انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هواپیمایی آتا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هواپیمایی آتا یک شرکت هواپیمایی است که در شهر تبریز تأسیس شده‌است.

این شرکت با تصویب هیأت دولت، در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۷، به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی کشور ایران، راه‌اندازی شد.

شرکت هواپیمایی آتا فعالیت خود را با ۴ فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس MD-۸۳ با ظرفیت ۱۶۵ نفر مسافر آغاز نموده و در حال حاضر (اردیبهشت ۱۳۹۰) یک فروند دیگر بوئینگ MD و دو فروند ایرباس آ-۳۲۰، به ناوگان اضافه گردیده که هم اکنون این شرکت دارای ۶ هواپیمای بوئینگ MD و ۳ هواپیمای ایرباس آ-۳۲۰ می باشد و قرار است که تعداد هواپیماهای این شرکت، به ۱۵ فروند افزایش یابد.البته قابل ذکر است که یک فروند هواپیمای ایرباس آ-۳۲۰ این شرکت خراب بوده و در حال تعمیر می باشد.

یونس دقیق‌کیا مدیر عامل شرکت هواپیمایی آتا است. مالک اصلی این شرکت، محمدرضا زنوزی مطلق می‌باشد.

نخستین پرواز شرکت هواپیمایی آتا در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۸ هجری شمسی همزمان با افتتاح این شرکت توسط وزیر راه و ترابری، از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد مشهد صورت پذیرفته‌است.

این شرکت در آینده علاوه بر شهرهای داخلی، به شهرهای خارجی نظیر مسکو، آنکارا، باکو، ایروان، نجف و نخجوان نیز سرویس دهی خواهد داد.

پروازهای رسمی شرکت هواپیمایی آتا از تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ هجری شمسی از تبریز به مقصد تهران انجام شد. هواپیمایی آتا در حال حاضر روزانه ۴ ال ۶ پرواز در این مسیر انجام می‌دهد.

حمید حاجی زاد منصور گفت: در مدت یکسال و در چهارچوب برنامه‌های میان مدت، تعداد ناوگان هوایی این شرکت به ۹ فروند خواهد رسید و در همین راستا، روز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع ایرباس آ-۳۲۰ به این ناوگان افزوده شد

وی افزود: از این مدل هواپیما ۳ فروند خریداری شده‌است و به زودی ۲ فروند دیگر به ناوگان هواپیمایی آتا اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا اظهار امیدواری کرد، که در سال پیش رو، در راه توسعه و پیشرفت ناوگان هوایی کشور و ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافرین، اقدامات درخور و مناسبی انجام گیرد.

در 17 تیرماه 1392 دومين هواپيماي شركت آتا با طرح و رنگ جديد با نام "البرز" پس از چك C وارد ناوگان هوايي اين شركت شد.

در پنجم مرداد ماه 1392 همزمان با مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام سيستم رزرو اینترنتی بلیت راه اندازی شد.

هواپیمایی آتا 1