انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تاریخچه خودرو ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
بوگاتي (Bugatti) شركت خودروساز فرانسوي با عملكرد بالا است. اين شركت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغه‌اي ايتاليايي به نام اتوره بوگاتي و به منظور توليد خودروهاي سفارشي و خاص تاسيس شد ولي با شروع جنگ جهاني دوم اين شركت نيز مانند بسياري ديگر از شركتهاي هم دوره خود با شكست مواجه شد.

شركت بوگاتي در سال ۱۹۹۸ توسط فولكس واگن خريداري شد و توليد بسيار محدودي دارد.
بيوك نام خودروئي است كه توسط كارخانجات خودرو سازي جنرال موتورز در كشور ايالات متحده آمريكا توليد شد. همچنين در كشور هاي كانادا و چين نيز به توليد رسيد.

عمده ترين فروش بيوك در كشور چين، و سپس تايوان، آمريكاي شمالي، و اسرائيل بوده است.

كمپاني بيوك موتور در تاريخ ۱۹ مه ۱۹۰۳ توسط ديويد دانبار بيوك راه اندازي شد
(06-01-2012، 18:30)hossein. نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
بوگاتي (Bugatti) شركت خودروساز فرانسوي با عملكرد بالا است. اين شركت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغه‌اي ايتاليايي به نام اتوره بوگاتي و به منظور توليد خودروهاي سفارشي و خاص تاسيس شد ولي با شروع جنگ جهاني دوم اين شركت نيز مانند بسياري ديگر از شركتهاي هم دوره خود با شكست مواجه شد.

شركت بوگاتي در سال ۱۹۹۸ توسط فولكس واگن خريداري شد و توليد بسيار محدودي دارد.


ویرون برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-۱۸ بود که از سه ردیف ۶ سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال ۲۰۰۰ داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-۱۶ به جای موتور ۱۸ سیلندر قبلی بود، که به شکل W-۱۶ (یعنی دو موتور ۸ سیلندر V شکل در کنار یکدیگر) است. این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد. ویرون در سرعت‌های بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدل‌های آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد.

بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید. پیشرانه۱۶ سیلندر نهایی به حجم ۷۹۹۳ سی سی می‌باشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل ۱۰۰۱اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایش‌ها دیتل قدرت واقعی را بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۰ اسب بخار نشان داد. بدین ترتیب این اتومبیل قوی‌ترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۲٫۵ ثانیه است(اگر ویرون ۳۴۰ کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد ۱٫۶ ثانیه می‌رسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نموده‌است.

البته قیمت آن که ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار می‌باشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا تبدیل کرده‌است. بوگاتی تخمین ۳۰۰ دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کرده‌است. در ماه مارس۲۰۰۶ کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ ۷۰ سفارش به کمپانی رسیده‌است. کارخانه، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا، گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش می‌رساند.

در سنین جوانی Ettore Bugati استعداد قابل توجهی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد. او در سال ۱۸۸۱ در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد. وی در سن ۱۸ سالگی با اتومبیل ۲ سیلند خود در مسابقه‌ای پیروز و ۲ سال بعد موفق به ساخت ۴ سیلندر شد. او به عنوان طراح برای چندین شرکت از جمله Deutz کار کرد و بخاطر طراحی و ساخت اتومبیلی کوچک با موتور ۴ سیلند 1208cc در خانه خود مشهور شد. طرح این اتومبیل پایه و زیر بنایی شد برای ساخت اتومبیلی که در سال ۱۹۱۰ به بازار عرضه شد. در آن سال ۵ دستگاه اتومبیل Bugatti با موتور 1327cc ساخته شد و در سال بعد این تعداد به ۷۵ دستگاه افزایش یافت. بوگاتی در ۱۹۱۱ اتومبیلی کوچک با موتور 855cc ساخت که توسط کمپانی Peugeot خریداری و Bebe Peugeot نام نهاد و ۳۰۹۵ دستگاه از آن تولید شد. شرکت Bugatti آقای Ernest Fridrich با اتومبیلهای بوگاتی در مسابقات شرکت کرد و در سال ۱۹۱۱ در مسابقه Grand Prix بمقام قهرمانی رسید. در سال ۱۹۱۳ بوگاتی یک اتومبیل با موتور 5000CC که هر سیلندر آن دارای ۳ سوپاپ-۲ ورودی ۱ خروجی-بود تولید کرد. با وجود اینکه از این اتومبیل فقط ۳ نمونه ساخته شد اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع ۳۰ و ۳۷ در دهه ۱۹۲۰گردید. یکی دیگر از تولیدات کمپانی مدل ۱۳ بود که تا جنگ جهانی اول تولید آن تدامه داشت. در جنگ تلاشهای آقای بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد. وی سالهای جنگ را در پاریس به طراحی موتور هواپیما سپری کرد. از جمله کارهای او طی این دوران یک موتور ۱۶ سیلندر 500hp بود که توسط کارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد. پس از جنگ جهانی اول شهر Molsheim که کارخانه در آن قرار داشت ضمیمه خاک فرانسه گردید. پس از جنگ آقای بوگاتی به کمپانی خود بازگشته و تولید مدل ۱۳ را از سر گرفت. جانشین این مدل مدلی ۱۶ سوپاپه بود که پس از برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال ۱۹۲۱ در Brescia شهری در شمال فزانسه این مدل Brescia نام گرفت. این اتومبیل موفقیت زود هنگامی به دست آورد و تا سال ۱۹۲۶ دوهزار دستگاه از آن ساخته شد. در کشورهای دیگر نیز تعداد زیادی اتومبیل تحت امتیاز بوگاتی تولید شد. بوگاتی در سال ۱۹۲۲ با مدل ۸ سیلند و 2000cc به نام ۳۰ در بازار فروش اتومبیل موفقیت چشم گیری بدست آورد. در همان سال مدل ۳۵ ساخته شد. اما بعلت عدم توانایی‌های لازم برای شرکت در مسابقات این اتومبیل به افراد غیر حرفه‌ای فروخته شد.

