برطرف می شود. بر همین اساس پرینستون در میان سایر دانشگاه های آمریکا، رتبه ی اول را از نظر کمترین میزان بدهی دانشجویی در اختیار دارد. بدهی دانشجویان به این دانشگاه در حال حاضر حدود 5000 دلار است که یک پنجم میانگین بدهی دانشجویان به سایر دانشگاه های آمریکا محسوب می شود.

بر اساس رتبه بندی مجله «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت»، پرینستون از 2001 تا 2013 همواره یکی از دو دانشگاه اول آمریکا بوده است و در طول این 13 سال، 11 بار به عنوان بهترین دانشگاه ایالات متحده شناخته شده است. در رتبه بندی 2012 روزنامه تایمز، این دانشگاه به عنوان ششمین دانشگاه برتر جهان و دومین دانشگاه مهندسی و فناوری جهان (بعد از ام آی تی و بالاتر از دانشگاه کلتک) معرفی شده است. درسال 2013 نیز این دانشگاه در رتبه بندی بهترین کالج آمریکایی مؤسسه « فوربز»، رتبه سوم را در میان 300 کالج و دانشگاه آمریکایی کسب کرده است.

از نظر امکانات آموزشی و کمک آموزشی، پرینستون در سطح بالایی قرار دارد و از بسیاری جهات، تجهیزات آموزشی آن فراتر از استانداردهای رایج در دانشگاه های آمریکا است. پرینستون صاحب یک ابرکامپیوتر «بلوژن» ساخت کمپانی آی بی ام به نام «اورنجینا» است که هشتاد و نهمین کامپیوتر پر سرعت جهان محسوب می شود.

چگونگی تحصیل و گرفتن بورس در دانشگاه پرینستون آمریکا 1

در طول تاریخ، افراد سرشناس بسیاری در دانشگاه پرینستون تحصیل کرده اند یا جزو اعضای هیئت علمی این دانشگاه بوده اند. در میان فارغ التحصیلان سرشناس این دانشگاه می توان به دو رئیس جمهور آمریکا «جیمز مدیسون» و «ودرو ویلسون»، معاون رئیس جمهور «آرون بور» و بانوی اول فعلی آمریکا «میشل اوباما» اشاره کرد. علاوه بر این «جف بزوس» رئیس هیئت مدیره و بنیانگزار «آمازون»، «اریک اشمیت» مدیر عامل گوگل، «جان نش» ریاضیدان معروف برنده جایزه نوبل، «ریچارد فاینمن» فیزیکدان سرشناس برنده جایزه نوبل، «پل کروگمن» اقتصاد دان برجسته امریکایی، «ملکه نور» همسر ملک حسین پادشاه اردن و «ونتورت میلر» بازیگر نقش اول سریال «فرار از زندان» نیز، از دیگر فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه به شمار می روند.
یکی ازهدف هامه