انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: واکنش‌های موافق و مخالف منتقدین به اولین تجربه کارگردانی رایان گاسلینگ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
واکنش‌های موافق و مخالف منتقدین به اولین تجربه کارگردانی رایان گاسلینگ 1

اولین تجربه کارگردانی رایان گاسلینگ با عنوان «رودخانه گمشده» یک فیلم تخیلی با موضوعی مشابه آثار دیوید لینچ خوانده شده که در اعتراض به سقوط اقتصادی آمریکا ساخته شده است.
به گزارش مووی مگ به نقل از مهر ، فیلم «رودخانه گمشده» اولین تجربه کارگردانی رایان گاسلینگ در بخش نوعی نگاه فستیوال کن به نمایش درآمد و با واکنش‌های منفی بعضی از تماشاچیان و کف زدن و تشویق کوتاه دیگران مواجه شد.
این فیلم که در چند خانه در حال ویرانی در مناطق خارج شهر دیترویت فیلمبرداری شده، حکایتی بی‌قرار با نقش آفرینی ستاره سریال «مردان دیوانه» یعنی کریستینا هندریکس است که در نقش مادری ظاهر شده که اجاره خانه‌اش بسیار عقب افتاده و باید با مشکلات مبارزه کند. ایان د سستکر بازیگر اسکاتلندی سریال «مامورین شیلد» نیز در نقش پسر نوجوان وی بازی می‌کند که برای مادرش مشکلاتی ایجاد می کند.
این ساختار ممکن است بسیار عادی و مرسوم به نظر برسد، اما این فیلم قطعا فیلمی عادی و تکراری نیست. در حقیقت فیلم پر است از استعاره: این حومه شهر زنگ زده و پژمرده از نظر اقتصادی هر چند خیلی ضعیف است، اما دره اطراف آن و ساکنانش به معنای واقعی کلمه در حال غرق شدن هستند. در این میان مت اسمیت (بازیگر سابق نقش «دکتر هو») در نقش شخصیتی به نام بولی تمام منطقه را تهدید و ارعاب می کند و اوا مندز نیز تشریفات آیینی عجیبی در مقابل انجام می دهد.
این پروژه توسط کمپانی های مارک پلت پروداکشنز، بولد فیلمز و فانتاسما که متعلق به خود گاسلینگ است تهیه شده و کمپانی سیرا/افینیتی مسئولیت فروش بین المللی آن را بر عهده دارد. نام این فیلم در ابتدا «چطور یک هیولا را گیر بیندازیم» بود. این فیلم قرار است توسط برادران وارنر در ایالات متحده پخش شود.
در حالیکه هنوز نقدهای رسمی درباره فیلم منتشر نشده، اما اولین دور توییت‌های انتقادی تا حدود زیادی درهم از نقدهای مثبت و منفی بود. پیتر بردشاو از گاردین در توییتر خود نوشت: فقط فکر کنید اگر رایان گاسلینگ بازیگر و ستاره این چنین شناخته شده ای نبود، امکان نداشت بتواند چنین فیلمی را کارگردانی کند.
پیتر هاول از تورنتو استار هم نوشت: فانتزی دیترویت رایان گاسلینگ چشم و ذهن انسان را درگیر خود می کند.
کیت مویر از مجله تایمز لندن این نظر را رد کرد و نوشت: فیلم «رودخانه گمشده» رایان گاسلینگ ترکیبی رنگ پریده از فیلم های لینچ، رفن و ادوارد هاپر است. آن هم نه به نحوی خوب.
گرگوری الوود از هیت فلیکس نوشت: همه فیلم خوب نیست، اما رایان گاسلینگ با فیلم جدیدش به چیزی خاص دست پیدا کرده، چیزی زیبا. بینشی که انتظارش را نداشتم.  
منبع : مووی مگ