در فاصله بین ۲ جنگ جهانی مدل ۳۰ موفق ترین اتومبیل مسابقه‌ای بوگاتی بود و تا سال ۱۹۲۶ موفق به پیروزی در ۱۲ مسابقه شد. مدل ۳۷ با موتوری 1500cc برای افرادی ساخته شد که توانایی خرید مدل ۳۵ را نداشتند. بعد از آن مدل ۴۰ با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول که بسیاری از مردم توانایی خرید را داشتند به بازار عرضه شد. از سال ۱۹۱۳ بوگاتی رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند. رویای او در سال ۱۹۲۶ با مدل Royale 41 به حقیقت پیوست. این مدل با موتوری 15000cc و قدرتی معادل 300hp بسیار مهیج بود ولی فقط ۶ نمونه از آن ساخته شد که تنها ۳ دستگاه از آن فروخته شد و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی ماند. بوگاتی بعدها به علت مشکلات مال ناچار به مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و کشتی پرداخت. ولی پسرش Jean در کارخانه واقع در Molsheim باقی مانده و راه پدر را ادامه داد. او در ابتدای ورود خود به کارخانه مدل ۵۷ دارای موتور۸ سیلندر 3300CC را تولید و در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه کرد. در سال ۱۹۳۹ تعداد ۶۸۳ دستگاه از این اتومبیل ساخته شد. متاسفانه Jean در آگوست ۱۹۳۹ دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم هنگام آزمایش یک اتومبیل مسابقه‌ای در گذشت پس از آن کارخانه Molsheim بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد. آقای بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد. با کمک پسر کوچکترش Roland مدل ۷۳ با موتور 1500cc را ساخت. اگر چه تا زمان مرگش در آگوست سال ۱۹۴۷ فقط تعداد اندکی از این اتومبیل تولید شد. در سال ۱۹۵۱ یک مدل تجدید نظر شده به نام ۵۷ در کارخانه Molsheim تحت مدیریت Pierre Marco ساخته شد. پس از این تاریخ تلاشها برای نگهداشتن کارخانه با شکست مواجه شد و در سال 1963 Hispano-suiza کارخانه را خریداری نمود. کمپانی Bugatti بعدها جذب S.N.E.C.M.A -یک کارخانه هواپیما سازی فرانسه- شده و کارخانه Molsheim به تولیدات قطعات هواپیما پرداخت. برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال ۱۹۸۷ نام Bugatti را خریداری کردند. کمپانی جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه ۱۹۹۰ اتومبیل فوق سریع Quad Turbo V12 با سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت و موتوری 3500cc با قدرت 550hp را تولید کرد.
تاريخچه شركت اتومبيل سازي بنتلي

بنتلي شركت خودروسازي انگليسي كه توليد كننده خودروهاي لوكس مي‌باشد اين شركت در سال ۱۹۱۹ توسط والتراوون بنتلي تاسيس شد. قبل از تاسيس بنتلي عمده شهرت بنيانگذار آن به علت طيف موتورهاي چرخشي هواپيماهائي بود كه در جنگ جهاني اول از آنها استفاده مي‌شد كه معروفترين مدل آن بنتلي بي آر ۱ بود كه در هواپيماي سوپ ويث كمل (Sopwith Camel) از آن استفاده مي‌شد.

اين شركت در سال ۱۹۹۸ توسط شركت فولكس واگن خريداري شد و از آن سال زير مجموعه فولكس واگن محسوب مي‌شود
كاديلاك يك برند ساخت اتومبيل‌هاي لوكس است كه در مالكيت جنرال موتورز مي‌باشد.

اتومبيل‌هاي كاديلاك به طور رسمي در بيش از ۵۰ كشور دنيا فروخته مي‌شوند و عمده فروش آن نيز در ايالات متحده وكانادا مي‌باشد. در ميانه قرن بيستم نام كاديلاك در محدوده ايالات متحده به نامي مترادف با كيفيت بالا تبديل شد. عبارت‌هايي نظير كاديلاك ساعتها اشاره به برند رولكس دارد.شعار فعلي كاديلاك اين است:

زندگي، آزادي و كار. اين شعار به حقوقي اشاره دارد كه در بيانيه استقلال ايالات متحده شرح داده شده‌است.

