انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جزئیات تأثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۳
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص تأثیر معدل در کنکور ۹۳ اظهار داشت: معدل در کنکور امسال تأثیر ۲۵ درصدی دارد؛ به این معنی که از مجموع نمره داوطلب که شامل آزمون عمومی و اختصاصی به اضافه نمره سوابق تحصیلی است، ۲۵ درصد آن مربوط به سوابق تحصیلی است.
وی ادامه داد: در واقع تأثیر نمرات دروس امتحان نهایی یعنی تک تک درس‌ها با توجه به رشته محل تأثیر دارد و نباید تأثیر معدل در کنکور نامیده شود، بلکه تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور است.
عمادی افزود: سال گذشته این تأثیر به صورت تأثیر مثبت اعمال می‌شد؛ یعنی اگر نمراتش به نفع داوطلب بود، اعمال می‌شد و در غیر این صورت اعمال نمی‌شد؛ ولی امسال قرار است ۲۵ درصد اعمال شود؛ خواه تأثیر مثبت و خواه تأثیر منفی داشته باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه هر سال تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور بیشتر می‌شود، توصیه می‌کنیم مسئله امتحانات نهایی در داوطلبان جدی گرفته شود؛ چرا که تک تک نمرات دروس‌شان در در کنکور نقش خواهد داشت.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال‌های آینده شرایطی ایجاد می‌شود که داوطلبان حتی می‌توانند بدون شرکت در کنکور از طریق سوابق تحصیلی به دانشگاه راه یابند.