انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برنامه مسابقه انتخابي جهت اعزام به رقابت های آسيايي آر- سی تايلند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برنامه مسابقه انتخابی، جهت اعزام به رقابت های آسیایی آر – سی که قرار است، از 31 مرداد ماه الی 5 شهریور در تایلند برگزار شود به شرح زیر است:
کیوان رسا – مدیر مجموعه ایران آر-سی کار در تشریح برنامه مسابقه انتخابی جهت اعزام به رقابت های آسیایی تایلند گفت: يك روز براي تايم گيري و گروه بندي شركت كنندگان و دو روز رقابت در دو پيست iranrccar (پيست ساصد) و پيست fire play (سرخه حصار) در نظر گرفته شده است. در مسابقه انتخابی از دستگاه lap counter استفاده خواهد شد.
رسا ضمن اعلام خبر بالا به تشریح برنامه مسابقه انتخابی پرداخت:


برگزاری جلسه توجیهی و ثبت زمان شرکت کنندگان


جلسه توجیهی راس ساعت 14 روز جمعه مورخ 23 تیر ماه 1391 در پیست ساصد آغاز و برگزار كنندگان مسابقه، نحوه رقابت، امتياز بندي و سرگروه ها را مشخص مي نمايند. بعد از جلسه توجيهي، ساعت 16 تايم گيري آغاز مي شود و هر شركت كننده سه دور كامل مسير پيست را طي مي نمايد و بهترين زماني كه در اين سه دور ثبت نمايد، به عنوان امتياز وي در نظر گرفته مي شود و شركت كنندگان به چهار گروه (گروه a,b,c,d) دسته بندي مي شوند. در صورتي كه هر كدام از شركت كنندگان در جلسه توجيهي و تايم گيري شركت نكنند، گروه بندي توسط برگزار كنندگان مسابقه براي آن شركت كننده انجام خواهد شد.


مرحله مقدماتي :
پنحشنبه مورخ 29 تيرماه 1391(محل اجراي مسابقه پيست سرخه حصار) :


مسابقه راس ساعت 10 صبح شروع مي شود و شركت كنندگان بايد حداقل يك ساعت قبل از شروع مسابقه در محل پيست حضور داشته باشند. هر گروه به مدت 3 دقيقه قبل از رقابت، ماشين خود را در پيست گرم نموده (دستگرمي) و پس از آن، رقابت هر گروه به مدت 10 دقيقه آغاز مي شود. نحوه آغاز مسابقه بدين صورت خواهد بود كه قبل از اتمام زمان دستگرمي شمارش معكوس آغاز شده و در زمان اعلام زمان استارت هر ماشيني كه از خط استارت عبور كند اولين دورش ثبت مي گردد. در پايان رقابت هر گروه، به هر شركت كننده اي بر اساس تعداد دفعاتي كه مسير پيست را طي نموده است و تايمي كه دستگاه براي هر دور ثبت نموده است، امتيازي داده مي شود. به همين صورت تمام گروهها به رقابت مي پردازند. بعد از اتمام مسابقه گروه چهارم، تمام گروهها مجددا با هم به رقابت مي پردازند. امتياز هر شركت كننده در اين پيست، بهترين امتيازي است كه در يكي از اين دو مسابقه كسب نموده است.


پنجشنبه مورخ 29 تير 1391(محل اجراي مسابقه پيست ساصد) :


مسابقه راس ساعت 16 شروع مي شود و شركت كنندگان بايد حداقل يك ساعت قبل از شروع مسابقه در محل پيست حضور داشته باشند. هر گروه به همان روش مسابقاتي كه در پيست سرخه حصار برگزار گرديده است، دو بار با هم به رقابت مي پردازند و امتياز هر شركت كننده در اين پيست نيز بهترين امتيازي خواهد بود كه در يكي از اين دو مسابقه كسب نموده است.
بعد از برگزاري مسابقه مقدماتي در هر دو پيست، بهترين امتياز هر شركت كننده در پيست ساصد و بهترين امتياز وي در پيست سرخه حصار با هم جمع مي شوند و امتياز نهايي هر شركت كننده مشخص و اعلام مي گردد.


