انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: « روزهای گذشته در آینده » رکورد فیلمهای « مردان ایکس » را شکست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
« روزهای گذشته در آینده » رکورد فیلمهای « مردان ایکس » را شکست 1

هفتمین قسمت از سری فیلم‌های ابرقهرمانی و علمی تخیلی «افراد ایکس» در هفته اول اکران خیره‌کننده ظاهر شد.
به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، فیلم تحسین‌شده «افراد ایکس: روزهای گذشته آینده» (X-Men: Days of Future Past) به کارگردانی برایان سینگر که در هفته یادبود قربانیان جنگ روی پرده رفته، در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی در 3996 سینما 90.7 میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

انتظار می‌رود این فیلم تا دوشنبه که پایان تعطیلات چهار روزه است، حدود 110 میلیون دلار به دست بیاورد.

فیلم شرکت‌های مارول اینترتینمنت و فاکس قرن بیستم در تعطیلات آخر هفته در بازار بین‌المللی 171.1 میلیون دلار دیگر به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را در هفته اول اکران به رقم خیره‌کننده 261.8 میلیون دلار رساند که بهترین فروش افتتاحیه فیلمی از سری فیلم‌های «افراد ایکس» است.

«روزهای گذشته آینده» همچنین با کنار زدن «آواتار» بهترین فروش افتتاحیه فیلمی تولید فاکس در سطح بین‌المللی را به نام خود ثبت کرد.

در همین حال کمدی «مخلوط»‌ (Blended) با بازی آدام سندلر و درو باریمور خیلی خوش‌شانس نبود. 

این فیلم در سه روز اول نمایش با 14.2 میلیون دلار فروش در 3555 سینما پس از «روزهای گذشته آینده» و «گودزیلا» سوم شد. انتظار می‌رود «مخلوط» تا پایان تعطیلات چهار روزه 18.1 میلیون دلار بفروشد که یکی از بدترین فروش‌های افتتاحیه فیلمی با بازی سندلر است.

موفقیت «روزهای گذشته آینده» یک پیروزی برای فاکس و سینگر است که در یک ماه اخیر نامش به خاطر یک رسوایی اخلاقی در رسانه‌ها می‌چرخد. مردی 31 ساله اخیرا سینگر را متهم کرده که در فاصله اوت 1999 تا اوایل 2000 که او یک بازیگر نوجوان جویای نام بود، ازش سوء‌استفاده کرده است. واکنش‌ها به این خبر به قدری منفی بود که سینگر ناچار شد خود را از حضور برنامه‌های تبلیغاتی برای فیلم جدیدش کنار بکشد.

«روزهای گذشته آینده» با 261.8 میلیون دلار فروش جهانی در سه روز اول اکران به راحتی توانست  «افراد ایکس: ایستگاه آخر» (2006) را کنار بزند که پیش از این با 203 میلیون دلار رکورددار بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم مجموعه «افراد ایکس» بود.
«روزهای گذشته آینده» هفتمین قسمت سری فیلم‌های «افراد ایکس» و دنباله‌ دو فیلم «ایستگاه آخر» و «افراد ایکس: درجه یک» (2011) است. این فیلم با با بودجه‌ای 200 میلیون دلاری ساخته شده است.
در فیلم جدید، پروفسور زاویر (پاتریک استیوارت)، مگنتو (ایان مکلن)، وولورین (هیو جکمن) و اعضای فعلی تیم ایکس با یک دنیای تیره روبرو می‌شوند که در آن موجودات جهش‌یافته، گونه‌هایی در معرض خطر به حساب می‌آیند و تحت برنامه بولیوار تراسک (پیتر دینکلیج) و به خاطر بالا رفتن سطح بی‌اعتمادی انسان‌ها به آن‌ها، تحت تعقیب هستند، به زندان می‌افتند یا کشته می‌شوند.
آن‌ها نقشه‌ای جسورانه طراحی می‌کنند تا وولورین را به گذشته بفرستند تا پروفسور زاویر جوان (جیمز مک‌آووی)، مگنتو جوان (میشائل فاسبندر) و باقی گروه را راضی کنند برای متوقف کردن تهدیدات همکاری کنند. 
هالی بری، آنا پاکویین، شاون اشمور، الن پیج، جنیفر لارنس، نیکلاس هولت، لوکاس تیل، عمر سی، بوبو استیوارت، فان بینگ‌بینگ، آدام کانتو، ایوان پیترز و جاش هلمن دیگر بازیگران «روزهای گذشته آینده» هستند که با اقتباس از شخصیت‌های قصه‌های مصور انتشارات مارول ساخته شده‌ است.
فیلمنامه را سایمن کینبرگ بر مبنای داستانی از سینگر نوشته است. فیلم بر اساس خط داستانی «روزهای گذشته آینده» از مجموعه «افراد ایکس مرموز» اثر کریس کلرمونت و جان بیرن ساخته شده که در 1981 منتشر شد.
«افراد ایکس: روزهای گذشته آینده» پس از «افراد ایکس» (2006) و «ایکس 2» (2003) سومین فیلم «افراد ایکس» است که سینگر کارگردانی کرده است. او کارگردان فیلم‌هایی چون «مظنونین همیشگی»، «شاگرد زرنگ»، «سوپرمن بازمی‌گردد»، «والکری» و «جک غول‌کش» است.

