انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نخستین خودروی فراصوت جهان با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نخستین خودروی فراصوت جهان با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت 1

نخستبن خودروی فراصوت جهان قرار است سال آینده بالاترین رکورد سرعت خشکی را به نام خود ثبت کند.

«اندی گرین» 51 ساله با رانندگی خودروی Bloodhound SSC به نخستین فرد در تاریخ تبدیل خواهد شد که سال‌ آینده سرعت 1609 کیلومتر در ساعت را در خشکی تجربه خواهد کرد.

خودروی جدید با موشک نیرودهی می‌شود، بهای آن 10 میلیون پوند اعلام شده و کابین پیچیده آن باید انتظارات اندی گرین، خلبان جنگنده RAF را برآورده کند. این سامانه از پنج نوع بافت فیبرکربنی مختلف و دو رزین متفاوت ساخته شده و گفته می‌شود طراحی و تولید آن 10 هزار ساعت زمان برده است.

در بین لایه‌های فیبرکربنی خودروی مزبور سه هسته کندومانند آلومینیومی جاسازی شده‌اند که قدرت اضافی را به آن می‌دهند. جنگنده‌های جت، خودروهای فرمول یک و در اینجا قوی‌ترین سلول‌ ایمنی در تاریخ خودروهای مسابقه همگی از فیبرکربنی ساخته می‌شوند.

بخش جلویی ماشین باید محموله‌های آیرودینامیکی بالغ بر سه تن را در سرعت 1609 کیلومتر در ساعت و همچنین نیروهای قابل‌توجه تولیدشده توسط چرخ‌های جلویی و تعلیق را تحمل کند. این خودرو حامل سپری فلزی برای محافظت از راننده بوده و سقف کابین آن نیز برای ایجاد مجموعه‌ای از امواج شوک طراحی شده است؛ این امواج هوا را به درون موتور جت هدایت می‌کنند.

فناوری مدادی‌شکل ابداعی 14 متر طول و 1.9 متر عرض دارد و انتظار می‌رود در بهترین حالت، بازدهی 95 خودروی فرمول یک را تولید کند. خودروی Bloodhound SSC همچنین از شیشه جلوی بسیار ویژه‌ای بهره می‌برد که از آکریلیک ساخته شده است. این شیشه 25 میلی‌متر ضخامت دارد و ضخیم‌تر از شیشه جلویی یک جت جنگنده است.

گرین از سیستم‌های ارتباطاتی درون گوش برای محافظت از شنوایی‌اش و اطمینان از امکان برقراری ارتباط با کنترل ماموریت استفاده می‌کند. وی تجارب خود از پروازدادن جت‌های سریع و راندن خودروهای رکوردشکن با سرعت بالا در خشکی به نام‌های Thrust SSC و Dieselmax را برای طراحی کابین و داشبورد با یکدیگر ترکیب کرده است.

در طول یک مسافرت 1609 کیلومتری، خودروی جدید 19 کیلومتر را طی دو دقیقه طی خواهد کرد.

گفته می‌شود در سال‌های 2015 و 2016، تیم سازنده مستقر در بریستول انگلستان به دنبال رسیدن به سرعت 1609 کیلومتر در ساعت طی یک مسیر 19.31 کیلومتری در صحرای افریقای جنوبی است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نخستین خودروی فراصوت جهان با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت 1 کابین پیچیده خودروی سوپرسونیک
[color][font]



[/font][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نخستین خودروی فراصوت جهان با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت 1 اندی گرین، خلبان جنگنده RAF
[color][font]



[/font][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نخستین خودروی فراصوت جهان با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت 1 خودروی فراصوت Bloodhound SSC
[color][font]

[/font][/color]
قبل از این هم فراصوت بوده فک کنم ...
(20-06-2014، 14:55)K!ng LoL B@X نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
قبل از این هم فراصوت بوده فک کنم ...

با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت
نه با این سرعت ولی فراصوت
نیاز به ویرایش...