انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کیبه شکم پر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مواد لازم
برای چهار الی شش نفر
گوشت گوسفند بدون چربي 500 گرم
روغن مايع براي سرخ‌كردن به ميزان لازم
بلغور گندم 225 گرم
فلفل‌قرمز تند بدون تخم‌ و خردشده يك عدد
پياز خردشده يك عدد
نمك و فلفل‌سياه به ميزان لازم
مواد لازم براي داخل كيبه
پياز خردشده يك عدد
 ذرت پخته ‌شده نصف پيمانه
روغن ‌زيتون دو قاشق غذاخوري
ادويه مخلوط  ۱.۵ قاشق چايخوري
جعفري يا گشنيز خردشده چهار قاشق غذاخوري
 
طرز تهيه
گوشت را خرد كنيد و در دستگاه غذاساز به صورت خمير در آوريد. سپس آن را به دو قسمت مساوي تقسيم كرده و كنار بگذاريد.
 براي تهيه كيبه، بلغور گندم را به مدت 15 دقيقه خيس كنيد سپس آن‌ را آبكشي نماييد. بلغور خيس خورده را به همراه پياز و فلفل‌قرمز، نيمي از گوشت و مقداري نمك و فلفل در دستگاه غذاساز بريزيد تا كاملا مخلوط شود.
براي تهيه مواد وسط كيبه، پياز را پنج دقيقه در روغن تفت دهيد. گوشت را به همراه ادويه به پياز اضافه كنيد و كاملا هم بزنيد تا گوشت سرخ شود. ذرت، جعفري، نمك و فلفل را به مواد بيفزاييد و تابه را كنار بگذاريد.
 مخلوط كيبه را به 12 قسمت مساوي تقسيم كنيد و هر قسمت را در كف دست قرار داده و مثل كتلت پهن كنيد. يك قاشق از مواد داخل كيبه درون آن بگذاريد و دوباره آن را جمع كنيد و به صورت يك تخم‌مرغ در آوريد. مراقب باشد مواد داخل كيبه از آن بيرون نزند. تمام كيبه‌ها را به همين صورت آماده كنيد و كنار بگذاريد.
 روغن را در تابه ريخته و روي حرارت قرار دهيد تا داغ شود سپس حرارت را كمتر كنيد تا روغن نسوزد. كيبه‌هاي آماده شده را چند تا چندتا در روغن داغ قرار دهيد تا اطراف آنها طلايي شده و كاملا مغزپخت شوند. زمان سرخ شدن كيبه‌ها در حدود پنج دقيقه است. كيبه‌هاي آماده شده را با سبزي تازه تزئين كنيد.این غذا لبنانی است.