انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اولین اسمارت فون سامسونگ با پردازنده اینتل
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بر اساس گزارش یک وب‌سایت کره‌ای، کمپانی سامسونگ امسال اسمارت فونی با پردازنده اینتل اتم وارد بازارهای جهانی خواهد کرد. بر اساس این خبر، سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه در دنیا، در جهت توسعه تولیداتش، دستگاهی را با آخرین محصول شرکت اینتل که Intel Atom Z3500 یا به‌طور مختصر Moorefield نام دارد، به تولید انبوه خواهد رساند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اولین اسمارت فون سامسونگ با پردازنده اینتل 1
این چیپست در نمایشگاه MWC 2014 توسط اینتل معرفی شد. Moorefield دارای معماری 64 بیتی بوده و از ۴ هسته با فرکانس 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد. اگرچه خبرگزاری DDaily در این خبر اضافه می‌کند که سامسونگ بر اساس سیاست‌های خاصی که دارد اجازه نخواهد داد هسته چیپست های مورداستفاده‌اش، بیش از 1.7 گیگاهرتز باشند. از دلایل این امر، می‌توان به کاهش مصرف باتری و داغ کردن بیش‌ازحد گوشی‌های این کمپانی اشاره کرد.
همچنان به نظر می‌رسد دستگاهی که سامسونگ از این پردازنده در آن استفاده خواهد کرد، تلفن همراه سطح بالایی نبوده و یک میان رده باشد. بدیهی است که گوشی موردنظر با آخرین نسخه سیستم‌عامل محبوب اندروید عرضه خواهد شد.
جالب است بدانید که اینتل جهت متقاعد کردن سامسونگ برای خرید این چیپست، قیمت آن را تا ۷ دلار کاهش داده است. این قیمت درواقع بسیار نزدیک به هزینه تولید این پردازنده است. به‌طورمعمول نسخه‌های ویژه چیپست‌ها، در کنار هزینه‌های نهایی‌اش چیزی در حدود 20 دلار برای هر کمپانی هزینه دارد.
سامسونگ طبیعتا می‌داند که برای اسمارت فون‌های خود، باید یا کمی از تکیه بیش‌ازحد بر کوآلکام فاصله بگیرد و یا نسخه‌های دیگری از چیپست های موجود را امتحان کند.
حال با این شرایط، همه ما باید انتظار عرضه یک گوشی با طراحی intel را نیز داشته باشیم. درواقع هزینه‌های پایین تولید، می‌تواند توجیه خوبی برای این کمپانی معروف باشد.
آیا اینتل می تواند وارد بازار اسمارت فون‌ها شود؟