انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه سه پرچمدار : Galaxy S5 ،Xperia Z2 و LG G2
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سامسونگ نسل پنجم سری گالکسی اس را با نام گالکسی اس ۵ و سونی نیز نسل دوم سری محصولات Z را با نام اکسپریا Z2 را معرفی کرد. پیش از این نیز شرکت ال‌جی پرچمدار خود را با نام G2 معرفی و به بازار عرضه کرد. اما کدام یک مناسب ما هستند؟ در اینجا قصد داریم در حد اعداد و ارقام این سه پرچمدار را باهم مقایسه کنیم و سپس زمان عرضه آنها بررسی دقیق‌تری داشته باشیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه سه پرچمدار : Galaxy S5 ،Xperia Z2 و LG G2 1
صفحه نمایش و رزولوشن

صفحه نمایش هر سه گوشی تقریبا برابر و گالکسی اس۵ با ۰.۱ اینچی سایز کمتر عملا تفاوت چشمگیری با دو گوشی دیگر ندارد. رزولوشن هر سه گوشی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت به سایز صفحه به عدد ۴۲۳ نقطه در هر پیکسل (گالکسی اس۵ ۴۳۱ نقطه در پیکسل) می‌رسیم.

پردازنده، گرافیک و رم

گالکسی اس ۵ از چیپست اسنپ دراگن ۸۰۱ برخوردار است و روی فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کلاک شده است. پردازنده موجود در اکسپریا Z2 اسنپ دراگن ۸۰۱ است و همین قدرت سخت افزاری را برآورده می‌کند. ال‌جی جی۲ نیز از اسنپ دراگن ۸۰۰ و فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. پس اینجا ما عملا تفاوت چندانی بین سه مدل مشاهده نمی‌کنیم.

هر سه گوشی در زمینه GPU در یک سطح بوده و از Adreno 330 استفاده می‌کنند. اما در بخش رم سونی سرتر از دو پرچمدار دیگر ظاهر شده است. رم سونی ۳ گیگ و دو گوشی دیگر تنها ۲ گیگ درنظر گرفته شده است. پس در زمینه رم برندهٔ ما سونی خواهد بود.

دوربین

در عدد و امکانات ادعایی باید سونی را برنده این بخش بدانیم چرا که از دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و همچنین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴K آن را بیش از پیش برجسته می‌کند. در حالی که دوربین ال‌جی جی۲ ۱۳ مگاپیکسل و سامسونگ گالکسی اس۵ ۱۶ مگاپیکسل است. اما با اینحال باید دید در شرایط متفاوت محیطی سه دوربین چه عملکردی از خود نشان می‌دهند.

باتری و دوام انرژی

اینجا هم باتری سونی اکسپریا زد۲ از دو گوشی دیگر قوی‌تر به نظر میآید و با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپرساعتی به نظر بهترین گزینه باشد. باتری‌های ال‌جی جی۲ و گالکسی اس۵ به ترتیب ۳۰۰۰ و ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. اما نکتهٔ حائز اهمیت قابلیت ذخیره انرژی فوق العاده گالکسی اس۵ است که باعث دوام بیشتر گوشی می‌شود و این خود شاید برای خیلی از کاربران نکته بسیار مهمی باشد.

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بحث سلیقه هم دخیل است. چرا که شاید سنسور اثرانگشت و ضربان قلب موجود در گالکسی اس۵ مسئلهٔ آنچنان مهمی برای شخص خاصی نباشد. با این حال امکاناتی هستند که شرکت سامسونگ برای کاربر خود تدارک دیده و نمی‌توان از آنها چشمپوشی کرد. گواهینامه IP58 سونی اکسپریا زد ۲ دوام قوی گوشی در برابر آب و غبار را نشان می‌دهد و همچنین توانایی ۳۰ دقیقه کار تا عمق یک متری زیر آب شاید وسوسه انگیز باشد در حالی که گواهینامه IP67 سامسونگ گالکسی اس۵ تنها مقاومت در برابر آب و گردغبار بدون توانایی زیر آب بردن دستگاه را نشان می‌دهد. ال‌جی جی۲ هم که هیچ کدام از این موارد را در خود ندارد و همچنان یکی از بهترین گزینه‌های بازار است.

در نهایت لیست امکانات سه گوشی در کنار یکدیگر را برای شما میگذاریم تا خود مقایسه‌ایی بین سه پرچمدار انجام دهید. مجددا تکرار می‌کنم تا زمانی که گالکسی اس۵ و سونی اکپریا زد۲ به بازار عرضه نشود تمامی این اعداد و ارقام تنها ادعاهایی بیش نیستند و باید این سه پرچمدار را همزمان در محیط واقعی بررسی کرد تا به یک مقایسه منصفانه و مطمئن‌تر برسیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه سه پرچمدار : Galaxy S5 ،Xperia Z2 و LG G2 1
من قبلا گلگسی s3 داشتم.وقتی z2 اومد رفتم عوض کردم z2 خریدم.بهترین گوشیه
به نظرم باید اینارو با الجی g3 هم مقایسه میکردی و g2 رو حذف میکردی