انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پاستا صدفی پر شده با پنیر و اسفناج
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پاستا صدفی پر شده با پنیر و اسفناج 1

ه پیشنهاد دارم… حتما حتما این غذا رو امتحان کنید. معرکست! یعنی یه چیز میگم یه چیز میشنوید!
مواد لازم:
اسفناج ۴۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
نمک،فلفل، پودر ریحان
پاستا صدفی سایز بزرگ ۲۰ تا ۲۵ عدد
سس گوجه پاستا ۱ پیمانه ( میتونید بیشتر استفاده کنید اگه دوست داشتید )
پنیر هر نوع دوست دارید و دم دست دارید معمولا از ۲ یا ۳ نوع پنیر در این غذا استفاده میشه که من از فتا ، پارمسان ، Goat cheese ( پنیر بز) و Oka استفاده کردم که همشون رو داشتم. خیلی ها از پنیر Ricotta استفاده میکنن که چون من نداشتم نریختم.
یه چیز دیگه که من استفاده کردم و به نظرم در طعمش خیلی تاثیر داشت و خوشمزه شده بود سس سفید بود. حالا میگم کجا استفاده کردم.
اول اسفناج رو خرد کردم . سیر رو ریز رنده کردم و به اسفناج اضافه کردم همراه با نمک و فلفل وپودر ریحان و پنیر ها رو هم خرد کردم و به اسفناج اضافه کردم و خوب مخلوط کردم. اینجا بود که حدود نصف پیمانه سس سفید رو هم به اسفناج اضافه کردم. سس سفید هم باعث میشه مواد خوب به خرد هم برن هم مزش فوق الاده میشه. واسه درست کردن سس سفید هم ۱ قاشق غذاخوری کره رو آب کردم و ۱ قاشق غذاخوری آرد رو توش تفت دادم و ۱ پیمانه شیر اضافه کردم و حسابی هم زدم تا کمی غلیظ شد.
خوب حالا یک قابلمه آب میگذاریم جوش بیاد. توش نمک و روغن میریزیم و پاستامون رو توش میریزیم و میگذاریم تا نرم بشه. زیاد نباید نرم بشه که وا بره. حالا پاستا رو تو آبکش خالی میکنیم و یکی یکی داخل صدفهامون رو از مواد اسفناج پر میکنیم.
ته یک ظرف پیرکس از سس پاستا میریزیم و صدفها رو یکی یکی توش میچینیم و روش پنیر میپاشیم و رو هرکدوم دوباره سس پاستا میریزم و میگذاریم داخل فر به مدت نیم ساعت تا پنیر ها آب بشن و پاستا مون آماده بشه.
خوب پاستا خوشمزه ما آمادست نوش جان میکنیم.