انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گزارش سايت FIBA درباره ايران و فيليپين
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تيم‌هاي ملي بسکتبال ايران و فيليپين قصد دارند جام جهاني بسکتبال 2014 اسپانيا را به بهترين شکل ممکن شروع کنند.
به نقل از سايت فدراسيون جهاني بسکتبال، تيم‌هاي ملي بسکتبال ايران و فيليپين قصد دارند جام جهاني بسکتبال 2014 اسپانيا را به بهترين شکل ممکن شروع کنند. اين 2 تيم به عنوان قسمتي از برنامه‌هاي آماده‌سازي خود در پنجمين دوره مسابقات کاپ آسيا در ووهان چين شرکت مي‌کنند.

کاپ آسيا که پيش از اين با نام جام استانکوويچ در قاره کهن شناخته مي‌شد، انتخابي مسابقات قهرماني مردان آسيا هم به حساب مي‌آيد که محل رقابت 10 تيم خواهد بود.

تيم‌هاي ايران، چين، هند، ژاپن و اندونزي در گروه A و تيم‌هاي چين تايپه، اردن، سنگاپور و ازبکستان در گروه B کاپ آسيا قرار دارند. 5 تيم برتر هر گروه به مرحله يک چهارم نهايي که به صورت پلي آف برگزار مي‌شود، راه پيدا مي‌کنند. قهرمان اين مسابقات در رقابت‌هاي مردان آسيا حضور خواهد يافت. 

در سال 2010، تيم‌هاي ايران، لبنان و چين پيش از شرکت در مسابقات قهرماني جهان در ترکيه در کاپ آسيا در بيروت شرکت کردند. تيم ايران هر 7 بازي خود را در اين مسابقات با پيروزي پشت سر گذاشت و قهرمان شد. چين به مقام پنجم رسيد و لبنان نيز هفتم شد با اين حال در مسابقات قهرماني جهان در ترکيه، تيم ملي چين، تنها تيم آسيايي بود که به دور دوم رقابت‌ها صعود کرد. آنها در نهايت به مقام شانزدهم جهان رسيدند و ايران و لبنان به ترتيب نوزدهم و بيستم شدند.

تيم ملي ايران در فينال رقابت‌هاي سال گذشته مردان آسيا با شکست فيليپين، قهرمان شد.

تيم ملي ايران در گروه A مسابقات قهرماني جهان با اسپانيا، فرانسه، صربستان، برزيل و مصر همگروه است و فيليپيني‌ها در گروه B با يونان، آرژانتين، کرواسي، سنگال و پورتوريکو ديدار مي‌کنند. جام جهاني بسکتبال از شنبه 8 شهريور شروع مي‌شود.