انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آیین نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان 93 ابلاغ شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آیین نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان 93 ابلاغ شد



دبیر شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان گفت: بر اساس این شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به متقاضیان ایرانی خارج از کشور منوط به بازگشت به کشور است.
سیدحسن حسینی معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از ابلاغ شیوه‌نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۳ بر اساس سیاست‌های تشویقی و رقابتی جدید و به منظور ارائه تسهیلات هدفمند پس از احراز شرایط و پویایی علمی و پژوهشی به نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد.
وی درباره جزئیات تسهیلات ارائه شده به نخبگان و استعدادهای برتر در سال ۱۳۹۳، گفت: تسهیلات بسته کمک هزینه علمی و پژوهشی شامل کمک هزینه ماهیانه، کمک هزینه ارائه مقاله، اعتبار پژوهشی استادیاران جوان، پژوهانه، فرصت مطالعاتی، بورس دکتری و پسادکتری و جذب هیئت‌علمی یکی از تسهیلات اعطایی به نخبگان و استعدادهای برتر در سال جاری است که به دانشجویان نمونه، برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، رازی، فارابی، شیخ بهایی، منوط به بررسی مدارک و مستندات لازم در شورای نخبگان و بعد از بررسی در شورا و تایید نهایی طبق آئین‌نامه‌های مربوطه تعلق می‌گیرد.
معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی، هنری و برگزیدگان جشنواره نوآوری و شکوفایی و همچنین برگزیدگان مسابقات ملی مهارت نیز بر اساس معیارهای دانش‌آموختگان برتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و شورای نخبگان مسئولیت بررسی را بر عهده خواهد داشت.
دبیر جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی سال ۱۳۹۳ با تاکید بر اینکه درصد مشارکت مؤثر علمی برای تمامی جشنواره‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۳، از ۳۰ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این موضوع برای ضرورت افزایش کیفیت طرح‌ها و ارائه تسهیلات هدفمند به متقاضیان است.
وی افزود: از این پس حضور فرد در زمان ارزیابی تعیین درصد مشارکت برای برگزیدگان در جشنواره نوآوری و شکوفایی الزامی است و فقط مخترعان سطح یک و دو مشمول آئین‌نامه جذب و نگهداری در دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.
دبیر شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان در رابطه با حمایت بنیاد ملی نخبگان از نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور، گفت: بر اساس این شیوه‌نامه متقاضیان ایرانی خارج از کشور می‌توانند درخواست دریافت تسهیلات را به بنیاد ارائه دهند، اما اعطای این تسهیلات منوط به بازگشت به کشور (اقامت یا تحصیل و یا اشتغال در ایران) و احراز آن توسط بنیاد است.
وی افزود: دانشجویان و دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور می‌توانند تقاضای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه را از طریق سامانه ثریا ارائه دهند و پس از بررسی و تصویب و مراجعت به کشور، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: تمام متقاضیان لازم است برای دریافت تسهیلات در سامانه ثریا تشکیل پرونده داده و بعد از طی فرآیند بررسی پرونده امکان درخواست تسهیلات برای ایشان مقدور شود.
وی در پایان از بازنگری در شیوه و آئین‌نامه اعطای تسهیلات نظام وظیفه در سال ۹۳ خبر داد.