انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پیش بازی دیدار تیم های اسپانیا و هلند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیش بازی دیدار تیم های اسپانیا و هلند 1

اسپانیا

تیم ملی اسپانیا سه بار در جام ملت‌های اروپا 1964، 2008 و 2012 به مقام قهرمانی رسیده است. این تیم در جام جهانی فوتبال 2010 برای نخستین بار به فینال جام جهانی راه یافت و قهرمان شد.

تیم ملی اسپانیا تا همین اواخر عضوی از ابرقدرت‌های جهان به شمار نمی‌رفت و یکی از سطح متوسط‌های اروپا بود، اما در شروع سده بیست و یکم به یکباره این تیم متحول شد. گفته می‌شود این تحول ناشی از کار در سطح ملی نیست، بلکه همه چیز به باشگاه‌ها و لیگ این کشور یعنی لالیگا بر می‌گردد؛ رقابت شدید میان دو باشگاه بزرگ لالیگا، بارسلونا و رئال مادرید که از سراسر دنیا طرفداران زیادی به خود جلب کرده‌اند موجب شد روح فوتبال در اسپانیا متعالی گردد و استعدادهای جوان این کشور روز به روز بهتر و بیشتر شناخته شده و در راه متبلور کردن این استعدادها گام‌های ارزشمند تری برداشته شود. کما اینکه بیشتر بازیکنان ملی پوش اسپانیا عضو یکی از دو باشگاه رئال مادرید یا بارسلونا هستند. آنها می‌خواهند به اولین تیم اروپایی تبدیل شوند که توانسته در قاره آمریکا به قهرمانی در جام جهانی برسد.

نحوه صعود به جام جهانی 2014

تیم ملی فوتبال اسپانیا در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه I منطقه اروپا با تیم های فرانسه، فنلاند، گرجستان و بلاروس همگروه بود و در پایان با 6 برد و 2 مساوی و با 20 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 504 میلیون یورو دومین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

حضور در جام جهانی و افتخارات:

تیم ملی اسپانیا تا کنون 13 بار در جام جهانی حاضر بوده که یک قهرمانی و یک مقام چهارمی بهترین عناوین ماتادورها به حساب می آید.

اسپانیا در جام جهانی 1934 که کاملا حذفی برگزار شد برای اولین بار حاضر شد. آن‌ها در اولین بازی خود موفق شدند برزیل را شکست دهند و به یک چهارم نهایی برسند؛ اما در این مرحله زورشان به تیم میزبان یعنی ایتالیا نرسید و در حالی که در بازی اول، دو تیم مساوی شده بودند یک بازی دیگر به عنوان برگشت برگزار شد تا تکلیف تیم برنده مشخص شود. که البته برنده ایتالیا بود و اسپانیا از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جام جهانی 1950 برزیل در دو مرحله گروهی برگزار می‌شد. یکی از میهمانان این دوره اسپانیا بود. آن‌ها در مرحله گروهی هر سه حریف خود را شکست دادند و قدرتمندانه به مرحله دوم گروهی صعود کرده و با اروگوئه، برزیل و سوئد هم گروه شدند. در این مرحله کاملا برعکس مرحله قبل بسیار بد نتیجه گرفتند و تنها یک تساوی مقابل اروگوئه ذخیره کردند و در دو بازی دیگر خود مغلوب شدند و به این ترتیب با یک امتیاز به عنوان چهارمی جهان بسنده کردند.

سال 2010 آخرین و پرافتخارترین حضور اسپانیایی‌ها در جام جهانی بوده است. آن‌ها در مرحله اول شروع ناامیدکننده ای داشتند و به سوئیس باختند اما در ادامه هندوراس و شیلی را بردند و به خاطر تفاضل گل بیشتر نسبت به شیلی به عنوان سرگروه صعود کردند و با تیم دوم گروه G یعنی پرتغال روبرو شدند، از همین جا سریال بردهای 1-0 ماتادورها شروع شد، آن‌ها ابتدا پرتغال را با این نتیجه از پیش رو برداشتند و سپس نوبت پاراگوئه و آلمان بود، در فینال هم مقابل هلند اگرچه در 90 دقیقه گلی بین دو تیم رد و بدل نشد، اما در آخرین دقایق وقت اضافه اینیستا هافبک اسطوره ای اسپانیا چهارمین برد 1-0 آن‌ها را رقم زد و اولین قهرمانی جام جهانی را به هموطنان خود هدیه داد.

اگرچه اسپانیا با آن تیم قدرتمند چهار سال پیش کمی تفاوت کرده و دست این تیم برای اکثر تیمها رو شده است، اما هنوز هم به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در جام جهانی به حساب می‌آید.

و امّا

تیم ملی فوتبال هلند نماینده فوتبال هلند در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال پادشاهی هلند اداره می‌شود و یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است.

مهمترین موفقیت‌های تیم ملی هلند قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸ و مقام سومی اروپا ۱۹۷۶ و دو بار نایب قهرمانی در دو جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی و ۱۹۷۸ آرژانتین بوده‌است.

نارنجی پوشان هلندی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی توانستند با پیروزی برابر تیم ملی اروگوئه، بعد از 32 سال به فینال این رقابت ها راه پیدا کنند اما باز هم در دیدار نهایی موفق نبودند و این بار برابر تیم قدرتمند اسپانیا یک بر صفر شکست خوردند و به مقام دومی بسنده کردند.

بهترین بازیکنان حال حاضر این تیم رابین فن پرسی، وسلی اشنایدر، آرین روبن، درک کویت و رافائل فاندرفارت هستند.

این بار و در جام جهانی 2014 برزیل، نارنجی پوشان هلند به دنبال جبران ناکامی های خود در دوره های قبلی و کسب نخستین قهرمانی در این رقابت ها خواهند بود.

____________

دیدار های رو در رو

اسپانیا و هلند تاکنون 10 بار به مساف یکدیگر رفتند، که برای اسپانیا 5 پیروزی به همراه داشته است و چهار پیروزی برای هلند و یک دیدار هم تساوی کشیده شده است. اسپانیا در این ده بازی 16 گل نیز به ثمر رسانده است و سهم روسیه هم 11 گل می باشد.

______________

نکات ویژه بازی

هلند ۲۳ بازی از ۲۵ بازی قبلی خود را در جام جهانی‌ برده است.

اسپانیا ۲۱ بازی از ۲۵ بازی قبلی در جام جهانی‌ را برده است.

هلند حداقل ۲ گل در ۱۰ بازی قبلی خود در جام جهانی‌ به ثمر رسانده است.

اسپانیا حداقل ۲ گل در ۳ بازی قبلی خود در جام جهانی‌ به ثمر رسانده است

______________

ترکیب احتمالی دو تیم

اسپانیا

دروازه بان: ایکر کاسیاس

مدافعان: جرارد پیکه، یوردی آلبا، سرخیو رامویس، خوان فران

هافبک ها: کوکه، ژابی آلونسو، آندرس اینیستا

مهاجمان: پدرو، سس فابرگاس، دیگو کاستا



هلند

دروازه بان: جاسپر کیلسن

مدافعان: رون ولار، استفان دی وریج، برونو مارتینز ایندی

هافبک ها: جاناتان د گازمن، دیلی بلایند، نایجل دی یانگ، وسلی اشنایدر، نایجل دی یانگ

مهاجمان: آرین روبن، رابین فن پرسی