انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مصاف يوزهاي ايراني با عقاب‌هاي آفريقايي
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هشت سال انتظار دوشنبه شب به پايان مي‌رسد. نمايندگان هفتاد ميليون ايراني نخستين ديدار خود را برابر سياه‌پوستان سبزپوش در جام جهاني 2014 برزيل برگزار خواهند کرد.
تيم ملي فوتبال ايران در اولين ديدار خود در جام جهاني بيستم برابر نيجريه قهرمان جام ملت هاي آفريقا در سال 2013 قرار خواهد گرفت. ايراني‌ها براي ديدن تيم‌شان در جام جهاني 8 سال صبر کرده‌اند و حالا بايد در نخستين گام به مصاف نيجريه بروند.

ديدار نخست براي ايران همچنان که کارشناسان، بازيکنان و خود کي‌روش تاکيد کرده اهميت بسيار زيادي دارد. ايران تاکنون در هر سه دوره‌اي که در جام جهاني حضور داشته، در بازي اول شکست خورده است. اتفاقي که اگر اين بار نيفتد مي‌توان به صعود ايران از گروه اميد بست.

ملي‌پوشان ايران تمرينات بسيار شادابي را پشت سر گذاشته‌اند و جو مثبتي بر تيم حاکم است. تنها هاشم بيگ‌زاده است که با وجود تلاش زياد پزشکان نتوانست خودش را به بازي اول برساند.

* ايران

تيم ملي فوتبال ايران چهارمين حضورش را در جام جهاني تجربه مي کند. اين تيم پيش از اين سه بار در جام جهاني حضور داشته است اما نتوانسته از گروه خود به مرحله بعد صعود کند. ملي پوشان فوتبال ايران در 9 ديدار خود در جام جهاني به يک پيروزي، دو تساوي و شش شکست دست يافته است. تنها برد ايران در تاريخ جام جهاني در سال 98 برابر آمريکا بدست آمد که شاگردان جلال طالبي موفق شدند با نتيجه 2 بر يک آمريکا را از پيش روي بردارند.

ديدار ايران و نيجريه اهميت زيادي براي هر دو تيم دارد. تيم ملي ايران در جام هاي جهاني 98 و 2006 در حالي برابر يوگوسلاوي و مکزيک شکست خورد که مي توانست بازنده از زمين بيرون نرود.

تيم ملي ايران پس از ناکامي در صعود به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در جام ملت هاي آسيا با افشين قطبي در مرحله يک چهارم نهايي برابر کره جنوبي شکست خورد و اين پاياني بر دوران قطبي در تيم ملي ايران بود. فدراسيون فوتبال ايران پس از گزينه هاي زياد در نهايت کارلوس کي روش را به عنوان سرمربي تيم ملي ايران در سال 2011 انتخاب کردند. مهم ترين ماموريت کي روش از همان روز نخست بردن ايران به جام جهاني 2014 بود. ايران در انتخابي جام جهاني و در مرحله نهايي با تيم هاي کره جنوبي، قطر، لبنان و ازبکستان هم گروه شد. ايران بازي هاي خودش را در انتخابي جام جهاني خوب شروع نکرد اما در نهايت موفق شد به عنوان تيم صدرنشين از گروه خود به جام جهاني راه يابد.

ايران اکنون با کارلوس کي روش چهارمين حضور در جام جهاني را تجربه مي کند و اميدوار است بتواند براي اولين بار کار بزرگي انجام دهد و از گروه خود به مرحله بعد جام جهاني صعود کند.

* نيجريه

نيجريه يکي از تيم هاي قدرتمند قاره آفريقا است. اين تيم اولين بار در جام جهاني 94 آمريکا توانست جواز حضور در جام جهاني را بدست آورد. نيجريه پس از آن غير از جام جهاني 2006 آلمان در بقيه دوره هاي جام جهاني حاضر بود. بهترين عملکرد نيجريه در جام جهاني به جام هاي جهاني 94 و 98 بر ميگردد که اين تيم به دور دوم جام جهاني صعود کرد.

عقاب هاي قاره آفريقا همچنين هفده بار در جام ملت هاي آفريقا حاضر بودند که موفق شدند سه بار در سال هاي 1980، 1994 و 2013 به قهرماني در اين رقابت ها دست يابد.نيجريه نيز همانند ايران از سال 2011 با استفان کشي کار مي کند. کشي 52 ساله يکي از بهترين مربي هاي قاره آفريقا است که در سال 2013 موفق شد عنوان برترين مربي قاره را به خود اختصاص دهد.

نيجريه در انتخابي جام جهاني موفق شد در مرحله نخست بالاتر از تيم هاي مالاوي، ناميبيا و کنيا به مرحله بعد صعود کند و در مرحله بعد نيز با برتري 4 بر يک برابر اتيوپي به جام جهاني راه يابد.

از جمله بازيکنان بزرگ تيم ملي نيجريه مي توان به ونسان انياما دروازه بان اين تيم، جوزف يوبو در خط دفاع، يان اوبي ميکل در خط هافبک و امانوئل امنيکه در خط حمله اشاره کرد.

تيم ملي ايران تاکنون يک بار با تيم هاي آفريقايي در جام جهاني بازي کرده است که به سال 2006 بر مي گردد جايي که ايران در ديداري تشريفاتي در شهر لايپزيک برابر آنگولا به تساوي بدون گل رسيد.

ايران و نيجريه تاکنون يک بار برابر هم به ميدان رفتند که نيجريه موفق شده در آن به پيروزي برسد. نيجريه در سال 1997 با هدايت بورا ميلوتينوويچ در جام کارلسبرگ که در هنگ‌کنگ برگزار مي شد، موفق شد با يک گل ايران را شکست دهد. تک گل مسابقه را بازيکني 18 ساله به نام احمد گاربا به ثمر رساند.

* ايران – نيجريه

داور: کارلوس ورا (اکوادور)

ورزشگاه: بائيکسادا شهر کوريتيبا

ساعت: 23:30 دقيقه به وقت ايران