انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: معرفی شرکت cadillac
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کادیلاک (به انگلیسی: Cadillac) یک نشان تجاری ساخت اتومبیل‌های لوکس است که در تملک شرکت جنرال موتورز می‌باشد. اتومبیل‌های کادیلاک به طور رسمی در بیش از ۵۰ کشور دنیا فروخته می‌شوند و عمده فروش آن نیز در ایالات متحده و کانادا می‌باشد. در سال ۲۰۱۰ فروش کادیلاک شاهد رشدی ۳۵% نسبت به سال قبل از آن بود و تعداد کل اتوموبیلهای تولید شده کادیلاک در آن سال به ۱۴۶٬۹۲۵ دستگاه رسید. بعد از ایالات متحده آمریکا، چین دومین بازار بزرگ فروش خودروهای کادیلاک می‌باشد. در میانه قرن بیستم نام کادیلاک در محدوده ایالات متحده به نامی مترادف با کیفیت بالا تبدیل شد. عبارت‌هایی نظیر کادیلاک ساعتها اشاره به برند رولکس دارد. شعار فعلی کادیلاک این است: زندگی، آزادی و کار. این شعار به حقوقی اشاره دارد که در بیانیه استقلال ایالات متحده شرح داده شده‌است.

این کمپانی هم‌اکنون تحت مالکیت جنرال موتورز است. هنری ام. لیلند اسلحه ساز سابق، و مهندس کمپانی‌های فورد و اولدز موبیل، در سال ۱۹۰۲ شرکت «کادیلاک» را به افتخار بنیانگذار شهر دیترویت (قطب خودروسازی کشور آمریکا) «آنتونی لامت کادیلاک» بنیان نهاد. با اختصاص قیمت‌ها برای تولید دستی و استفاده از قطعات استاندارد، للاند «کادیلاک»۳۰ چهار سیلندر را در ۱۹۰۹ ساخت که کمپانی او را چنان موفق کرد که چندی بعد توسط GM خریداری شد. در ۱۹۱۵ موتورهای قدرتمند، بی‌صدا، و قابل اطمینان هشت سیلندر کادیلاک، استانداردِ اتومبیل‌های بزرگ فوقِ‌لوکس را بدست آورد. چند دهه بعد موتورهای گرانقیمت V12 و V16 معرفی شد، اما در طی سالهایی که بحران اقتصادی بوجود آمده بود فروش ناچیزی داشت. البته مدلهای V8 همچنان به عنوان خودرویی عامه پسند در بازار باقی‌ماندند. با وجود برخی دوره‌های تغییر و بی‌ثباتی در مشی کادیلاک، نمونه‌های اصلاح‌شده و ابتکارات تکنیکی و فنی، اعتبار و محبوبیت کادیلاک به عنوان یک مارک لوکس سفارشی را در طول سال‌ها تا به اکنون حفظ کرده‌اند.

اولین استارت برقی، اولین چراغ روشنایی استاندارد، اولین اتومبیل هشت سیلندر (V) شکل جهان و اولین مونتاژ استاندارد اتومبیل در دنیا که در لندن صورت گرفت، تنها گوشه‌ای از افتخارات بی‌شمار کادیلاک محسوب می‌گردد.

کادیلاک به تعریف مهندسی پیشرفته، تجمل و سبک در آغاز صنعت خودروسازی کمک نمود و خودروهای کادیلاک به عنوان خوش ساخت‌ترین خودروهای جهان شناخته شدند. تولید دقیق برای قابلیت تعویض پذیری قطعات به صورت واقعی، یکی از اولین‌های صنعت در سال ۱۹۰۸ میلادی بود.

کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که اتومبیل‌هایی با اتاق کاملاً بسته تولید نمود(سال ۱۹۱۰ میلادی).

در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.
کادیلاک کوپه دویل ساخت ۱۹۴۹

در سال ۱۹۱۵ میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.

کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ میلادی).

در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه می‌نمود. این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.

در سال ۱۹۱۰ کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملاً متصل به شاسی اش بود.

در سال ۱۹۲۷ کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.

در سال ۱۹۲۸ کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب می‌آمد.

کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقف‌های آن زمان که از چوب و چرم ساخته می‌شد بود.

در سال ۱۹۴۱ کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دندهٔ اتوماتیک را تولید کرد.

در بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور ۱۶سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور ۱۲سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.
کادیلاک سی تی اس کوپه ۲۰۰۸

از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیل‌های کادیلاک به کار گرفته شد.

اتومبیل‌هایی که کادیلاک در سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ تولید کرد نخستین اتومبیل‌های جهان بودند که در آنها برای ایمنی سرنشینان از کیسه هوا استفاده شده بود.

در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار می‌توانست پیچ و مهره‌ها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.

معرفی شرکت cadillac 1
HeartHeartHeart