انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فرار از پنجره قطار نیز مانع دستگیری سارق متواری نشد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خبرگزاری تسنیم: سارق سابقه داری که در جریان یک ارتکاب یک سرقت در قطار مسافربری گرگان به تهران مجبور به فرار از پنجره قطار شده بود با تلاش ماموران پلیس آگاهی راه‌آهن در پیشوای ورامین دستگیر شد.
فرار از پنجره قطار نیز مانع دستگیری سارق متواری نشد 1

سرهنگ ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم،‌ با اعلام خبر دستگیری یک سارق در قطار مسافری گرگان به تهران اظهار داشت: با توجه به اعلام شکایت یکی از مسافران قطار مسافربری گرگان به تهران مبنی بر سرقت کیف دستی‌اش در هنگام توقف قطار برای ادای فریضه نماز صبح، موضوع توسط پلیس قطار مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی راه‌آهن در ادامه افزود: با آغاز رسیدگی به پرونده، صاحب کیف دستی در اظهاراتش به ماموران قطار عنوان کرد: در زمان وقوع سرقت جهت انجام فریضه نمازصبح در مسجد ایستگاه بنکوه، از قطار پیاده شدم و پس از مراجعت، جوان حدوداً 20ساله‌ای را درکوپه‌ام دیدم و پس از خروج وی، و بعد از وارسی وسائل داخل کوپه متوجه سرقت کیف دستی‌ام شدم.

وی با بیان اینکه ماموران قطار با همکاری مالباخته موفق به شناسایی و دستگیری فرد مظنون در یکی از سالن‌های قطار شدند،‌ گفت: پس از شناسایی و دستگیری وی که در ایستگاه پیشوا انجام شد، متاسفانه فرد مذکور در هنگام بازرسی بدنی با سوءاستفاده از موقعیت،‌ به مامور قطار حمله‌ور شد و از پنجره نیمه‌باز کوپه قطار متواری شد.

ولی‌پور با اشاره به کشف سه دستگاه گوشی تلفن همراه در هنگام بازرسی بدنی از فرد متواری، افزود: پس از فرار این فرد از دستور ماموران قطار، پرونده جهت رسیدگی تخصصی، شناسایی و دستگیری سارق متواری در دستور کار ماموران آگاهی پلیس راه آهن تهران قرار گرفت که دراولین اقدام، دو نفر از مالکان گوشی‌های تلفن همراه مکشوفه، شناسایی شدند و در اظهاراتشان اعلام داشتند، اهل و ساکن شهرستان گرگان بوده و تلفن‌های همراه آنها نیز توسط سارقان کیف قاپ موتورسوار در شهرستان گرگان به سرقت رفته است. لذا با شناسایی هویت نامبرده، کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی و با همکاری پلیس آگاهی پیشوا، درپوشش راننده خودرو آژانس در محل قرار متهم با همسر برادرش حاضر شدند و در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده دارای سوابق متعدد از قبیل سرقت، زورگیری و درگیری بوده است تصریح کرد: با بررسی سوابق نامبرده مشخص شد که وی علاوه بر این موارد، در حال حاضر نیز تحت تعقیب پلیس آگاهی ویژه شرق تهران به اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه احشام بوده است و بنا بر حکم بخش اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا به جرم سرقت، محکوم به تحمل سه سال حبس و 74ضربه شلاق می‌باشد. همچنین متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به کیف قاپی در سطح شهرستان گرگان نیز اعتراف کرده است.