تبصره:
- نحوه امتياز بندي شركت كنندگان :


هر شركت كننده اي كه تعداد دور بيشتري مسير مسابقه را طي نموده باشد بالاترين امتياز را خواهد داشت.
5 + تعداد شركت كنندگان = امتياز نفر اول به عنوان مثال براي 24 شركت كننده امتياز نفر اول : امتياز 29=5+24
2 - امتياز نفر اول = امتياز نفر دوم به عنوان مثال براي 24 شركت كننده امتياز نفر دوم : امتياز 27=2-29
1 - امتياز نفر دوم = امتياز نفر سوم به عنوان مثال براي 24 شركت كننده امتياز نفر سوم : امتياز 26=1-27
به همين صورت نفرات بعدي به ترتيب يك امتياز كمتر از نفر قبل خواهند داشت.
- کسانی رتبه بهتری خواهند داشت که در زمان 10 دقيقه رقابت، تعداد دور بیشتری مسير مسابقه را طي نمايند. در حالاتی که دو راننده تعداد دورهای برابري در انتهاي مسابقه ثبت نموده باشند، راننده ای امتياز بهتري خواهد داشت که زمان کمتری را در يكي از دورهاي مسابقه ثبت نموده باشد.
- بعد از اتمام امتياز بندي تمام شركت كنندگان در مرحله مقدماتي، 8 نفر برتر از شركت كنندگان مستقيم به مرحله فينال راه پيدا نموده و 8 نفر بعدي نيز به مرحله نيمه نهايي راه پيدا مي نمايند و بقيه شركت كنندگان از دور مسابقات حذف مي گردند. - مرحله نيمه نهايي و نهايي در يك پيست برگزار خواهد شد و به انتخاب 16 شركت كننده برتر كه به مرحله نيمه نهايي و نهايي راه پيدا نموده اند مشخص مي گردد.


مرحله نيمه نهايي :
جمعه مورخ 30 تير 1391 :


راس ساعت 17 مسابقه نميمه نهايي آغاز مي گردد و 8 شركت كننده اي كه به مرحله نيمه نهايي رسيده اند به مدت 20 دقيقه با هم به رقابت مي پردازند و 2 نفر برتر از اين گروه نيز به فينال راه پيدا مي نمايند. در مسابقات نيمه نهايي 5 دقيقه اول مسابقه براي دستگرمي شركت كنندگان در نظر گرفته مي شود و سپس 20 دقيقه مسابقه اصلي برگزار مي گردد. نحوه استارت ماشينها در اين مرحله به اين صورت مي باشد كه شركت كنندگان بر اساس امتيازات مرحله مقدماتي به ترتيب در خط استارت قرار مي گيرند.



مسابقه فينال :
جمعه مورخ 30 تير 1391 :


راس ساعت 19 مسابقه فينال آغاز مي گردد و در اين مرحله 10 شركت كننده اي كه به فينال راه يافته اند باهم به مدت 40 دقيقه به رقابت مي پردازند تا 3 نفر برتر انتخاب گردند. نحوه استارت مرحله فينال نيز مانند مرحله نيمه نهايي مي باشد و پس از 5 دقيقه زمان دستگرمي، بر حسب امتيازات در مراحل قبلي ماشينها به ترتيب در خط استارت قرار داده مي شوند و با اعلام زمان استارت، مسابقه آغاز مي گردد.
تبصره:
- هر شركت كننده موظف است يك نفر كمكي جهت سوخت گيري در تمام مراحل مسابقه داشته باشد و كمك هر راننده در حين مسابقه بايد در محل مشخص شده (pit stop) قرار گيرد.
- در صورتي كه ماشين شركت كننده اي در حين مسابقه دچار مشكلي (از قبيل خاموش شدن يا ...) شود، افراد مسئول پيست ماشين را از مسير مسابقه كنار گذاشته و كمك بايد ماشين را به محل پيت استاپ برده و در آن محل مشكل را برطرف نمايند و در صورتي كه آن ماشين قادر به ادامه مسابقه باشد، بايد از همان محل پيت استاپ ادامه مسير مسابقه را طي نمايد.


خطاها در طول تمام مراحل مسابقه :


- در صورتي كه فردي بصورت عمدي به ماشين ديگري برخورد نمايد، بنا به تشخيص داوران از دور مسابقات حذف مي شود.
- خطاي كوتاه كردن مسير مسابقه (تغيير مسير مسابقه) 3 امتياز منفي در نظر گرفته خواهد شد.
- در صورتي كه كمك هر شركت كننده اي بي دليل در حين مسابقه وارد مسير مسابقه شود، 1 امتياز منفي براي شركت كننده در نظر گرفته مي شود.
- در طول زمان دستگرمي و مسابقات اصلي هيچ راننده اي اجازه ورود به زمين مسابقه را نخواهند داشت و تمام كارهاي ماشين ها بايد توسط كمك رانننده ها انجام گيرد. در صورتي كه راننده اي وارد زمين مسابقه شود يك امتياز منفي در نظر گرفته مي شود.