انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 3 دانشگاه ایرانی در بین 100 دانشگاه‌ برتر آسیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
موسسه «تایمز هایر اجوکیشن»، رده بندی جدید دانشگاه‌های آسیایی را در سال 2014 میلادی منتشر کرد که نام سه دانشگاه ایرانی نیز در بین 100 دانشگاه برتر به چشم می‌خورد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رده بندی جدید دانشگاه‌های برتر آسیایی نشان می‌دهد که دانشگاه‌های چینی بیشتری به این رده بندی راه پیدا کرده‌اند در حالی که رقیب اصلی این کشور یعنی ژاپن در حال باختن عرصه رقابت به چین است.

دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان از ایران نیز در این رده بندی به ترتیب حائز رتبه‌های 37، 83 و 85 شده‌اند. تغییر جدی در این صف‌آرایی قدرت میان دو غول آموزش عالی در آسیا به دنبال حمایت جدی دولت چین از افزایش سریع بودجه تحقیقاتی در این کشور صورت گرفته در حالی که سایر کشورهای همسایه چین در آسیا در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش بودجه‌های آموزشی خود هستند.

با این حال در این رده بندی ژاپن با داشتن 20 نماینده در جمع 100 دانشگاه برتر آسیایی همچنان پیشتاز است. اما این کشور در عین حال از سال 2013 میلادی تاکنون دو دانشگاه خود را در این رده بندی از دست داده است. در نقطه مقابل، چین شاهد حضور سه نماینده جدید در رده بندی اخیر است که بدین ترتیب تعداد نمایندگان این کشور در رده بندی سال 2014 میلادی به 18 دانشگاه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه رسمی تایمز هایر اجوکیشن، در این رده بندی دانشگاه «توکیو»ی ژاپن در رتبه نخست قرار دارد. فهرست 10 دانشگاه برتر آسیا در سال 2014 میلادی که از سوی موسسه تایمز هایر اجوکیشن منتشر شد، به شرح ذیل است:

1- دانشگاه توکیو ژاپن
2- دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)
3- دانشگاه هنگ کنگ
4- دانشگاه ملی سئول، کره جنوبی
5- دانشگاه پکن، چین
6- دانشگاه سینگوآ چین
7- دانشگاه کیوتو، ژاپن
8- موسسه پیشرفته علم و فن‌آوری کره جنوبی (KAIST)
9- دانشگاه علم و فن‌آوری هنگ کنگ
10- دانشگاه علم و فن‌آوری پوهانگ کره (POSTECH)