انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چه زمانی برای خرید گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 مناسب‌تر است؟(به همراه نمودار کامل قیمت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این روز ها اکثر علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند در رابطه با پرچمداران بازار صحبت می‌کنند و به مقایسه قابلیت‌های آن‌ها با یکدیگر می‌پردازند! حتی سایت‌های فعال در این حوزه نیز مشغول تهیه مقالات متعدد در رابطه با مقایسه پرچمداران هستند! همین چند وقت پیش نیز مقاله دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقایسه سامسونگ گلکسی اس5 با اچ‌تی‌سی وان ام8 در آی‌تی‌رسان منتشر شد. اما حالا تصمیم گرفتیم تا از جنبه‌ای دیگر به مقایسه این دو مدل بپردازیم! اگر می‌خواهید بدانید که قیمت این دو پرچمدار اچ‌تی‌سی و سامسونگ از بدو ورود به بازار تاکنون چگونه بوده است، ادامه مقاله را از دست ندهید!
این دو مدل چه زمانی و با چه قیمتی وارد کشور شدند؟
گلکسی اس5 برای نخستین بار در 16 فروردین سال 1393 پای به کشورمان گذاشت. از آنجایی که سامسونگ با کهکشان و ماه و ستاره‌ها رابطه خوبی را برقرار کرده، تصمیم گرفت تا نسخه پنجم از سری کهکشانی‌اش را با قیمتی نجومی وارد بازار کند! اگر در آن زمان از علاقه‌مندان به گلکسی اس 5 بودید، می‌بایست بابت آن در حدود 3 میلیون تومان ناقابل را از جیب مبارک درآورده و به خاطر هیجانات بازار در لحظه ورود یک محصول، آن را به حساب فروشنده واریز می‌کردید! درست 8 روز بعد از ورود اس5، اچ‌تی‌سی دست به کار شد و زیبای خفته خود را از خواب بیدار کرد و آن را راهی کشورمان ساخت. از آنجایی که قضیه ورود با قیمت نجومی گویا جز رسم و رسومات اسمارت فون‌های امروزی هنگام ورود به کشور شده، M8 نیز تصمیم گرفت تا سنت شکنی نکرده و با قیمتی در حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان برای نخستین بار پا به بازارهای کشور بگذارد.
در بازه‌های زمانی مشخص، میزان نوسانات قیمت این دو مدل در بازار چقدر بوده است؟
از آنجایی که 8 روز فاصله میان ورود این دو مدل به کشور مشاهده می‌شد، ما نیز تصمیم گرفتیم تا قیمت این دو گوشی را هر 8 روز یک بار ارزیابی کنیم تا ببینیم کدام یک روند معقول‌تری را در پیش گرفته است. اگر کمی عاقلانه به قضیه نگاه کنیم، اس 5 ارزش پرداخت چنین مبالغ هنگفتی را ندارد و پس از 8 روز از ورودش به بازار، قیمتش نزدیک به 700 هزار تومان کاهش یافت! یعنی آن دسته از کسانی که اس5 را در همان بدو ورود به بازار خریده بودند اگر تنها 8 روز حوصله به خرج می‌دادند، 700 هزار تومان به جیب می‌زدند و همان اس5 را هم می‌خریدند! ام 8 با اینکه در ابتدا با قیمت کمتری نسبت به اس 5 وارد شده بود اما باز هم پس از 8 روز از ورودش به بازار هر چه کرد نتوانست رکورد تاریخی اس5 را بشکند و با 300 هزار تومان کاهش قیمت مواجه شد! اگر نگاهی به نمودار نوسانات این دو بیندازید، به طور معمول ام8 در حدود 300 هزار تومان نسبت به اس5 گران‌تر فروخته شده است! تنها در 25 اردیبهشت ماه امسال بود که ام8 و اس5 نزدیک‌ترین قیمت را به خود دیدند و در حدود 150 هزار تومان اختلاف قیمت داشتند! در باقی روزها همان 300 هزار تومان اختلاف را حفظ کردند و هر چه ام8 قیمتش را کاهش می‌داد، اس5 هم پا به پای آن پیش می‌آمد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه زمانی برای خرید گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 مناسب‌تر است؟(به همراه نمودار کامل قیمت 1
در 4 ماه نخست امسال به طور میانگین این 2 مدل با چه قیمتی فروخته می‌شدند؟
اگر عملکرد روزانه این 3 مدل را فراموش کنیم و کمی کلی‌تر به قضیه نگاه کنیم، در فروردین ماه سال 93 حساس‌ترین رقابت میان این دو شکل گرفته است و به طور میانگین در این ماه ام8 درحدود 200 هزار تومان بیش‌تر از اس 5 به فروش رسیده است! در میان 4 ماه نخست امسال در خرداد ماه بیش‌ترین اختلاف قیمت را شاهد بودیم تا جایی که اس5 با یک جهش نسبتا بزرگ در حدود 400 هزار تومان ارزان‌تر از پرچمدار اچ‌تی‌سی به فروش رفت.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه زمانی برای خرید گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 مناسب‌تر است؟(به همراه نمودار کامل قیمت 1
روند تغییرات پرچمداران این دو کمپانی در سال جدید نسبت به سال گذشته چگونه بوده است؟
