انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آزمایش خودروی الکتریکی مجهز به باتری آلومینیوم-هوا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آزمایش خودروی الکتریکی مجهز به باتری آلومینیوم-هوا 1

آزمایش نوعی سیستم باتری هوا-آلومینیوم برای خودروهای الکتریکی اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد.

سال گذشته شرکت‌های Phinergy و Alcoa تولید نوعی باتری هوا-آلومینیوم را گزارش کردند که می‌تواند یک خودروی الکتریکی را تا مسافت 1609 کیلومتر نیرودهی کند. هم‌اکنون این دو شرکت در حال آزمایش فناوری‌شان در پیست اتومبیل‌رانی Gilles-Villeneuve مونترال هستند.

سیستم باتری هوا-آلومینیوم جدید از انرژی آزادشده حین واکنش آلومینیوم، آب و اکسیژن با هدف تولید الکتریسیته استفاده می‌کند. این واکنش با استفاده از یک کاتالیزور نقره‌محور و سازه‌ای منحصربه‌فرد انجام می‌شود. این سازه امکان ورود اکسیژن به باتری را فراهم کرده و مانع از ورود مولکول‌های مشکل‌زای دی‌اکسید‌کربن می‌شود.

شرکت‌ سازنده مدعی است فواصل‌ طی‌شده، بهای خرید و هزینه‌های چرخه عمر این باتری‌ با وسایط نقلیه بنزینی قابل‌مقایسه است. چون صفحات باتری قابل‌شارژ‌شدن دوباره نیست و باید جایگزین شوند، این سیستم هم‌اکنون به عنوان یک سامانه پشتیبانی در حال ارتقاست.

در طول رانندگی مکرر شهری، یک سیستم یون-لیتیم می‌تواند بسیاری از نیروی موردنیاز اتومبیل را تامین کند اما طی مسافرت‌های طولانی، باتری آلومینیوم-هوا را می‌توان به عنوان سیستم پشتیبان و افزایش‌دهنده مسافت به کار برد. می‌توان آلومینیوم را پس از تخلیه‌ باتری بازیافت کرد.

شرکت Phinergy مدعی است فقط یکی از 50 صفحه آلومینیومی موجود در باتری آلومینیوم-هوا قادر است خودرویی را برای 32 کیلومتر نیرودهی کند. زمانی که پیکربندی هوا-آلومینیوم به اتومبیل الکتریکی اضافه شود، می‌تواند مسافت طی‌شده را تا 1609 کیلومتر افزایش دهد. می‌توان در آینده از این فناوری برای افزایش توان مسافتی وسایط‌نقلیه هیبریدی بهره برد.