انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اندرويد 5 در راه است : شايعه يا واقعيت ؟!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
احتمالاً می دانید که یکی از ترفندهای مورد علاقه گوگل برای ارائه بروز رسانی های بعدی اندروید، انتشار تصویر بی نام و نشان دستگاه یا نرم افزار موردنظر است. اما این بار نشانه های موجود در این تصاویر نمادین، سرنخ های خوبی را درباره نسخه بعدی اندروید نشان می دهند.

پیش از این هم این روش در اندروید 2.3 Gingerbread تکرار شده بود، اما به نظر می رسد در حال حاضر گوگل از این ترفند برای اندروید 5.0 استفاده کرده است.
روز گذشته، صفحه رسمی توییتر گوگل، تصویری از Google Now منتشر کرد که در حال نمایش اطلاعات نکسوس 5 بود. نکته مهم در این توییت، اطلاع رسانی مستقیم و رسمی درباره انتشار امتیازهای مسابقات جام جهانی و برنامه ریزی بازی ها در Google Now برای اندروید و iOS بود. ابتکار خوبی بود اما یک نقطه مهم داشت و آن نمایش ساعت 5:00 بر روی دستگاه های موجود در تصویر بود. نکته اینجاست که همه دستگاه های Google Play Store معمولاً روی ساعت 4:40 تنظیم می شوند چون دارای اندروید 4.4 هستند.
حال در شرایطی که تنها دو هفته تا برگزاری Google I/O باقی مانده است، چنین سرنخی تنها ممکن است نویدبخش ظهور اندروید 5.0 در اواخر ماه جاری باشد.
تغییر شماره و نسخه کامل، می تواند نشان دهنده به روز رسانی های UI برای آندروید باشد. البته پیش از این هم چند اشاره ضمنی به تغییرات آتی در طراحی آندروید شده بود، که از جمله آن می توان به Project Hera اسرار آمیز اشاره کرد.
همچنین انتظار می رود که آندروید TV در جریان  I/O رونمایی شود؛ رویدادی که احتمال واقعیت داشتن شایعه آندروید 5.0 را در آینده نزدیک تقویت می کند.