انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هواپیمایی نفت ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هواپیمایی نفت ایران، (به انگلیسی: Iranian Naft Airline) شرکت هواپیمایی ایرانی است، که دفتر مرکزی آن در شهر اهواز قرار دارد. این شرکت هواپیمایی به صورت باربری و مسافربری فعالیت می‌کند و علاوه بر پروازهای داخلی چندین پرواز به کشورهای مجاور ایران نیز ارائه می‌دهد.

تاریخچه
هواپیمایی نفت به عنوان قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی غیرنظامی ایران، حدود ۸۵ سال پیش با نام خدمات هوایی پا به عرصه فعالیت گذاشت و از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۸ با نام شرکت حمل و نقل هوایی ایران به فعالیت خود ادامه می‌داد، اما از آذر ماه سال ۱۳۸۸ به شرکت هواپیمایی نفت، تغییر نام داد. مالک اصلی این هواپیمایی دولتی صندوق بازنشستگی کارکنان شرکت ملی نفت ایران می‌باشد. این هواپیمایی در حدود ۴۰۰ کارمند دارد.

ناوگان

در حال حاضر این شرکت با دارا بودن:[۱]
۶ فروند فوکر ۵۰ به نامهای گاز(EP-GAS)، نفت(EP-OIL)، پتروشیمی(EP-PET) و نت(EP-NFT)و دو فوکر ۵۰ دیگر که اخیرا از هواپیمایی آریا خریده و در حال آماده‌سازی برای ورود به خط پروازی می‌باشند دارا است
۴ فروند فوکر ۱۰۰ با نامهای مسجد سلیمان(EP-MIS)، شوش(EP-SUS)، اهواز(EP-AWZ) و اپیک(EP-OPI)
۱ فروند DHC-۶ به نام (EP-IOP)

برنامه خرید ۴ فروند هواپیمای Airbus A۳۲۰ نهایی شده بود که با تغییر در رأس مدیریت این شرکت و جدایی کاپیتان طالب‌زاده، مهندس شکرآبی مدیرعامل جدید هواپیمایی نفت برنامه خرید هواپیماها را کنسل و پروازهای این شرکت را به حداقل ممکن کاهش داد که این امر موجب نارضایتی پرسنل این شرکت و در نهایت برکناری مهندس شکرآبی و انتصاب خلبان قاسمی به سمت مدیرعاملی هواپیمایی نفت ایران شد.

این شرکت با اخذ مدارک لازم جهت انجام چک‌های سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰ از سازمان هواپیمایی کشوری با رعایت استانداردهای جهانی از تاریخ آذر ماه سال ۹۱ چک سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰ به ریجستری EP-AWZ را آغاز و آن را با موفقیت در اهواز به پایان رساند و بلافاصله بعد از اتمام EP-AWZ چک سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰ این شرکت به ریجستری EP-OPI را آغاز کرد.

پروازها

این شرکت هواپیمایی هم‌اکنون حدود ۱۹۰ پرواز (رفت و برگشت) درهفته از مبدا تهران و اهواز به مشهد، دزفول، تبریز، بوشهر، شیراز، اصفهان، جم، لامرد، بهرگان، آبادان، دبی، بندر لنگه و جزایر خارگ، لاوان، سیری، کیش و عسلویه انجام می‌دهد.

هواپیمایی نفت ایران 1