انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تیم ملی فوتبال انگلیس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تیم ملی فوتبال انگلیس 1
تیم ملی فوتبال انگلیس 1

از قرنهاي اوليه پس از ميلاد تا قرن هجدهم ميلادي، ورزش فوتبال به شکل قانوني و غيرقانوني به اشکال مختلفي در کشورهاي گوناگون انجام گرفت. بازي دسته جمعي با توپ، هرچند در دوره هايي توأم با خشونت بود و گاه به تعطيلي آن در برخي کشورها انجاميد؛ ولي علاقه مردم به آن کم نگرديد. در سالهاي 1130 تا 1180، بازي فوتبال با نام لاسول در فرانسه رايج شد و در ميان شاهان فرانسه، لوئي هفتم که از 1140 تا 1173 فرمانروايي نمود؛ به گسترش اين ورزش همت گمارد. او جوانان بسياري را به اين ورزش تشويق نمود و تيمهاي فراواني را بوجود آورد. در طي ساليان پس از آن، اين بازي خشن که گاهي با مرگ بازيکنان هم همراه بود، توسط بريتانيايي ها شامل قوانين و مقرراتي گرديد. در حقيقت، منشاء فوتبال امروزي، مناطقي از بريتانيا بوده است که براي اين بازي قوانيني وضع نمودند و تلاش کردند ضمن کاستن خشونت از آن، جاذبه هاي آن را افزايش دهند.
در سال 1681، در لندن بازي فوتبال با قوانين و مقررات خاصي دنبال مي شد و حتي مسابقاتي هم در حضور پادشاه انگلستان برگزار گرديد. تا سال 1832، بازي که به عنوان فوتبال در سراسر انگلستان رواج داشت، هيچ محدوديتي در استفاده از سر و پا و دست براي آن در نظر گرفته نشده بود و بيشتر شبيه راگبي امروزي بود. اما از اين سال به بعد، فوتبال به سمت جدايي از راگبي پيش رفت و درنهايت در سال 1841 ، مقرر گرديد که فوتبال بازي با پا و راگبي با دست و پا باشد. در نيمه دوم سال 1846، شاگردان سابق مدرسه شرزبوری واتون که دانشجويان دانشگاه کمبريج شده بودند، نخستين باشگاه فوتبال را تأسيس کردند و دو سال بعد، نخستين قوانين فوتبال را با همکاري ساير تيمهاي دانشگاهي بنيان نهادند.
درسال 1862، باشگاه فاتس کانتي در شهر ناتينگهام تأسيس شد که به عنوان قديمي ترين باشگاه فوتبال در ليگ باشگاههاي انگليس، هنوز هم حضور دارد و امروزه با نام ناتينگهام فارست شناخته مي شود.
تیم ملی فوتبال انگلیس یکی از قدیمی ترین تیم های ملی در جهان محسوب می شود و از سال 1863 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و در سال 1906به عضویت فدراسیون جهانی فوتبال ، فیفا در آمد . انگلیس جزه هشت کشوری است که توانسته قهرمان جام جهانی شود و اولین عنوان قهرمانی خود را در جام جهانی 1966 انگلستان در کشور خود بدست آورد.
تیم ملی انگلیس اولین بازی رسمی خود را در تاریخ 30 نوامبر 1872 مقابل تیم ملی اسکاتلند برگزار کرد که نتیجه بازی 0-0 به پایان رسید.

- جام جهانی 1954 سوئیس
در جام جهانی 1954 تیم ملی انگلستان با تیم های ایتالیا ، بلژیک و سوئیس هم گروه شد و در اولین بازی خود با گلزنی بورادیس و نت لوفتهوس که هر کدام 2 گل برای تیم خود به ثمر رساندند، درمقابل تیم ملی بلژیک تن به تساوی 4-4 دادند، و در دومین بازی خود مقابل تیم ملی سوئیس میزبان رقابتها به پیروزی 2-0 دسته پیدا کردند و از گروه خود پا به مرحله پلی آف گذاشتند . در مرحله پلی آف با نتیجه 4-2 مغلوب تیم ملی اروگوئه که به عنوان یکی از پرقدرترین تیم های آن زمان بود شدند و از گردونه رقابتها کنار رفتند

- جام جهانی 1966 انگلیس
اولین قهرمانی انگلیس در جام جهانی مربوط به سال 1966 می شود در جایی که با تیم های اروگوئه ، مکزیک و فرانسه هم گروه شد و با شکست تیم های فرانسه و مکزیک به نتیجه مشابه 2-0 و تساوی بدون گل در مقابل اروگوئه به عنوان تیم اول از گروه خود راهی مرحله پلی آف شد . در مرحله پلی آف تیم ملی آرژانتین را با حساب 1-0 شکست داد تا حریف پرتغال در مرحله نیمه نهایی شود و در مرحله نیمه نهایی تیم ملی انگلیس موفق شد با دو گل بابی چارلتون در مقابل تک گل ازبیو اسطوره فوتبال پرتغال ، تیم ملی پرتغال را شکست دهد و حریف آلمان غربی در فینال شود .
فینال جام جهانی در ورزشگاه ومبلی ورزشگاه خانگی تیم ملی انگلیس در حضور 98 هزار تماشاگر برگزار گردید . و این تیم ملی انگلیس بود که در یک بازی پر گل و پر تنش موفق شد با نتیجه 4-2 آلمان غربی را شکست دهد و اولین قهرمانی خود را جشن بگیرد . گلهای تیم ملی انگلیس را جف هرست 3 گل پترز 1 گل به ثمر رساندند و 2 گل آلمان غربی را هالر و وبر به ثمر رساندند . و در پایان گوردون بنکس به عنوان بهترین دروازبان جام جهانی از سوی فیفا انتخاب شد .

- ستارگان تیم ملی انگلیس از ابتدا تا کنون
ویویان وودورد ، استیو بلومر ، بیلی رایت ، تام فینی ، نت لوفتهوس ، بابی چارلتون ، استن مورتنسن ، برایان رابسون ، جف هرست ، تامی لاوتون ، دیوید پلات ، پیتر شیلتون ، بابی مور ، فرانک بارسون ، کوین کیگان ، جیمی گریوس ، گری لینکر ، برایان داگلاس ، مارتین پیتر ، جان بارنز ، کنی سنسوم ، آلبرت شفرد ، نیکی بات ، دیوید باردسلی ، دیوید سیمن ، آلن شیرر ، گری نویل ، تدی شرینگهام ، دیوید بکهام ، مایکل اوون ، پل اینس ، اندی کول ، استیو مکمنمن ، جان تری ، گرت بری ، تئو والکات ، میکا ریچاردز ، جولیان لسکات ، اشلی کول ، رابرت گرین ، ریو فردیناند ، وین رونی ، فرانک لمپارد ، استیون جرارد و ...

- افتخارات تیم ملی فوتبال انگلیس
جام جهانی :

1 بار قهرمانی در سال : 1966

1 بار مقام چهارمی در سال : 1990

جام ملت های اروپا :

2 بار مقام سومی در سال :1968 - 1996

مسابقات قهرمانی خانه بریتانیا :

54 بار قهرمانی

24 بار نایب قهرمانی
آخرین بروزرسانی: دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳
تیم ملی فوتبال انگلیس 1
تیم ملی فوتبال انگلیس 1
تیم ملی فوتبال انگلیس 1

بروز رسانی 22/3/93