انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: انتشار کارت کنکور از ساعت 14 امروز/ نحوه انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت آزمون سراسری سال 93 از ساعت 14 امروز یکشنبه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند آن را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین توکلی در نشست خبری کنکور سراسری سال 93 افزود: سئوالات آزمون سراسری تستی چهار گزینه ای است و به صورت مفهومی تهیه شده که البته به منزله دشوار بودن نیست. اگر داوطلبی کتاب های خودش را به عنوان منبع درسی سئوالات خوانده باشد می تواند به آنها پاسخ دهد.
وی خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را داوطلبان با دقت مطالعه کنند تا با نحوه علامتگذاری سئوالات و نحوه پاسخگویی آشنا شوند. هر سئوال غلط یک نمره منفی هر پاسخ درست سه نمره مثبت و سئوال بدون جواب هم نمره ندارد.
دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز در ادامه این نشست درباره زمان اعلام نتایج اولیه گفت: نتایج اولیه 13 مرداد اعلام می شود و داوطلبان واجد شرایط از نیمه دوم می توانند انتخاب رشته کنند.
خدایی درباره رشته های دانشگاه آزاد نیز گفت: دانشگاه آزاد لیست رشته های بدون آزمون و با آزمون را برای ما می فرستد و از همان نمرات آزمون سراسری استفاده می کند. پس از اعلام نتایج اولیه، دانشگاه آزاد هم اعلام انتخاب رشته می کند و داوطلب را پذیرش می کند. در واقع داوطلب دو انتخاب رشته انجام می دهد یکی برای آزمون سراسری و دیگری برای دانشگاه آزاد.