انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه گیلان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه گيلان از سال 1346 با عنوان مدرسه عالی بازرگانی فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. و در سال 1353 به تصويب شورای گسترش آموزش عالی رسيد و در سالهای 55 - 1354 در چارچوب قرارداد بين دولتهای ايران و آلمان غربی سابق، دانشگاه گیلان ، تاسيس و از سال 1356 فعاليتهای آموزشی خود را با پذيرش 155 دانشجو در 9 رشته تحصيلی آغاز نمود .


در سال 1356 مدرسه عالی مدیریت و مدرسه عالی بازرگانی که تنها مراکز آموزش عالی در استان گیلان بودند با دانشگاه گیلان ادغام و فعالیت های آموزشی آن تا پایان سال تحصیلی 1358 با تعداد 605 نفر دانشجو در 14 رشته تحصیلی ادامه یافت.


پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه گیلان بطور مستقل و بدون وابستگی به آلمان، فعاليتهای آموزشی خود را در 8 رشته تحصيلی و با حدود 500 دانشجو از سرگرفت و با رشد و گسترش آموزش عالی در کشور، دانشکده های علوم پایه ، فنی،علوم کشاورزی،علوم انسانی و پزشکی ساخته شد و پس از آن نیز دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده منابع طبیعی و معماری و هنر تاسیس شدند.


در طی سال های 1384 تاکنون روند رشد و توسعه دانشگاه گیلان با شتاب بیشتری ادامه یافته و دانشکده های علوم ریاضی، مهندسی مکانیک، فناوری نوین و پردیس بین الملل در منطقه آزاد انزلی و پژوهشکده حوضه آبی خزر راه اندازی شد.


اين دانشگاه در حال حاضر با 8 دانشکده و یک واحد بین المللی و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با 450عضو هیئت علمی،بیش از 17000 هزار دانشجو و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه بیش از 6000 هزار نفر دانشجو را در310 رشته - گرایش در مقاطع تحصيلی کارشناسی ( 112 رشته- گرایش) ، کارشناسی ارشد (148 رشته-گرایش) و دکتری (50رشته- گرایش) برای دوره های روزانه ، شبانه ، بین الملل و مجازی پذيرش می نمايد

دانشکده های دانشگاه گيلان


دانشکده ادبيات و علوم انساني
دانشکده تربيت بدنی و علوم ورزشي
دانشکده علوم پايه
دانشکده علوم ریاضی
دانشکده علوم کشاورزي
دانشکده فنی و مهندسي
دانشکده معماری و هنر
دانشکده منابع طبيعي


از ديگر واحدهای اين دانشگاه می توان به موارد زير اشاره نمود .


مرکز کامپيوتر و فنآوری اطلاعات
دفتر ارتباط با دانش آموختگان
دفتر ارتباط با صنعت و کشاورزي
دفتر کارآفريني