انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ديگر وقت آن رسيده تا اکوسيستم خود را انتخاب کنيد : اپل يا گوگل شما کدام طرفي هستيد ؟!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رقابت تنگاتنگ دو شرکت بزرگ اپل و گوگل بر کسی پوشیده نیست. هر دوی این شرکت‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا با عرضه پلتفرم‌هایی یکپارچه، خیل عظیم کاربران مشتاق را به سمت خود بکشانند. یکی به هوشمند بودن نوتیفیکیشن هایش می‌نازد، یکی از مالتی تسکینک بی نظیرش می‌گوید. یکی تمرکز را بر روی سرویس‌ها قرار می‌دهد، یکی اولویت را در سخت افزار می‌داند. اما هدف نهایی این دو شرکت یک چیز است: خلق اکوسیستمی واحد که تمام نیازهای کاربران را یکجا تامین کند.

هر چند دو شرکت اپل و گوگل، هر یک خود را در جایگاه برتر می‌بینند، اما واقعیت این است که پلتفرم‌های موبایل این دو شرکت، سال به سال و ماه به ماه، به یکدیگر شبیه تر می‌شوند. اپل تلاش می‌کند فاصله میان iOS و OS X را به حداقل برساند. گوگل هم در پی یکپارچه کردن اندروید و Chrome OS است. اپل HealthKit را رو می‌کند؛ گوگل از Google Fit می‌گوید. هدف هر دو شرکت ایجاد یک اکوسیستم جامع مشتمل بر سخت افزار، سرویس‌ها و اپلیکیشن هاست؛ به طوری که مصرف کنندگان به این اکوسیستم وارد شده، به آن خو بگیرند و هوس خروج از آن به سرشان نزند.

به طور حتم عموم ما ترجیح می‌دهیم که همه گجت هایمان در یک ساختار واحد به هم متصل باشند. شاید این قضیه هنوز برای بسیاری از ما حائز اهمیت نباشد. اما بدانید که در آینده ای بسیار نزدیک، یک انتخاب ساده مانند خرید یک تلفن هوشمند، بر روی انتخاب‌های بعدی شما تاثیر خواهد گذاشت. به طور مثال، خرید یک تلفن هوشمند اندرویدی به این معنا خواهد بود که شما می‌بایست تبلت، تلویزیون، ساعت، یا حتی خودرویی بخرید که در اکوسیستم اندروید کار کند.

گوگل در مراسم I/O 2014 از یکپارچه شدن تجربه کاربری در همه دستگاه‌هایش سخن به میان آورد. گویا تلفن هوشمند اندرویدی به عنوان مرکز فرماندهی عمل خواهد کرد. هر کاری که در اکوسیستم اندروید انجام می‌دهید، برای یک بار هم که شده گذرش به تلفن هوشمندتان خواهد افتاد و در یک کلام تلفن شما در قالب قلب اکوسیستم اندروید، همه فرامین و درخواست‌ها را مدیریت خواهد کرد.

اپل هم دقیقا همین رویکرد را برگزیده. اپل در نظر دارد کاری کند که شما بتوانید توسط یک دستگاه آیفون کل دنیایتان را کنترل کنید. با این تفاوت که اپل می‌خواهد خانه های هوشمند را با HomeKit پیاده کند، گوگل به خرید شرکت‌های فعال در زمینه خانه های هوشمند یعنی Nest دست می‌زند. اپل از Apple TV می‌گوید و گوگل از Android TV. اپل، اکوسیستم خود را به کمک CarPlay وارد دنیای خودروها می‌کند و گوگل از Android Auto می‌گوید. همان‌طور که می‌بینید رسالت هر دو شرکت یکی است.

شاید تلفنی که می‌خرید، پس از یکی دو سال یا حداکثر چند سال قدیمی شود و شما به فکر یک جایگزین برای آن بیافتید. اما اکوسیستم چطور؟ وقتی شما، بر فرض مثال، چند سال از سرویس‌های گوگل استفاده کنید و به آن خو بگیرید و تبلت، تلویزیون، ساعت هوشمند و سایر گجت های ریز و درشت خود را بر اساس اکوسیستم گوگل خریداری کنید، مهاجرت به اکوسیستم همسایه برایتان دشوار خواهد بود. شاید کمی مصرف گرایانه به نظر برسد (!) اما ظاهرا زمان انتخاب اکوسیستم مطلوب فرا رسیده است. اندروید، اپل، ویندوز، ... انتخاب با شماست.

شما از ميان اپل و گوگل کدام اکوسيستم را انتخاب مي کنيد  ؟
لطفا در رای گیری زیر شرکت کرده و بگویید شما کدام طرفی هستید ؟


منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گجت نیوز