اگر نگاهی به نمودار تغییرات قیمتی پرچمداران سال گذشته اچ‌تی‌سی و سامسونگ بیندازیم، شاهد شباهت‌های عجیبی میان دو پرچمدار قبلی این دو کمپانی با گل سرسبد آن‌ها در سال جدید هستیم! در سال گذشته وان ام7 کمی زودتر از گلکسی اس 4 به بازار کشور آمد و قیمتش در مقایسه با زمان ورود اس4 بیش‌تر بود، در سال جدید اس5 زود تر از ام8 به بازار آمد و قیمتش در مقایسه با زمان ورود ام8 بیشتر بود. در نتیجه میزان بالا بودن قیمت در بدو ورود در این دو سال به مدلی که زودتر وارد کشور شده نسبت داده می‌شود! از طرفی اس4 در سال گذشته در بازه زمانی 8 روزه خود پس از ورود به کشور چیزی نزدیک به 700 هزار تومان با کاهش قیمت مواجه شده است، درست همانند امسال که اس5 پس از گذشت 8 روز از ورودش به بازار 700 هزار تومان کاهش قیمت داشت! در نتیجه می‌توان این گونه استنباط کرد که پرچمداران سامسونگ در نخستین حضور در بازار کشور با قیمتی نجومی وارد شده و پس از گذشت چند روز با کاهش قیمتی شدید مواجه می‌شوند و این مدت کوتاه چند روزه را می‌توان بدترین زمان برای خرید پرچمداران سامسونگ دانست!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه زمانی برای خرید گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 مناسب‌تر است؟(به همراه نمودار کامل قیمت 1 شیب دو خط برابر بوده در نتیجه میزان کاهش قیمت این دو مدل در بازه زمانی مشخص به یک اندازه است! پس می‌توان نتیجه گرفت که محصولات سامسونگ در بدو ورود به بازار با قیمتی نجومی وارد می‌شوند اما پس از گذشت چند روز با کاهش قیمت رو به رو می‌گردند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه زمانی برای خرید گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 مناسب‌تر است؟(به همراه نمودار کامل قیمت 1 با توجه به شیب این دو خط می‌توان بالا بودن قیمت پرچمداران اچ‌تی‌سی را در بدو ورود نتیجه گرفت اما پس از گذشت چند روز با کاهش مواجه هستند!
با اینکه گلکسی اس4 در سال گذشته کمی دیرتر وارد بازار شد اما در تیر ماه 92 با اختلاف قیمتی در حدود 300 هزار تومان نسبت به وان ام7 فروخته می‌شد، در تیر ماه سال جدید نیز پرچمدار سامسونگ در حدود 300 هزار تومان ارزان‌تر از ام8 به فروش می‌رسد، در نتیجه می‌توان گفت که پرچمداران سامسونگ گرچه که در ابتدا با قیمت‌های هنگفت و نجومی وارد کشور می‌شوند اما پس از گذشت چند ماه این حباب خواهد ترکید و خیلی زودتر و معقول‌تر از اچ‌تی‌سی به یک روند منظم خواهد رسید! برای اینکه کمی بهتر موضوع را درک کنید، کافی است نگاهی به نمودار زیر بیندازید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه زمانی برای خرید گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 مناسب‌تر است؟(به همراه نمودار کامل قیمت 1
آیا می‌توان قیمت این دو پرچمدار را در آینده پیش‌بینی کرد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به اوضاع ابری بازار کشور هیچکس قادر به پیش‌بینی دقیقی از قیمت‌ها در آینده نیست! اما با توجه به شباهت نمودارهای این دو مدل نسبت به پرچمداران سال گذشته این دو کمپانی، با فرض اینکه نمودار قیمتی این پرچمداران در سال جدید نیز همانند سال گذشته باشد، می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان برای خرید گلکسی اس5 در مهر ماه امسال خواهد بود و پیش بینی می شود که در حدود 1.500.000 هزار تومان در آن زمان قیمت خواهد داشت و در رابطه با محصول اچ‌تی‌سی، می‌توان این گونه اظهار نظر کرد که بهترین زمان برای خرید این زیبای خفته حد فاصل میان مهر ماه و آذر ماه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که قیمتش در آن بازه زمانی در حدود یک میلیون و 650 هزار تومان باشد در غیر این صورت برای در اختیار داشتن گلکسی اس5 و اچ‌تی‌سی وان ام8 با قیمتی در زیر یک میلیون و 500 هزار تومان، می‌بایست تا اسفند ماه امسال و ورود پرچمداران جدید این دو شرکت صبر کنید و اما پرچمدار جدید آنقدر دلبری می‌کند که دیگر مجالی برای فکر کردن به این دو مدل را نخواهید داشت!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چه زمانی برای خرید گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی وان M8 مناسب‌تر است؟(به همراه نمودار کامل قیمت 1 طبق پیش بینی ها بهترین زمان برای خرید گلکسی اس5 در مهرماه 93 خواهد بود و بهترین زمان برای خرید ام8 را می‌توان به حد فاصل میان مهرماه تا آذر ماه ۹۳ نسبت داد