«روزهای گذشته آینده» در بازار بین‌المللی در چین حدود 37.7 میلیون دلار فروخت که پس از «تایتانیک سه‌بعدی» دومین افتتاحیه برتر فیلمی تولید فاکس در این کشور است. «روزهای گذشته آینده» در 11 بازار از جمله کره جنوبی (13.5 میلیون دلار) رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم را جابجا کرد. 

این فیلم در بریتانیا با 14.2 میلیون دلار کار خود را شروع کرد و در فرانسه هم 13.5 میلیون دلار فروخت که بیشترین فروش هفته اول یک فیلم هالیوودی در این کشور از آغاز سال 2014 تاکنون است.
«روزهای گذشته آینده» در آمریکای شمالی پنجمین فروش افتتاحیه برتر یک فیلم اکران‌شده در هفته یادبود قربانیان جنگ را به نام خود ثبت کرد. چهار فیلم اول «دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا» (139.8 میلیون دلار)، «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (126.9 میلیون دلار)، «افراد ایکس: ایستگاه آخر» (122.9 میلیون دلار) و «سریع و خشمگین 6» (117 میلیون دلار) است.
« روزهای گذشته در آینده » رکورد فیلمهای « مردان ایکس » را شکست 1

«مخلوط» به کارگردانی فرانک کوراچی دیگر فیلمی است که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفت. سندلر و باریمور بار دیگر در یک فیلم کنار هم قرار گرفته‌اند.

آن‌ها در کمدی «مخلوط» نقش پدر و مادری مجرد را بازی می‌کنند که همراه فرزندانشان راهی سفری به دنیای وحش در آفریقا می‌شوند. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور با این پروژه 40 میلیون دلاری مهربان‌تر بودند و به آن درجه A- داده‌اند.

فروش چهار روز اول اکران «مخلوط» یکی از پایین‌ترین فروش‌های افتتاحیه فیلمی با بازی سندلر در پنج سال اخیر است و تنها بالاتر از «به این بچه افتخار می‌کنم» قرار می‌گیرد که دو سال پیش با 13.5 میلیون دلار کار خود را شروع کرد. فیلم قبلی سندلر «آدم بزرگ ها 2» ژوئیه پارسال در سه روز اول اکران 42.5 میلیون دلار فروخت که یک موفقیت بزرگ برای او بود.

«گودزیلا» به کارگردانی گرت ادواردز که هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی بود، این هفته با 66 درصد کاهش در سه روز 31.4 میلیون دلار فروخت و فیلم دوم شد. انتظار می‌رود فروش فیلم تا پایان روز دوشنبه حدود 40 میلیون دلار شود. فیلم جدید هیولای اتمی ژاپنی یکشنبه مجموع فروش خود را در بازار بین‌المللی از مرز 300 میلیون دلار گذراند.
کمدی «همسایه‌ها» با بازی ست روگن و زاک افرون و «اسپایدرمن شگفت‌انگیز 2» شرکت سونی به ترتیب رده‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.