انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: زمان ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
زمان ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

به گزارش تسنیم، محمود حسینی در این‌باره اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره اول و دوم متوسطه و فنی و حرفه‌ای از ۳۰ فروردین آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۳ خرداد برگزار می‌شود.
وی درخصوص شرایط دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی افزود: ‌دانش‌آموزانی که از پایه ششم به دوره متوسطه اول می‌روند باید دارای معدل کل ۱۶ باشند. همچنین دانش آموزان پایه سوم راهنمایی که به دوره متوسطه دوم و فنی و حرفه‌ای می‌روند باید معدل ۱۵ داشته باشند. البته برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی معدل نوبت اول ملاک عمل قرار می‌گیرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: سوالات آزمون ورودی به مقطع متوسطه دوم ۷۰ درصد از کتب پایه سوم راهنمایی و ۳۰ درصد از پایه دوم راهنمایی است همچنین سوالات آزمون ورودی به دوره متوسطه اول (راهنمایی) ۷۰ درصد از پایه ششم ابتدایی و ۳۰ درصد از پایه پنجم ابتدایی است.
حسینی درخصوص توسعه مدارس نمونه دولتی در شهر تهران گفت: ‌در تمام مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تهران یک دبیرستان نمونه دولتی دخترانه و پسرانه داریم که این تعداد متناسب با جامعه دانش‌آموزی است بنابراین در سال جدید مدارس نمونه دولتی توسعه نمی‌یابد. مدارس نمونه دولتی بر اساس شاخص‌هایی انتخاب شده‌اند و حرکت آن‌ها نیز باید بر اساس این شاخص‌ها باشد بنابراین هر سال این مدارس را ارزشیابی می‌کنیم تا از شاخص‌های تعیین شده قصور نکنند.