شركت در صنعت خودروسازي

كاديلاك به تعريف مهندسي پيشرفته,تجمل و سبك در آغاز صنعت خودروسازي كمك نمود و خودروهاي كاديلاك به عنوان خوش ساخت ترين خودروهاي جهان شناخته شدند.توليد دقيق براي قابليت تعويض پذيري قطعات به صورت واقعي, يكي از اولين‌هاي صنعت در سال ۱۹۰۸ ميلادي بود.

كاديلاك اولين توليد كننده‌اي بود كه اتومبيل‌هايي با اتاق كاملا بسته توليد نمود(سال ۱۹۱۰ ميلادي).

در سال ۱۹۱۲ ميلادي كاديلاك اولين توليد كننده‌اي بود كه سيستم الكتريكي شامل راه اندازي,روشنايي و استارت را به خدمت گرفت.

در سال ۱۹۱۵ ميلادي آنها اولين خودروسازي بودند كه خنك سازي موتور را به كمك ابزارهاي دما سنجي انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ ميلادي اوليني بودند كه كنترل حرارتي كاربراتور موتور را معرفي نمودند.

كاديلاك همچنين اولين خودروسازي بود كه موتورهاي هشت سيلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ ميلادي).

در سال ۱۹۱۲ ميلادي كاديلاك اولين خودروسازي بود كه سيستم راه اندازي الكتريكي (استارت) را به صورت استاندارد ارايه مي‌نمود.اين سيستم توسط چارلز كترينگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتي براي بانوان راننده به بازار عرضه شد.

در سال ۱۹۱۰ كاديلاك اولين كمپاني بود كه موفق به توليد اتومبيلي شد كه اتاقك آن كاملا متصل به شاسي اش بود.

در سال ۱۹۲۷ كاديلاك نخستين شركت در جهان شد كه طراحان صنعتي اش را به طراحي بدنه خودرو تشويق كرد.

در سال ۱۹۲۸ كاديلاك نخستين سيستم تعويض دنده با استفاده از چرخ دنده را توليد كرد كه تحول عظيمي در صنعت خودرو به حساب مي‌آمد.

كاديلاك نخستين شركتي بود كه اتومبيلي با سقف تمام فلزي توليد كرد كه بسيار امن تر و بي صداتر از ساير سقف‌هاي آن زمان كه از چوب و چرم ساخته مي‌شد بود.

در سال ۱۹۴۱ كاديلاك نخستين خودروي لوكس جهان با دندهٔ اتوماتيك را توليد كرد.

در بين سال‌هاي ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ كاديلاك با سرمايه گذاري كه كرد توانست نخستين موتور ۱۶سيلندر جهان را طراحي كند, همچنين در بين همين سالها كاديلاك اولين موتور ۱۲سيلندر جهان را نيز توليد كرده بود.

از ديگر ابداعاتي كه كه كاديلاك وارد صنعت اتومبيل سازي جهان كرد سيستم تهويهٔ هواي داخل اتومبيل بود, اين سيستم كه به صورت خودكار قادر بود خود را با شرايط محيط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روي اتومبيل‌هاي كاديلاك به كار گرفته شد.

اتومبيل‌هايي كه كاديلاك در سال‌هاي ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ توليد كرد نخستين اتومبيل‌هاي جهان بودند كه در آنها براي ايمني سرنشينان از كيسه هوا استفاده شده بود.

در سال ۱۹۳۴ كاديلاك انقلاب بزرگي را در خط توليد اتومبيل ايجاد كرده بود, در اين سال مخترعي به نام هنري اف.فيليپس دستگاهي را به بازار عرضه كرد كه به صورت خودكار مي‌توانست پيچ و مهره‌ها را محكم نمايد. كاديلاك اولين خودرو ساز جهان بود كه از تكنولوژي فيليپس استفاده كرد.
يك خودروساز آلماني و توليدكنندهٔ خودرو‌هاي لوكس است. دفتر اصلي آن در شهر اينگولشتاد در ايالت بايرن آلمان است. اين شركت از سال ۱۹۶۴ يكي از زيرمجموعه‌هاي فولكس واگن است. شعار اين شركت Vorsprung durch Technik به معني پيشرفت از طريق تكنولوژي برتر است.

مدل‌هايي آئودي از جمله TT ، A۴ ، ۱۰۰ ، ۹۰ در ايران وجود دارد.
داداش اینی که از اینترنت درآوردی خواهشا بخونش و چند جاشو اصلاح کن
ممنونBig Grin
زیاد اطلاعاتت دقیق نبود با این حال مرسی
(06-01-2012، 21:54)hossein. نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
داداش اینی که از اینترنت درآوردی خواهشا بخونش و چند جاشو اصلاح کن
ممنونBig Grin

آره دادا زدی تو خالش
اما همین هم بس است مگر میخواهید چکار کنید؟شجر نامه که نیست:cool:
صفحه‌ها: 1 2