انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تیم ملی فوتبال ایتالیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تیم ملی فوتبال ایتالیا 1
تیم ملی فوتبال ایتالیا 1

کشور ایتالیا در جنوب اروپا قرار داشته و پایتخت آن شهر رم می باشد. این کشور به صورت شبه جزیره بوده و دارای دو جزیره به نام های سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه می باشد. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته در صنعت و در فوتبال به شمار می آید.
تیم ملی فوتبال این کشور توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا با نام FIGC هدایت می شود . تیم ملی فوتبال ایتالیا تا به حال توانسته است 4 بار در سال های 1934 ، 1938 ، 1982 و 2006 عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال دست یابد و بعد از تیم ملی فوتبال برزیل موفق ترین تیم دنیا به حساب می آید.

از بازیکنان معروف ایتالیا می توان پائولو مالدینی ، فرانچسکو توتی ، الساندرو دل پیرو ، دینوزوف ، روبرتو باجو ، فابیو کاناوارو ، کریستین ویری ، فیلیپو اینزاگی ، الساندرو نستا ، جان لوئیجی بوفون و پائولو روسی نام برد که همگی در بهترین تیم های اروپا بازی کردند.
تیم ملی ایتالیا مشکلات عمده ای در برگزاری رقابت های داخلی خود موسوم به کالچیو سری A و سری B دارد و با شکل گیری باند های مافیایی لطمه زیادی به فوتبال این کشور در سال های اخیر وارد کرده است که جبران آن نیاز به زمان زیادی دارد و باشگاه های بزرگ کشور ایتالیا دچار مشکلات و ضرر های مالی بزرگ شده اند .

- جام ملت های اروپا 1968 ایتالیا
تیم ملی فوتبال ایتالیا تا کنون فقط یک بار طعم قهرمانی را در جام ملت های اروپا چشیده و آن هم مربوط به سال 1968 میلادی که میزبانی این رقابت ها را به عهده داشته به این مهم دست یافت ، ایتالیا توانست در این رقابت ها تیم های شوروی و یوگوسلاوی را در بین 4 تیم شرکت کننده شکست دهد و خود را قهرمان این رقابت ها معرفی کند.
تیم های آث میلان و اینتر میلان دو تیم بزرگ این کشور در شهر میلان واقع شده و از مشخصه های فوتبال ایتالیا به حساب می آیند و بازی های این 2 تیم جزء اولین دربی دنیا به حساب می آید.

تیم های میلان و اینتر در رقابت های داخلی و رقابت های بین المللی توانسته اند افتخاراتی برای خود و کشور ایتالیا به دست بیاورند اما در چند سال اخیر تیم های میلان ، اینتر و یوونتوس حرف های زیادی برای گفتن در سطح اروپا نداشتند و با اعتراض شدید هواداران خود رو به رو شدند. در رقابت های لیگ کشور ایتالیا می توان تیم های یوونتوس ، آث میلان ، اینتر میلان ، آث رم ، لاتزیو و فیورنتینا را پر قدرت ترین و با افتخار ترین تیم های لیگ کالچیو نام برد .
افتخارات

تیم ایتالیا با ۴ مقام قهرمانی و ۲ مقام نایب قهرمانی جام جهانی فوتبال، دومین تیم پرافتخار جهان و پرافتخارترین تیم قاره اروپا در این رقابت هاست.

جام جهانی

قهرمان (۴بار): ۱۹۳۴؛ ۱۹۳۸؛ ۱۹۸۲؛ ۲۰۰۶
نایب قهرمان (۲بار): ۱۹۷۰؛ ۱۹۹۴
سومی (۱بار): ۱۹۹۰
چهارمی (۱بار): ۱۹۷۸

جام ملت‌های اروپا

قهرمان (۱بار): ۱۹۶۸
نایب قهرمان (۲بار): جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ - ۲۰۱۲
چهارمی (۱بار): ۱۹۸۰
نیمه نهایی (۱بار): ۱۹۸۸

المپیک

طلا (۱بار): ۱۹۳۶
برنز (۲بار): ۱۹۲۸؛ ۲۰۰۴

جایزه بهترین تیم ورزشی سال
۲۰۰۷

آخرین بروزرسانی: دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