انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تولید بنزین یورو4
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ه گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا ضیغمی در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد،گفت: پروژه های مربوط به بنزین‌سازی، بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت به عنوان پروژه های مهر ماندگار معرفی می‌شود که بر این اساس 9 پالایشگاه شامل پروژه‌های مهر ماندگار است که دو پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آناهیتا نیز در دست احداث هستند.




مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: تولیدات برخی از پالایشگاه در زیر حد استاندارد بود که مجبور بودیم با اکتان‌افزایی میزان استاندارد محصولات تولید شده را افزایش دهیم،اما با بهره‌برداری از این 9 طرح جدید میزان اکتان افزایی کاهش می‌یابد و تولیدات در حد استاندارد روز بین‌المللی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 85 به طور میانگین 27 میلیون لیتر برای اکتان افزایی وارد می‌شد، خاطرنشان کرد: اما در سال 90 تنها روزانه بین 2 تا 3 میلیون لیتر بنزین سوپر برای اکتان افزایی وارد شده است که متعلق به پالایشگاه‌های خصوصی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به سرمایه گذاری مورد نیاز برای پروژه های مهر ماندگار گفت: حدود 11.5 میلیارد دلار اعتبار برای ارتقای کیفیت و 2100 میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های بنزین سازی در نظر گرفته شده است.

ضیغمی تصریح کرد: هم‌اکنون در سه پالایشگاه آبادان،‌اصفهان و تهران هم پروژه‌های ارتقا کیفیت و هم پروژه بنزین‌سازی به صورت همزمان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 91 حدود 24 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو4 تولید می‌شود، تصریح کرد: اما میزان تولید بنزین با کیفیت یورو2 حدود 38 میلیون لیتر در روز خواهد بود و همچنین نفت و گاز تولیدی با استاندارد یورو4 و 5 در حد 24.9 میلیون لیتر و یورو2 در حد 70 میلیون لیتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در سال 92 نیز میزان تولید بنزین با استاندارد یورو4 به 50 میلیون لیتر و یورو 2 نیز به 18 تا 20 میلیون لیتر خواهد رسید که با این حساب می‌توان گفت تا پایان برنامه پنجم بنزین تولید شده با استاندارد یورو4 و 5 تا حد 73 میلیون لیتر گازوییل تا حد 76 میلیون لیتر می‌رسد.

ضیغمی با اشاره به تحریم‌های غیرانسانی ابرقدرتها گفت: این کشورها به ظاهر ابرقدرت‌ و در باطن ضعیف هستند زیرا پروتکل‌هایی که خودشان امضا کرده‌‌اند زیر پا گذاشته و دست به کارهای غیرانسانی می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این کشورها واقعا ابرقدرت هستند در میدان عمل مبارزه می‌کردند و نه آنکه دست به تحریم‌هایی می‌زدند که مردم را دچار مشکل کنند.