انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هزینه تحصیل در کانادا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا بستگی به استان محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در استان اونتاریو معمولا بالاتر از سایر استان هاست و هزینه تحصیل در کبک کمتر از استان های دیگر کانادا می باشد.

1. دوره زبان: هزینه هر ترم چهار ماهه زبان حدود پنج هزار دلار

2. دوره کالج: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود شش تا هفت هزار دلار است

3. دوره لیسانس: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه برای رشته های عمومی حدود هفت هزار دلار و برای رشته های فنی حدود 9 هزار دلار است

4. دوره فوق لیسانس و دکتری: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود سه هزار دلار است. دانشجویان باید برای سه ترم در سال هزینه پرداخت نمایند

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا بستگی به نوع دانشگاه و یا کالج و ایالت محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و یا ایالتی معمولا کمتر است.

1. دوره زبان: هزینه هر ترم چهار ماهه زبان حدود هفت هزار دلار

2. دوره کالج: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود هشت هزار دلار است

3. دوره لیسانس: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه برای رشته های عمومی حدود نه هزار دلار و برای رشته های فنی حدود ده هزار دلار است

4. دوره فوق لیسانس و دکتری: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود نه هزار دلار است.

هزینه زندگی در هنگام تحصیل

هزینه زندگی دانشجویی در هنگام تحصیل بستگی به محل تحصیل و امکانات رفاهی دارد. امکان اخذ خوابگاه در بیشتر دانشگاه ها و کالج های کانادا و آمریکا فراهم می باشد. دانشجویان همچنین می توانند در محل های مسکونی خارج از دانشگاه و یا کالج زندگی نمایند. دانشجویان همچنین می توانند در پانسیون زندگی نمایندو مهمترین ویژگی زندگی در پانسیون امکان آشنایی با فرهنگ مردم شهر محل تحصیل و یادگیری سریعتر زبان انگلیسی می باشد. دانش آموزان در هنگام تحصیل می توانند از امکانات پانسیون و زندگی با خانواده های کانادایی استفاده نمایند. سکونت در پانسیون بویژه برای دانش آموزان دوره های دبیرستان که سن کمتری دارند توصیه می گردد.

در پانسیون ها، خانواده های مورد تایید دبیرستان، کالج و یا دانشگاه بوده دانشجویان با توجه به سلایق و محدودیت های شخصی به این خانواده ها معرفی می گردیند. خانواده ها مسوول تهیه امکانات زندگی، مطالعه و تغذیه دانش آموزان و دانشجویان (حداقل دو وعده غذا) بوده و رفتار آنها را در هنگام اقامت زیر نظر خواهند داشت.

هزینه های زندگی به طور متوسط به صورت زیر است.

1. هزینه خوابگاه دانشجویی ( یک اطاق با سرویس مشترک): حدود سیصد دلار در ماه

2. هزینه خوابگاه دانشجویی ( یک واحد کامل یک خوابه): حدود هفتصد دلار در ماه

3. هزینه زندگی بیرون دانشگاه و یا کالج ( یک اطاق با سرویس مشترک): حدود چهارصد تا پانصد دلار در ماه

4. هزینه زندگی بیرون دانشگاه و یا کالج ( یک واحد کامل یک خوابه): حدود نهصد تا هزار دلار در ماه

5. هزینه زندگی در پانسیون (همرا با غذا): حدود هفتصد دلار در ماه

6. سایر هزینه های زندگی (رفت و آمد، لباس و غیره): حدود پانصد دلار در ماه

سایر هزینه های تحصیل

دانشجویان علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیل که شهریه می باشد دارای هزینه های دیگری نیز می باشند که بعضی از آنها فقط یک بار در سال پرداخت می گردد و برخی دیگر فقط در هنگام ثبت نام پرداخت خواهد شد. مهمترین این هزینه ها به صورت زیر می باشند.

1. هزینه های لوازم تحصیلی حدود پانصد تا هزار دلار در سال که بستگی به رشته تحصیلی دارد

2. هزینه بیمه حدود ششصد دلار در سال

3. هزینه های ثبت نام حدود دویست دلار

کسب اطلاعات بیشتر

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با یکی از دفاتر ما در تهران و یا تورنتوی کانادا از طریق ایمیل و یا تلفن تماس بگیرید. همچنین متقاضیان تحصیل در کانادا و یا آمریکا می توانند برای مشاوره و ارزیابی شرایط تحصیلی خود از طریق شماره تلفن های رایگان ما از ایران به کانادا تماس بگیرند.
وای ممنون از نوشتت خیلی دنبالشون بودم..........cong:hje::500: