انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سنگسار ثریا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ثریا منوچهری نام زنی است که در روستای کوهپایه در ۳۵ کیلومتری شهر کرمان در جنوب شرقی ایران در سال ۱۹۵۱به
دنیا آمد و در پی یک نزاع خانوادگی در سال ۱۳۶۵ هجری شمسی (۱۹۸۶ میلادی) به زنا محکوم و سنگسار شد. داستان زندگی او دست‌مایه رُمان سنگسار ثریا م. و فیلمی به همین نام است.
فریدون صاحب جمع، ژورنالیست ایرانی‌تبار فرانسوی داستان این زن را در رمانی به نام سنگسار ثریا م. در سال ۱۹۹۴ به زبان فرانسوی منتشر می کند.
در سال ۲۰۰۸ فیلمی به همین نام «سنگسار ثریا م» به کارگردانی سیروس نورسته بر اساس رمان فریدون صاحب‌جمع، ساخته شد.
خلاصه ی داستان:
داستان فیلم از اینجا شروع می‌شود که روزنامه نگاری فرانسوی در سفرش به روستایی می رسد و اتومبیلش را برای تعمیر به هاشم، مکانیک روستا می دهد. توقف روزنامه نگار فرانسوی در روستا فرصتی است تا او با یک ماجرای هولناک مواجه شود؛ زنی به نام زهرا به محض دیدن روزنامه نگار او را به خانه خود دعوت می‌کند و از او می خواهد پای حرف هایش بنشیند. از این نقطه فیلم وارد یک فلش بک می‌شود و داستان در گذشته روایت می‌شود و خواهر زاده زهرا "ثریا" در مرکز این ماجرا قرار دارد.
شوهر ثریا که یک زندان بان است قصد تجدید فراش دارد اما چون توانایی پرداخت هزینه هر دو زن را ندارد به ثریا پیشنهاد طلاق می دهد، ثریا وقتی حق و حقوقش را مطالبه می‌کند مرد نمی‌پذیرد و با کدخدا و روحانی ده تبانی می کند، نقشه از این قرار است که ثریا را به خانه هاشم برای کلفتی می فرستند، مردی که زنش را از دست داده و به همراه فرزند ناشنوایش زندگی می‌کند و این ویژگی‌ها موقعیت را برای متهم شدن ثریا به رابطه با هاشم فراهم می کند.
شوهر ثریا با همدستی کدخدا و ملای ده به زن بی گناه اتهاماتی را نسبت می دهند که در نهایت به سنگسار شدن ثریا منجر می شود.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سنگسار ثریا 1
عکس ثریا منوچهری در سن ۹ سالگی. تنها عکسی که از وی باقی‌مانده است. عکاس این عکس، عکاس دوره گری بوده که از روستای ثریا منوچهری عبور می کرده است





سنگسار ثریا 1




سنگسار ثریا 1
هیش کی نیسHuhHuhHuhHuhHuh
منتقل شد
ممنون
اخیSadcrying
فیلمشو خیلی وقت پیش دیده بودم
واقعا قشنگه
:|
(15-06-2014، 18:51)FR♀ZEN GIRL نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
فیلمشو خیلی وقت پیش دیده بودم
واقعا قشنگه
:|
قشنگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