انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سوفله مرغ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مواد لازم:
مرغ قیمه ای تیکه شده=۵۰۰ گرم
پیاز=۱ عدد بزرگ
قارچ=۱ پیمانه
سوسیس یا کالباس دودی=۱ پیمانه
تخم مرغ= ۴ عدد
جعفری و گشنیز= نصف پیمانه
نمک،فلفل،زردچوبه
سس بشامل غلیظ= ۲ پیمانه
پنیر مازارولا= نصف پیمانه
 
تهیه سس بشامل:
۳ قاشق غذاخوری ارد + ۱ پیمانه شیر + ۲ قاشق غذاخوری کره + ۲ قاشق غذاخوری پیاز تفت داده شده + ۱ حبه سیر خورد شده را روی گاز میگذریم و هم میزنیم تا یک سس غلیظ بدست بیاد. در آخر بهش کمی پودر زنجبیل و جوز هندی اضافه میکنیم .
پیاز رو تفت میدیم و بعد مرغ ها رو بهش اضافه میکنیم و تفت میدیم و ادویه رو بهش اضافه میکنیم. حالا قارچ رو اضافه کنید و بزارید تا آب قارچ خشک بشه بعد سوسیس رو اضافه کنید و در آخر جعفری و گشنیز رو اضافه کنید.
زرده و سفیده تخم مرغ ها رو از هم جدا کنید. زرده را کاملا هم بزنید تا کمی رنگش روشن بشه بعد زرده رو داخل سس بشامل که سرد شده بریزید و هم بزنید. سفیده تخم مرغ رو جدا بزنید تا پف کنه و سفت بشه طوری که از تخم مرغ زنی نریزه. حالا مواد مرغی رو به مخلوط سس و زرده اضافه کنید و هم بزنید و در آخر سفیده تخم مرغ رو بهش اضافه کنید و آروم و دورانی از یک سمت فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید تا پوفش نخوابه. مواد رو داخل ظرف پیرکس از قبل چرب شده بریزید و روش پنیر مازارولا بریزید و داخل فر از قبل داغ شده به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار بدید. یا تا وقتی که روش طلایی بشه. خیلی خوشمزه میشه پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید.