انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: CEA: کنسول های نسل هشتم روحی دوباره به بازار بازی سازی دمیدند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تحقیقات اخیر Consumer Electronics Association یا CEA نشان داده است که بازار بازی های کامپیوتری، پس از سال ۲۰۱۴ و عرضه کنسول های نسل جدید، صعودی ۸۵ درصدی داشته است.

این تحقیقات با نام “آینده ی بازی ها” انجام گرفته است. تحقیقات انجام شده در مورد میزان استفاده از دستگاه ها، سگمنت های بازی، نرخ وابستگی به بازی ها، میزان خرید محتوی اضافی بازی ها و موارد دیگر بوده است.
به دلیل اینکه تعدا کنسول های نسل قبلی بسیار بیشتر از کنسول های نسل جدید است، فروش بازی در این کنسول های هنوز بسیار بیشتر از کنسول های نسل جدید است. بنا بر تحقیقات انجام شده، ۳۵% بازار کنسول های کشور آمریکا در دست کنسول Wii شرکت Nintendo می باشد. سهم Xbox 360 از این بازار ۲۹ درصد و سهم PS3 به میزان ۲۴ درصر می باشد.
پس از سال ۲۰۱۳  و معرفی کنسول های نسل هشتم، بیشتر توجه به این کنسول ها جذب شده است و به سرعت در حال به دست گرفتن بازار هستند. کنسول Playstation 4 شرکت سونی تا به امروز به میزان ۱۱ درصد، و همچنین کنسول Xbox One شرکت Microsoft به میزان ۸ درصد از سهم کاربران آنلاین را به خود اختصاص داده اند.
بیش از نیمی از گیمرها (۵۴ درصد) اطلاعات خود را از دوستان، خانواده یا همکاران خود به دست آورده اند. همچنین ۳۳% از طریق سایت های فروشگاه اینترنتی، ۳۱ درصد از طریق تبلیغات تلویزیونی، و ۳۰ درصد از طریق وب سایت های مربوط به بازی، اطلاعاتی در مورد بازی ها کسب کرده اند.
بیشتر فروش بازی ها به صورت فیزیکی و از طریق فروشگاه های مختلف بوده است. در لیست این فروشگاه ها نام فروشگاه های قطعات الکترونیکی هم دیده می شود. این در حالی است که تنها ۳۱% از گیمرها بازی های خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنند.
در ادامه ی این تحقیقات از تاثیرات گوشی های تلفن همراه و تبلت ها بر بازار بازی ها سخن گفته شده است. تقریبا یک دهم گیمر ها می گویند که کنسول اصلی آنها گوشی هوشمند (۱۲ درصد) یا تبلت (۹ درصد) آنها است. این میزان بسیار به میزان کسانی که Xbox 360 ( با ۱۶ درصد) و Playstation 3 ( با ۱۲ درصد) را کنسول اصلی خود می دانستند نزدیک است. در میان کسانی که کنسول اصلی خود را گوشی هوشمند یا تبلت خود می دانستند، ۵۱ درصد از سیستم عامل اندروید، ۴۱ درصد از سیستم عامل IOS و ۶ درصد از سیستم عامل Windows Phone استفاده می کردند.
در ادامه از ویژگی های مهم یک بازی برای خریده شدن توسط گیمر ها گفته شده است. در این تحقیقات آمده است که کیفیت بازی ها به میزان ۸۹% برای گیمر ها مهم است. در ادامه می توان به اهمیت قیمت بازی ها با ۷۹% و راحت بودن بازی ها با ۷۷% اشاره کرد. در ادامه گفته شده است که گرافیک بازی به میزان ۷۵% برای خریداران اهمیت داشته است.
در ادامه به تعداد بازی های خریداری شده برای هر پلتفرم، توسط دارندگان کنسول و رتبه ی آنها از این نظر اشاره شده است. در این نظر سنجی کنسول PSP شرکت سونی رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. پس از آن کامپیوترهای شخصی و Xbox 360 قرار گرفته است.
بیش از ۵۵% از گیمر ها به این مساله اشاره کرده اند که برای تجربه ی بهتر در هنگام بازی، حداقل یک وسیله ی جانبی خریده اند. از جمله ی این خریدها می توان به تلویزیون جدید و باتری های قابل شارژ برای دسته ی کنسول ها اشاره کرد.