انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گوگل : توليد و عرضه اسمارت فون هاي سري نکسوس را متوقف نخواهيم کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدتي است که شايعاتي از پايان کار اسمارت فون هاي سري نکسوس گوگل و احتمال جايگزيني آن ها با محصولاتي جديد تحت عنوان Android Silver به گوش مي رسد.اما امروز گوگل در گفتگو با ReadWrite به اين شايعات پايان داده و اعلام کرده که هنوز زمان بازنشستگي نکسوس هاي گوگل نرسيده است.
هر ساله وقتی گوگل نسخه جدیدی از اندروید را معرفی می‌کند با آن یک گوشی یا تبلت نکسوسی جدید هم رونمایی می‌شود. به طور مثال نکسوس 7 جدید با اندروید جلی‌بین و نکسوس 5 هم با اندروید کیت‌کت از راه رسید. اما از آن‌جایی که Android L هنوز در نسخه آزمایشی قرار دارد هنوز خبری از نکسوس جدیدی نیست. درست است که گوگل قصد دارد احتمالاً از سال آینده طی پروژه سری نقره‌ای Android Silver گوشی‌هایی قدرتمند را به تولیدکنندگان اندرویدی سفارش دهد اما سری نکسوس متوقف نخواهد شد.

“دیو برک” مدیر مهندسی اندروید و پروژه نکسوس می‌گوید: “مردم بیش از حد توسط طرح‌های مفهومی هیجان‌زده شده و فراموش کرده‌اند هدف ما چیست. ما کماکان در نکسوس سرمایه‌گذاری می‌کنیم.” برک از اظهار نظر در مورد سری سیلور خودداری کرد اما اضافه کرد: “مردم در مورد پایان نکسوس نظر می‌دهند چرا که چیز دیگری وجود دارد اما نتیجه‌گیری آن‌ها کاملاً اشتباه است.”

به گفته برک وقتی تیم اندروید گوگل کار می‌کند دو خروجی مورد انتظار وجود دارد: یک دستگاه نکسوسی و یک کد متن‌باز. به این ترتیب طبق گفته گوگل این کمپانی برای نمایش بهترین عملکرد اندروید کماکان به تولید سری نکسوس ادامه خواهد داد.