انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تقابل ديدني ژرمن‌ها با سلسائوي اروپا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ديدارهاي گروه G جام‌جهاني از فردا با برگزاري ديدار حساس آلمان و پرتغال آغاز مي‌شود.
رقابت‌هاي گروه G جام‌جهاني برزيل فردا شب (دوشنبه) در حالي آغاز مي‌شود که آلمان هميشه مدعي بايد به مصاف برزيل اروپا يعني پرتغال برود.

بهترين نتيجه پرتغال در رقابت‌هاي جام‌جهاني به سال 1966 برمي‌گردد، جايي‌ که تلويزيون‌ها سياه و سفيد بودند و سيستم بازي‌ها مانند امروز اتوبوسي نبود. اکثر تيم‌ها بازي هجومي را ترجيح مي‌دانند.

شاگردان پائولو بنتو که ششمين حضور خود در جام‌جهاني را تجربه مي‌کنند، در نخستين بازي بايد به مصاف تيمي ريشه‌دار در جام‌جهاني بروند. تيمي که معمولا چراغ خاموش و بدون سر و صدا حرکت مي‌کند و در اواخر جام‌جهاني بين 4 تيم نهايي قرار مي‌گيرد. آلمان فردا شب در حضور مرکلِ عشق فوتبال خود، نخستين حريف پرتغال در جام‌جهاني است.

پرتغال با سختي و با پشت سرگذاشتن سوئد در مرحله پلي‌آف و البته با درخشش کريستيانو رونالدو به مرحله نهايي جام جهاني راه پيدا کرد. آنها در حالي خود را براي بازي فردا شب تيمشان مقابل آلمان آماده مي‌کنند که اخبار خوبي از کمپ اين تيم به گوش نمي‌رسد. رونالدو مصدوم است؟ رونالدو مصدوم نيست؟ رونالدو به بازي مقابل آلمان مي‌رسد؟ رونالدو به بازي مقابل آلمان نمي‌رسد؟ اين‌ها خبرهاي اصلي رسانه‌هاي آلماني و پرتغالي در روزهاي اخير است.

در روز افتتاحيه جام‌جهاني و زماني که برزيل به مصاف کرواسي رفته بود در جلسه تمريني پرتغال" CR7" تنها 15 دقيقه حضور داشت و به علت درد و مصدوميت زانو مجبور شد روي محل آسيب‌ديدگي يخ گذاشته و از جلسه تمريني خارج شد اگر چه پزشکان اين تيم نسبت به حضور رونالدو در اين بازي ابراز اميدواري کرده‌اند.

رونالدو در اين جام‌جهاني علاوه بر پختگي کامل در اوج دوران فوتبال خود قرار دارد. او پس از 4 سال سرانجام مسي را پشت سرگذاشت و بهترين بازيکن جهان شد اما اينکه آيا او مي‌توانند مانند اوزه‌بيو، اسطوره فقيد کشورش پرتغال را به چهار تيم نهايي جام برساند و 9 گل بزند، سوالي است که قطعا در پايان جام مشخص مي‌شود.

پرتغال هم اکنون در رتبه چهارم رده بندي فيفا قرار دارد و بايد به مصاف تيم دوم رده بندي يعني آلمان برود. در تيم سلسائوي اروپا که لقبش هم مانند برزيل است ستاره‌هايي از جمله برونو آلوز، پپه، فابيو کوئنترائو، ژائوموتينيو، رائول ميرلس، هلدر پوستيگا و کريستيانو رونالدو حضور دارند.

در آن سوي ميدان،‌ ژرمن‌ها قرار دارند. تيمي استثنايي در تمامي ادوار جام‌جهاني. 11 دوره از 17 دوره حضور آنها همواره با قرار گرفتن بين 4 تيم پاياني همراه بوده است. سه دوره قهرماني در سال‌هاي 1954، 1974 و 1990 آنها را بعد از ايتاليا پرافتخارترين تيم اروپا کرده است. 4 دوره نايب قهرماني در سال‌هاي 1966، 1982، 1986 و 2002 در کارنامه آنها وجود دارد. سه بار در سال‌هاي 1970، 2006 و 2010 سوم جهان شدند و يک بار هم در سال 1958 به عنوان چهارمي بسنده کردند. تمامي اين ارقام گواه از آن است که آلمان همواره يک مدعي است.

آنها در گروه C منطقه اروپا و در يک گروه نه چندان دشوار قرار داشتند و از 10 بازي در 9 ديدار برنده شدند و تنها در يک بازي آن هم مقابل سوئد 4 بر 4 مساوري کردند. در گروه آلمان؛ سوئد، اتريش، ايرلند، قزاقستان و جزاير فارو حضور داشتند.

آلمان‌ها به فوتبال ماشيني معروف هستند و حتي اگر در يک بازي 4 گل هم عقب باشند بازهم احساسي نمي‌شود تا آخرين لحظه روي تاکتيک مدنظر سرمربي خود پافشاري دارند. 7 بازيکن اين تيم از ترکيب تيم فوتبال بايرن مونيخ هستند که احتمالا 5 يا 6 بازيکن ترکيب اصلي آلمان را تشکيل مي‌دهند.

به گفته برخي کارشناسان مشکل اين تيم درست در جايي قرار دارد که شاکله اصلي تيم را مونيخي‌ها تشکيل مي‌دهند، همان تيمي که فصل گذشته خالق تيکي‌تاکا روي نيمکت‌شان بود و بازيکنان آلماني اين تيم را به نوعي از فوتبال ماشيني دور کرد. البته گروهي ديگر بر اين باورند که اين موضوع احتمالا زمينه ساز موفقيت آلماني‌ها مي‌شود و بازيکنان ماشيني اين تيم با تيکي تاکاي پپ ترکيب مي‌شوند و بهترين عملکرد را به جاي خواهند گذاشت.

تيم دوم رنکينگ کنوني فيفا تحت هدايت يواخيم لو است. رهبر تيم او در ميانه ميدان لام است و تمامي خطوط ستارگان مشهور دارد. مانوئل نوير، فيليپ لام، مسعود اوزيل، باستين شواين‌اشتايگر، ماريو گوتزه، ميروسلاو کلوزه، توني کروز و لوکاس پودولسکي از جمله بازيکنان مطرح اين تيم هستند.

آمار و ارقام حکايت از برتري ژرمن‌ها دارد. دو تيم تا به حال 17 بار به مصاف هم رفته‌اند که 9 پيروزي سهم آلمان‌ها بوده و 5 ديدار دو تيم هم به تساوي انجاميده‌ است. پرتغالي‌ها هم 3 بار مقابل آلمان به برتري رسيده‌اند.

آخرين برد پرتغال به سال 2000 و در مسابقات يورو بازمي‌گردد که 3 بر صفر حريف را شکست دادند. آلمان‌ها پس از آن پيکارها و در سه ديداري که با اين تيم انجام دادند، همواره پيروز از ميدان خارج شدند. ژرمن‌ها در جام‌جهاني 2006 سه بر يک بازي را بردند، در يورو 2008 سه بر دو حريف را شکست دادند و در آخرين رويارويشان با سلسائوي اروپا يک بر صفر برنده ميدان مسابقه را ترک کردند.

دو تيم آلمان و پرتغال ساعت 20:30 روز دوشنبه به وقت ايران به مصاف هم مي‌روند.