انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شــــرکــت خــــودروســـآزی مــــک لــــآرن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مک‌لارن اتوموتیو، که به طور عام با نام مک‌لارن شناخته می‌شود، تولید کننده خودروهای اسپرت بریتانیایی است. مک‌لارن با هدف ساخت خودروهای شهری با تکنولوژی ماشین‌های مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌لارن کارز تاسیس شد. این شرکت همکاری نزدیکی با تیم فرمول یک مک‌لارن ریسینگ دارد و بخشی از گروه مک‌لارن است.

مک‌لارن اف ۱

مک‌لارن اف ۱ اولین محصول تولید مک‌لارن است. اف ۱ خودروی اسپرت سه نفره‌ای است که توسط گوردون ماری طراحی شده است. موتور این خودرو ۱۲ سیلندر ساخت ب ام و است که حجمش ۶۰۶۴ سی‌سی است و ۶۲۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر این خودرو ۳ ثانیه است.

تولید اف ۱ در سال ۱۹۹۲ آغاز شد. مدل ال‌ام این خودرو در سال ۱۹۹۵ و مدل جی‌تی در سال ۱۹۹۷ عرضه شد. مدل جی‌تی‌آر از این خودرو هم بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ تولید شد. تولید این خودرو در ماه مه سال ۱۹۹۸ بعد از ساخت ۱۰۰ دستگاه متوقف شد. در مجموع ۶۴ دستگاه اف ۱، پنج دستگاه مدل ال‌ام، سه دستگاه جی‌تی، ۹ دستگاه جی‌تی‌ار۹۵، ۹ دستگاه جی‌تی‌آر۹۶ و ده دستگاه جی‌تی‌ار۹۷ ساخته شد.

مک‌لارن اس‌ال‌آر (پروژه پی۷)

در سال ۱۹۹۹ مک‌لارن با همکاری مرسدس بنز مدل اس‌ال‌آر را طراحی کرد. آن زمان دایملر-کرایسلر بیشتر سهام مک‌لارن را در اختیار داشت و موتور تیم مسابقات فرمول یک مک‌لارن را هم از طریق مرسدس بنز، شرکت اقماری خود، تامین می‌کرد. اس‌ال‌آر موتور هشت سیلندر ۵.۵ لیتری داشت که ۶۲۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر در ساعت این خودرو ۳.۸ ثانیه بود. در سال ۲۰۰۶ مدل قوی‌تری از اس‌ال‌آر به نام اس‌ال‌آر ۷۲۲ ادیشن عرضه شد که قدرت موتورش ۶۵۰ اسب بخار بود و حداکثر سرعتش ۳۴۰ کیلومتر در ساعت بود. در سال ۲۰۰۷ مک‌لارن اس‌ال‌آر کانورتبل ساخته شد.

شــــرکــت خــــودروســـآزی مــــک لــــآرن 1